MS Windows
briani 27239
Hvordan rydder man op i registreringsdatab~
Fra : NoAnswer

Dato : 26-12-02 12:41

Er der mulighed for at "rydde op" i registreringsdatabasen i Windows2000Pro
NTbaseret ?

Jeg har slettet en del programmer på computeren, men der ligger en masse
"nøgler" når jeg går ind i "regedit" kan man bare slette dem?
Hvordan finder man ud af hvad der hører til hvilke programmer?

Har også haft et 30dages trial program, for et års tid siden, som jeg ikke
fik brugt, men da jeg hentede den ny trial og installerede den, sagde den at
perioden var udløbet, vil det sige at jeg ikke kan hente programmet igen for
at prøve det?

jdo

Fra : Aksel

Dato : 25-12-02 12:47

"NoAnswer" <No@Answer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> perioden var udløbet, vil det sige at jeg ikke kan hente programmet igen

Du må endelig ikke rette i registreringsdatabasen hvis du ikke ved nøjagtigt
hvad du gør; der findes programmer til oprydning, f.eks. "Regclean"

Det er meget almindeligt at trialversioner lægger sin første dato ind,
selvom du sletter programmet kan du ikke umidelbart installere det igen.

Hilsen Aksel

Fra : B.R.

Dato : 26-12-02 12:57

NoAnswer wrote:
> [...]
> ikke fik brugt, men da jeg hentede den ny trial og installerede den,
> sagde den at perioden var udløbet, vil det sige at jeg ikke kan hente

Jeg foreslår dig at bruge JV 16 som er gratis og virkeligt godt. Er også med
dansk tekst.
Du kan hente det her:

www.jv16.org

--
Med venlig hilsen og Glædelig jul
Bjarne

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-12-02 14:39

In dk.edb.system.ms-windows, NoAnswer wrote:

>Jeg har slettet en del programmer på computeren, men der ligger en masse
>"nøgler" når jeg går ind i "regedit" kan man bare slette dem?
>Hvordan finder man ud af hvad der hører til hvilke programmer?

Under:

HKEY_CURRENT_USER\Software

....og:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE

....ligger tit nogle nøgler fra afinstallerede programmer. Dem kan du
roligt (men dog på eget ansvar) slette. Men nu siger du at du har
"slettet" programmerne fra computeren... Du mener vel at du har
afinstalleret dem ikke? Ellers har vi forklaringen på de mange
efterladte nøgler her.

--
Lars Stokholm

Fra : goofy

Dato : 26-12-02 15:45

Hej
> "slettet" programmerne fra computeren... Du mener vel at du har
> afinstalleret dem ikke? Ellers har vi forklaringen på de mange
> efterladte nøgler her.
Jeg har oplevet, at selv om man afinstallerer korrekt, er der ikke altid
at det hele er slettet i regedit

Steen Vinbæk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-12-02 17:07

In dk.edb.system.ms-windows, goofy wrote:

>Jeg har oplevet, at selv om man afinstallerer korrekt, er der ikke altid
>at det hele er slettet i regedit

Ditto. Det sker ret ofte faktisk. Derfor går jeg efter programmer der
ikke skal installeres - eller hvis de skal - i størst muligt omfang
holder sig fra registreringsdatabasen. Fanden har skabt den :) Derfor
findes mange af mine yndlingsprogrammer på <http://www.tinyapps.org/>.

--
Lars Stokholm

Fra : NoAnswer

Dato : 27-12-02 21:30

> [...]
> "slettet" programmerne fra computeren... Du mener vel at du har
> afinstalleret dem ikke? Ellers har vi forklaringen på de mange

Jo, jeg har slettet dem korrekt
Jeg prøvede programmet regclean, men det løser ikke problemet, så jeg må
bare ud og finde et tilsvarende program, som jeg ikke har afprøvet.

Hvor er det lige jeg i windows2000 pro, finder

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-12-02 23:11

In dk.edb.system.ms-windows, NoAnswer wrote:

>Hvor er det lige jeg i windows2000 pro, finder

[...]

Hvad mener du? Du nævner selv "regedit": start -> kør -> regedit

--
Lars Stokholm

Fra : NoAnswer

Dato : 29-12-02 16:13

> Hvad mener du? Du nævner selv "regedit": start -> kør -> regedit
>
> --
> Lars Stokholm

upsss LoL, har prøvet så meget, at jeg snart ikke kan finde rundt mere LoL

jdo