MS Windows
briani 27239
Microsoft - for eller imod?
Fra : Sven

Dato : 26-12-02 21:12

Med fare for at få tæv, blive skudt, hængt og få revet arme, ben og ører af.
Jeg kan nu godt lide både WindowsXP og Explorer 6.0 samt officepakken. Og da
Microsoft er blevet så stort et firma, er jeg jo nok ikke den eneste. Dette
indlæg er inspireret af den udvikling der var/er i tråden "Hvem bruger
Jubii" i dk.edb.internet, og som bl.a.udartede sig til en diskution om
Netscape, Linux mod Microsoft.
Der har jo været konkurrenter til M$. Linux, OS2, DR-DOS osv, men der var
altså flest der valgte m$ (både tvungne og frit). I dag er der for en
familiePC's vedkommende desværre kun M$ at vælge imellem, da OS2 er næsten
dødt, og Linux ikke egner sig til nybegyndere, spil, netbank mm. Da MS så er
så overlegne, kunne man frygte, at de ikke udviklede en skid før der viste
sig en konkurrent, men det er jo ikke tilfældet. DirectX, Windows samt
Officepakkerne udvikler sig stadig og disse udviklinger er gratis for
slutbrugeren sålænge man holder sig til samme grundversion, dvs ikke
opgraderer sin Windows eller Officepakke. Div SP og SR og directX koster jo
ikke andet end downloadtiden. Bill Gates er den person i verden der giver
mest til velgørenhed, betalt med penge vi har givet ham for M$ produkter.
Jeg ved ikke om jeg synes om ham, da jeg ikke kender ham, men jeg synes ikke
han fortjener den omtale han har fået indtil nu.

Nu vil en del af jer sikkert mene, at jeg selv rider med på vognen når jeg
forkorter Microsoft med M$. Ok, det gør jeg også, for det største sted kæden
hopper af for M$ er på prisen for deres Windowsversioner. Den ville sikkert
falde, hvis der kom flere eller bedre OS'ere som konkurrenter. På spilsiden
og på hardwaresiden hvor M$ jo har ligestillede konkurrenter, koster deres
produkter jo ikke disse urealistiske høje priser.

Sven

Fra : Never Winternights

Dato : 26-12-02 21:37

You have the right to choose. Are you ready?

Regards,
NWN

--
-=- [Windows 3.11 US] -=-
-=- [ATI 2Mb + Voodoo2 8Mb] -=-

Fra : B.R.

Dato : 26-12-02 21:51

Sven wrote:
> [...]
> bedre OS'ere som konkurrenter. På spilsiden og på hardwaresiden hvor
> M$ jo har ligestillede konkurrenter, koster deres produkter jo ikke

Helt enig med Sven

Jeg er også en glad og tilfreds win xp pro dk og office xp pro dk komplet
bruger som er glad for hele systemet som hvis der holdes ryddet op og update
installeres, ja så virker det både her hjemme og på arbejdet, hvor vi bare i
den enhed jeg arbejder har mere end 1000 computere med MS systemer

--
Med venlig hilsen og Glædelig jul
Bjarne

Fra : Lars

Dato : 26-12-02 23:16

In article <aufnpm$1jcm$1@news.cybercity.dk>, chanelle4@hotmail.com says...
> [...]
> Microsoft er blevet så stort et firma, er jeg jo nok ikke den eneste.

Ingen tæv her Der er mange fordele ved MicroSoft.

1. Udbredelse => defacto standard, det var uhyggeligt så meget der skulle konverteres for 10-15
år siden, jeg håber ikke at linux vinder for meget indpas, for så skal vi til det igen

2. I og med at Micro$oft, tjener penge på deres software, er der også en høj motivation til at
udvikle ny funktionalitet og (forsøge) at rette fejl

3. Større IT-leverandører anbefaler klart MS, idet implementering er lettere & billigere, bla.
grundet effektiv support bagland se f.eks. MS TechNet (www.microsoft.com/technet)
Generelt udgør software pris kun 20% af udgift for implementering.

--
Best regards

Lars

Fra : Frontier

Dato : 28-12-02 00:01

Hejsa

On Thu, 26 Dec 2002 23:15:30 +0100, Lars <ls@No_Email.com> wrote:

> [...]
>udvikle ny funktionalitet og (forsøge) at rette fejl

<brok>
Mit eneste problem er her den måde de gør folk klar over de nye ting -
de kan ikke slåes fra. Og hvis de endelig kan, er den eneste vej
regedit...(alene CD-RO autostart i XP pro siger alt. Med CD-R, CD-ROM
og DVD i maskinen blev det til 70 museklik...og så vil den stadig
"kigge" på CD'en - for så at finde ud af at alle typer ikke har start.

Mediaplayer 7/8/9? De tager jo næsten lige så lang tid at starte som
Windows selv? Antallet af patches til WMP alene, er flere end til
flere operativsystemer...pga. den høje integration af alt.

Listen er endeløs. Èt er features...noget andet feature-creaping.
</brok>

Mvh:
Klaus Jakobsen

Fra : ferling

Dato : 27-12-02 09:43

Problemet er at de ikke udvikler deres produkter og hvorfor skulle de
dog også det. Vi er jo nødt til at købe deres middelmådige produkter. De
var ti år om at komme op på niveau med OS/2 og sådan er det hele vejen
igennem. De levet af at sælge forældet, kopieret og stjålet intellektuel
ejendom og der er ingen der kan stoppe dem fordi de har så mange penge.
De forbereder et kæmpe kup ved at levere opdataringer på Inet. På samme
måde som de lod piratkopieringen af dos foregå frit mens de officielt
klagede over det, for så endelig at sætte sig tungt på hele markedet da
alle var blevet afhængige af dem, en metode for de store. Sådan vil de
også tilbage til en tilstand hvor alle computere i hele verden er koblet
op mod M$ gennem Inettet, på samme måde som dumme terminaler i gamle
dage var koblet op mod en IBM-mainframe gennem en 3270
kommunikationslinie.
Bill Gates har ikke selvstændigt bidraget til udviklingen af IT, men han
er en dygtig købmand og hans virksomhed et lysende eksempel på at
markedsøkonomi giver de dyreste og dårligste produkter.
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : B.R.

Dato : 27-12-02 10:18

ferling wrote:
> Problemet er at de ikke udvikler deres produkter og hvorfor skulle de
> dog også det.
klip
> [...]
> intellektuel ejendom og der er ingen der kan stoppe dem fordi de har
> så mange penge. De forbereder et kæmpe kup ved at levere opdataringer

Uha hvor er du vred, men pas på med påstande om tyveri for det kan let
misforståes og betragtes som injurier, ellers
ja, så er det jo blot din mening og vi er andre som ikke ser så sort på det
som du og er godt tilfredse.

Jeg håber du så bruger software fra andre firmaer, som tilfredsstiller dit
behov.

Fra : ferling

Dato : 27-12-02 11:40

> [...]
> som du og er godt tilfredse.
>
> Jeg håber du så bruger software fra andre firmaer, som tilfredsstiller

Pointen er at markedsmekanismen tvinger alle til at bruge MS - du taler
som går du med åndelige skyklapper - det er jo ikke et spørgsmål om MIT
behov. Samfundets behov er ikke en simpel sum af enkeltindividernes
behov, det er et markedsøkonomisk falsk påstulat.
Det vil ikke være en misforståelse at jeg siger at MS stjæler og det er
ikke en injurie, fordi det er korrekt.
Da Stac Electronics førte retssag mod MS der havde stjålet deres
kompressionsalgoritme og det stod klart at MS ville tabe, købte de Stac.
Sådan stjæler man uden at blive draget til ansvar og eliminerer firmaer
der er dygtigere.
De arbejder med planer om at deres software ikke skal kunne købes, men
kun kunne lejes til en minutpris på Nettet, så sidder vi alle med en
&#39;&#39;dum terminal&#39;&#39; der ikke kan bruges til noget uden big
brother giver lov. Dette er en del af årsagen til at mange offentlige og
halvoffentlige institutioner begynder at se på alternativer fordi det er
uholdbart at et enkelt privat firma kan lamme suveræne stater. MS er en
trussel mod nationalstaten og demokratiet.
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-12-02 12:05

ferling wrote:

> Da Stac Electronics førte retssag mod MS der havde stjålet deres
> kompressionsalgoritme og det stod klart at MS ville tabe, købte de Stac.

Microsoft tabte retssagen og blev dømt til at betale en erstatning på
120 millioner dollar. Herfra skulle dog fratrækkes et modkrav på 13,6
millioner dollar. Det var først bagefter, Stac blev opkøbt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : ferling

Dato : 27-12-02 12:37

> [...]
> 120 millioner dollar. Herfra skulle dog fratrækkes et modkrav på 13,6
> millioner dollar. Det var først bagefter, Stac blev opkøbt.

OK, men resultatet blev at de genvandt de betalte penge og eliminerede
en dygtigere konkurrent. Jeg husker det nu som at købet fandt sted før
erstatningen skulle udbetales og derfor ikke kom til konkret udbataling.
At de var grebet i svindel gjorde det nødvendigt at udsende en rettelse
til dos 6.0 og vist 6.2 og det gjorde de så forhandlerne kunne score
alle pengene ved at piratkopiere, det er også helt i (mafia)stilen. You
scratch my back and...
Tilbage er pointen at MS ikke selvstændigt har bidraget til udvikling af
IT men har tilegnet sig fordelene ved andre menneskers arbejde.
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Sven

Dato : 27-12-02 19:37

> Tilbage er pointen at MS ikke selvstændigt har bidraget til udvikling af
> IT men har tilegnet sig fordelene ved andre menneskers arbejde.
> Mvh. Søren

Det er da muligt, at du mener M$ ikke selv har bidraget med noget udvikling
(deri er jeg bestemt ikke enig!!), men købmanden har jo heller ikke selv
lavet sine varer, han handler hos en grossist, og lægger sin egen
fortjeneste oveni før du kan få lov at købe hans varer. Grunden til, at M$
har så mange penge, som du skriver, er jo, at folk gennem tiden har købt
deres produkter, også dengang da der var noget at vælge imellem.

Jeg vil vove den påstand, at M$ HAR bidraget til udviklingen, både mht
OS'er, officepakker og spil.

Sven

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-12-02 00:35

Hej ferling, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> At de var grebet i svindel gjorde det nødvendigt at udsende en
> rettelse til dos 6.0 og vist 6.2

Det var en rettelse til DOS 6.2, der så kom til at hedde 6.22 (og
Doublespace blev erstattet af MS'en hjemmestrikkede Drivespace, der som
ventet var særdeles upålidelig).

Iøvrigt er jeg dybt enig i dine generelle betragtninger.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : B.R.

Dato : 27-12-02 12:28

ferling wrote:

> Pointen er at markedsmekanismen tvinger alle til at bruge MS - du
> taler som går du med åndelige skyklapper - det er jo ikke et
> spørgsmål om MIT behov.

Ok jeg har nok arbejdet for meget med heste hele mit liv, siden du synes,
jeg går med skyklapper, men jeg køber nu mit foder til hestene, hvor jeg får
den bedste service/foder til den billigste penge, for mine heste går frem
for alt. Samme livsholdninger har jeg til andre indkøb og kan jeg ikke lide
lugten i butikken/stalden holder jeg mig væk.

Jeg stopper for yderligere indlæg fra mig i denne tråd for

Jeg er og bliver en godt tilfreds MS software bruger

Fra : B.R.

Dato : 27-12-02 12:46

B.R. wrote:

> Jeg stopper for yderligere indlæg fra mig i denne tråd for

Og dog lige et PS til aller sidst:
Hvorfor er der så mange indlæg fra "Kandu" folk?
Mon det er for at optjene point og uden egentlig seriøsitet altså helt
generelt ment
Og så tier jeg i denne tråd.

Fra : ferling

Dato : 27-12-02 12:47

"B.R." skrev d. 27-12-02 12:28 dette indlæg :

> [...]
>
> Jeg stopper for yderligere indlæg fra mig i denne tråd for
>
> Jeg er og bliver en godt tilfreds MS software bruger

Når DLG har opkøbt KFK, eller hvad aktørerne hedder for tiden, kan du
vælge mellem at købe hos DLG eller slagte hestene. Det er sjovt du har
klippet min sætning om samfundet ud. Hvis vi ikke får begrænset
markedsmekanismerne så vi kan få lidt konkurrance og valgmulighed er der
kun ét bageri om du kan lide lugten eller ej.

http://www.kandu.dk/