CD til .midi?
Fra : Morten Lind

Dato : 26-12-02 13:13

Glædelig altmuligt....

Jeg har noget Bach-musik, der skal konverteres til .midi

Jeg kan lave det til .mp3 - til .au - til .wav og til .aiff, men alle
formater fylder for meget.

Det skal være blid baggrundsmusik til en tandlæges hjemmeside - sikkert
et psykologisk, angstdæmpende middel

Med QT6Pro kan jeg også lave det til .mpeg4 -

Men er .midi helt ude af billedet? Og hvis det ikke er, er der nogle,
der véd, hvordan?

På forhånd tak fra
Morten Lind

--
Hverken enten eller, blot både og.....
http://belzebub.biz

Fra : Leif Hesselberg

Dato : 26-12-02 13:41

Morten Lind wrote:

> [...]
>
>Med QT6Pro kan jeg også lave det til .mpeg4 -
>
>Men er .midi helt ude af billedet? Og hvis det ikke er, er der nogle,

Hej

Det kan du godt opgive. Man kan ikke overfører aiff etc. til midi.
Men du kan finde bachmidifiler på http://www.midiworld.com/classic.htmm

mvh. Leif

Fra : Morten Lind

Dato : 26-12-02 13:57

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> Hej
>
> Det kan du godt opgive. Man kan ikke overfører aiff etc. til midi.
> Men du kan finde bachmidifiler på http://www.midiworld.com/classic.htmm
>
> mvh. Leif

Hej Leif.....tusind tak for hurtigt svar - det "rigtige" nummer er
fundet på http://classicalarchives.com

Pænt af dig

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-12-02 13:50

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Med QT6Pro kan jeg også lave det til .mpeg4 -
>
> Men er .midi helt ude af billedet? Og hvis det ikke er, er der nogle,

Nu har jeg ikke forstand på musik på computer, men da midi blot er en
række instruktioner til en midi-sequencer og ikke rigtig lyd, så er det
umuligt at konvertere rigtig lyd til disse instruktioner.

Desværre.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-12-02 13:58

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Men er .midi helt ude af billedet? Og hvis det ikke er, er der nogle,
> der véd, hvordan?

Som andre har skrevet kan man ikke lave en direkte konvertering, idet
det simpelthen er to forskellige former for data. Det ville svare til at
man ønskede at konvertere et billede eks. .tiff til tekst eks. .doc

Men der findes flere sites med midi lydfiler på nettet. Måske kan du
finde noget "out there" som kan bruges. Kvaliteten er dog meget
svingende.

Martin

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-12-02 14:29

> [...]

> Med QT6Pro kan jeg også lave det til .mpeg4 -
>
> Men er .midi helt ude af billedet? Og hvis det ikke er, er der nogle,

Du skal lave det som Flash eller også som mp3

http://www.havgaard.dk/

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-12-02 19:47

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Men er .midi helt ude af billedet? Og hvis det ikke er, er der nogle,
> der véd, hvordan?

MIDI fungerer ved at styre de enkelte instrumenter (spil tone X, med
højde Y osv), og det er så deres opgave at frembringe den faktiske
lyd. Det er ikke trivielt at komme tilbage fra lyd til styring (tænk
fx at trække tekst ud fra et indscannet A4 ark).

Jeg vil foreslå dig at finde de pågældende Bach-stykker som MIDI-filer
på nettet. Findes med ret stor sandsynlighed på sunsite.dk.

Bortset fra det, så vil jeg fraråde brugen af musik på en webside.
Uanset hvor blid og beroligende det er, vil det med stor sandsynlighed
irritere.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-02 15:46

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
>
> Bortset fra det, så vil jeg fraråde brugen af musik på en webside.
> Uanset hvor blid og beroligende det er, vil det med stor sandsynlighed

Hej Thorbjørn & alle I andre.....
Tusind tak for hjælp & opbakning - jeg er enig med dig Thorbjørn, men
det er på forlangende

M.
--
Hverken enten eller, blot både og.....
http://www.belzebub.biz

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-12-02 21:18

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Tusind tak for hjælp & opbakning - jeg er enig med dig Thorbjørn, men
> det er på forlangende

Lav i det mindste en "Sluk for musik"-knap.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 28-12-02 10:24

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Lav i det mindste en "Sluk for musik"-knap.

Naturligvis, Thorbjørn . det kunne aldrig falde mig ind andet, hvilket
jeg iøvrigt i går eftermiddags har gjort tandlægen opmærksom på.
God week-end
M.