.htaccess
Fra : Allan Bech

Dato : 06-03-01 22:55

Nu sortner det squ snart. Jeg nosser rundt i .htaccess - uden held altså.

Her er mit mål:
roden - her må alle komme ind
roden/en_mappe - her må fx person1, person2 komme
ind
roden/en_mappe/anden_mappe - kun admin må komme ind

Det lyder måske simpelt, men jeg kan altså ikke selv greje den, og jeg har
forsøgt manualen og kan ikke selv komme videre, så alle venligmente links
dertil er overflødige uden medgølgende staveplade

Er der en der lige enkelt kan liste den #@?´pulede .htaccess op for mig?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Allan Bech

Fra : Thor Dreier

Dato : 07-03-01 18:36

"Allan Bech" <ab@forfatter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
komme
> ind
> roden/en_mappe/anden_mappe - kun admin må komme ind

Jeg ved ikke om det er noget i denne retning du havde tænkt dig (for så
har det ikke så meget med php at gøre)

..htaccess i roden:
<intet specielt>

..htaccess i roden/en_mappe:
AuthType Basic
AuthName "Members"
AuthUserFile /stien/til/password-filen/med/alle/brugerne
require valid-user

..htaccess i roden/en_mappe/anden_mappe:
AuthType Basic
AuthName "Members"
AuthUserFile /stien/til/password-filen/kun/med/admin
require valid-user

--
http://dreier.nu http://www.leninisme.org http://www.wildjumpers.com
- Med denne udtalelse repræsenterer jeg på ingen måde mig selv!

Fra : Christian P

Dato : 08-03-01 09:53

Hej,

www.webcafe.dk har nogle gode toturials om .htacces
http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/index.php3

Den beskriver vist alt det du har brug for, du kan vist også downloade
eksempler

Mvh Christian

Allan Bech <ab@forfatter.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:72dp6.333$Jj7.13627@news.get2net.dk...

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 08-03-01 09:57

On Thu, 8 Mar 2001 09:52:58 +0100, "Christian P"
<spefiq@worldonline.dk> wrote:

>Hej,
>
>www.webcafe.dk har nogle gode toturials om .htacces
>http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/index.php3

<hintmode>
og på http://www.usenet.dk/netikette/quote.html er der også en god
vejledning
</hintmode>

--
vh
Thomas Jensen

Fra : John Joe

Dato : 09-03-01 14:51

Allan Bech <ab@forfatter.dk> wrote in message
> [...]
> forsøgt manualen og kan ikke selv komme videre, så alle venligmente links
> dertil er overflødige uden medgølgende staveplade

I den første .htaccess jeg lavede blev jeg fortvivlet over at det ikke
virkede, og fandt til sidst ud af at jeg skulle bruge CRYPT til at kode
kodeorderne på det pågældende webhotel. Mange steder bruger man md5 eller
noget andet?