CTS
Fra : jabbe

Dato : 26-12-02 12:01

Haløjsa

Jeg ved godt at jeg er teknik gal

Jeg render rundt med en ide om at bygge et CTS anlæg på mit kommende
akvarie...
CTS anlæget skal styre temperaturen og lyset ved hjælp af de sonder der
bliver plaseret i akvariet og det ur der er i CTS anlæget....
Er der nogen af jer der har erfaringer med dette eller er jeg den første???

Der skal selvfølgelig også være flow målere på så jeg kan se vand
gennemstrømningen...
Altsammen rapporteres til en computer som skal være til det samme, så jeg
får kurver over samtlige ting....

En udvidelse af anlæget er nok ikke umulig, der er jo mange muligheder(PH
sonder, modem(så hvis fejl så ringer den til mig) fodder styring, osv.)

Jabbe

Fra : Carsten Gall

Dato : 26-12-02 18:48

jabbe <jabbe@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ykBO9.14133$Hl6.1582791@news010.worldonline.dk...
> [...]
> bliver plaseret i akvariet og det ur der er i CTS anlæget....
> Er der nogen af jer der har erfaringer med dette eller er jeg den

Nu ved jeg godt nok ikke lige hvad et CTS anlæg er for en ting, men det du
vil have det til at kunne,
kan du stort set købe færdigt, så hedder det bare IKS aquastar. Deres
hjemme side hedder
http://www.iks-aqua.com

Carsten

Fra : jabbe

Dato : 27-12-02 15:56

Kanon ting....
Skide smart....
Det ser dog ud til at man skal have et panel siddende synligt ved siden af
til at styre det med, og det er jeg ikke så vild med....
Jabbe

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-12-02 17:07

jabbe <jabbe@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5SZO9.15022$Hl6.1708038@news010.worldonline.dk...
> Kanon ting....
> Skide smart....
> Det ser dog ud til at man skal have et panel siddende synligt ved siden af
> til at styre det med, og det er jeg ikke så vild med....

Det behøver du da ikke, du kan sætte det hvor du vil have det,
og hvorlangt ledningerne kan nå!

Carsten

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 26-12-02 19:08

Hvad står CTS for?

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : jabbe

Dato : 27-12-02 15:58

Jeg ved faktisk ikke hvad CTS står for...
Men man bruger et CTS'anlæg i store huse til ventilation, varme, lys,
solafskærmning osv. styring.....

Et gæt må være Central Tecnik System..... Men kun et gæt...

Jabbe

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-12-02 19:33

> Jeg ved faktisk ikke hvad CTS står for...
> Men man bruger et CTS'anlæg i store huse til ventilation, varme, lys,
> solafskærmning osv. styring.....
>
> Et gæt må være Central Tecnik System..... Men kun et gæt...

Centraliseret Tilstandsovervågning og Styring.
SRO er et andet akronym, der ofte bruges i DK - f.eks. på store
industrianlæg (renseanlæg, vandværker mv.). SRO står for Styring, Regulering
og Overvågning.

vh
Jan