Bærbar (XP) og Stationær (Win200) netværk?
Fra : Mie & Janus

Dato : 26-12-02 15:51

Hejsa!

Mine computere:
Jeg har en stationær computer med Windows 2000 Pro DK på samt en bærbar med
Windows XP Home Edition på.

Mit lille netværk:
Jeg har en Unex Switch med 5 indgange samt netværkskort i både den
stationære og den bærbare. Jeg har forbundet min Speedstream-router med
switchen, og kan derfor gå på nettet med både min bærbare og min stationære
gennem denne.

Mit problem:
Men nu har jeg en udfordring. Jeg vil gerne kunne hente filer fra min
bærbare til min stationære computer. Jeg har INGEN anelse om hvordan jeg
skal gribe det an. Er der nogen, der kan henvise mig til en "guide" på
nettet .... eller er der nogen, der har en god løsning? Jeg er totalt på bar
bund ... men er vel ikke den første, der gerne vil have forbindelse mellem
en bærbar med Windows XP Home og en stationær computer med Windows 2000 Pro.

Håber at I gider hjælpe mig - og husk, at jeg er totalt nybegynder mht.
hjemme-netværk, og derfor skal have tingene skåret ud i pap

Stor hilsen
Janus Nielsen

Fra : Jens

Dato : 26-12-02 16:26

"Mie & Janus" <info@djjanus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber at I gider hjælpe mig - og husk, at jeg er totalt nybegynder mht.
> hjemme-netværk, og derfor skal have tingene skåret ud i pap

Hvilke ipèr kører de to med når de er på nettet ?
(ses ved et dobbelt klik på de to skærme i proceslinien og et valg af højre
fane øverst i den boks der kommer)
(eller i dos med : "ipconfig /all"

på begge skal gæste kontoen være aktiveret, findes i
coomputeradministration-lokale brugere under kontrolpanel-asministration.

en mappe skal være delt på begge pcèr for at de kan se hinanden. (højreklik
på mappen og vælg "deling")

mvh Jens

Fra : Mie & Janus

Dato : 26-12-02 17:40

> på begge skal gæste kontoen være aktiveret, findes i
> coomputeradministration-lokale brugere under kontrolpanel-asministration.

Jeg har en gæste-konto aktiveret på begge computere.

> en mappe skal være delt på begge pcèr for at de kan se hinanden.
(højreklik
> på mappen og vælg "deling")

Jeg har en delt mappe på c-drevet på begge computere.
Jeg har navnet "Testnettet" som navnet på arbejdsgruppen på begge computere.

Min stationære computer kalder jeg for "Prime" og den kører Windows 2000 Pro
DK. Jeg logger altid ind som administrator.
Min bærbare computer kalder jeg for "Toshiba" og den kører Windows XP Home
DK. Jeg logger altid ind som administrator.

Jeg kan på min "Prime" under "Hele Netværket" se, at både "Prime" og
"Toshiba". Men når jeg fra min "Prime"-computer forsøger at klikke mig ind
på "Toshiba" står der "//Toshiba er ikke tilgængelig. Netværkstien blev ikke
fundet". Klikker jeg fra min "Prime"-computer på egenskaber af "Toshiba"
står der "Serveren Toshiba kunne ikke findes på netværket".

Jeg kan på min "Toshiba" under Netværksteder klikker på "Vis
arbejdsgruppecomputere" får at vide at: "Testnettet er ikke tilgængelig. Du
har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressouce. Kontakt
serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.
Listen med servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket."

Så hvad gør jeg nu???

Stor hilsen
Janus Nielsen

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 27-12-02 10:03

Jeg har opgivet at få mit tiol at virke med TCP/IP-protokollen. Installer en
anden NETBeUI eller IPX. Så virker det.

Jeg ved dog ikke, om det giver sikkerhedsproblemer.
VH
Jakob

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 12:10

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailto.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har opgivet at få mit tiol at virke med TCP/IP-protokollen. Installer
en
> anden NETBeUI eller IPX. Så virker det.
>
> Jeg ved dog ikke, om det giver sikkerhedsproblemer.

Se mine indlæg Fra: "Jens" <mkg2@jellingnet.dk>
Emne: Re: Klassikeren: Netværk 98 vs. XP
Dato: 27. december 2002 01:21

I denne gruppe.
Den betragtning er aldrig blevet afvist endnu.

mvh Jens