Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt kamera til omkring de 2k?
Fra : Gundersen

Dato : 26-12-02 18:15

Hejsa

Da jeg er ved at være godt træt af mit gamle HP 215, kamera, kunne jeg
godt tænke mig at få en afløser. Men den må helst ik koste over 2k-2500,-

Jeg fandt pludselig et Toshiba PDR 2300, til 1887,- hos Jubii Foto.
http://foto.jubii.dk/showProduct.asp?id=29

Specifikationer:
Megapixels: 2,0
Optisk Zoom: 3x
Digital Zoom: 3x
Video/Lyd: Ja / Nej
Mål (mm): 110 x 51 x 68
Vægt (gram): 230

Det lyder da meget godt, men er der nogle af jer der kender det?
Eller ved hvor man ellers kan finde test's af kamera'er?

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Gizwiz

Dato : 26-12-02 18:29

Der er et kamera til salg i dk.marked.privat, kig under indlægget

K:digi, max 1500.-

--Michael

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 26-12-02 19:59

> Da jeg er ved at være godt træt af mit gamle HP 215, kamera,

Det kan jeg godt forstå

> [...]
> godt tænke mig at få en afløser. Men den må helst ik koste over 2k-2500,-
>
> Jeg fandt pludselig et Toshiba PDR 2300, til 1887,- hos Jubii Foto.

Steve har anmeldt den på
http://steves-digicams.com/2002_reviews/pdr2300.html

Han roser det, men det er sjældent, han ikke er positivt stemt.
http://dpreview.com er kongen inden for digicams anmeldelser, men han er
ikke så tilbøjelig til at anmelde billige digicams.

Du bør kigge testbillederne igennem på Toshiba'en og sammenligne den med
konkurrenterne, der fx kunne være Canon Powershot A10, A30, A40, A100 og
A200, Fuji Finepix A201, Nikon Coolpix 2000, Olympus Camedia C220, C120
eller Sony Cybershot P31.

Overvej om du ønsker et kompakt eller ikke kompakt digicam. Generelt får du
mere for pengene hvis det ikke er kompakt (som den nævnte Toshiba). Vær klar
over at til den pris må du gå på kompromis med objektiv og manuelle
indstillinger.

Personligt ville jeg nok vælge et mærkevare digicam. De går normalt ikke så
meget på kompromis mht. CCD og objektiv, hvor ikke-mærkevare producenter
ikke skammer sig over kun at prioritere salgsgas som digital zoom og
megapixels. Vælger du et Canon, Fuji, Nikon, Olympus eller Sony går du
sjældent galt i byen.

Håber dette hjælper bare lidt...