MS Windows
briani 27239
Windows 2k proff lukker langsomt
Fra : Erling Jensen

Dato : 26-12-02 09:34

Er der nogen der har et råd min win 2000 lukker usigeligt langsom, jeg har
ikke andet installeret end 2k og office 2000 samt en printer, maskiner
sidder på et netværk med 1 mere maskine og omtalte printer.

VH

Erling Jensen

Fra : John Øland Jensen

Dato : 26-12-02 16:40

"Erling Jensen" <enj@dsh-e.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et råd min win 2000 lukker usigeligt langsom, jeg har
> ikke andet installeret end 2k og office 2000 samt en printer, maskiner
> sidder på et netværk med 1 mere maskine og omtalte printer.

Jeg har samme problem. Fik først dette problem efter en Windows Update.
Fik du også problemet efter Windows Update?

Hilsen
Øland

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 02:25

Erling Jensen skrev:

> Er der nogen der har et råd min win 2000 lukker usigeligt langsom

Min Win2000 DK er også blevet uhyggelig langsom til at lukke eller
genstarte. Den står i ca. 1 minut og skriver 'Gemmer indstillinger...'
Derefter skifter dialogboksen og baggrunden til standardfarven og
så står den i yderligere 30 sekunder og tænker over tingene. Det er
kommet i forbindelse med opgraderingen til SP3, tror jeg.

Madsen.

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 02:44

> [...]
> så står den i yderligere 30 sekunder og tænker over tingene. Det er
> kommet i forbindelse med opgraderingen til SP3, tror jeg.

Er der en office pakke på dem ?
Min gjorde det indtil jeg slog indexeringen fra i administration.

mvh Jens w2k pro sp3

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 02:52

Jens skrev:

> Er der en office pakke på dem ?

Jeg har Office 2000 installeret på den ja, men den har jeg haft
installeret hele tiden, og også dengang hvor den var hurtig til at
lukke eller genstarte.

> Min gjorde det indtil jeg slog indexeringen fra i administration.

Det har jeg haft slået fra siden den første dag med Win2000, så det
er ikke den der er problemet her.

Madsen.

Fra : John Øland Jensen

Dato : 27-12-02 03:09

Madsen skrev:

> [...]
> så står den i yderligere 30 sekunder og tænker over tingene. Det er
> kommet i forbindelse med opgraderingen til SP3, tror jeg.

Min Win2000 DK, blev først langsom til at lukke ned efter nogle Windows
Updates.
Tror ikke det kommer fra SP3. Har kørt med den Update i lang tid, men efter
andre
Windows Updates, blev maskinen meget langsom til at lukke ned.

mvh
John Øland Jensen

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 03:23

John Øland Jensen skrev:

> [...]
> Windows Updates. Tror ikke det kommer fra SP3. Har kørt med den
> Update i lang tid, men efter andre Windows Updates, blev maskinen

Jeg er heller ikke 100 % sikker på at det er sket i forbindelse
med SP3, men da flere tilsyneladende har luk- og genstartsproblemer
efter de har installeret SP3, har jeg forbundet problemet med den.

Du kan ikke huske hvilken opdatering der gjorde det så?

De sidste opdateringer jeg har installeret er følgende:

13. december 2002:
810030: Sikkerhedsopdatering til Microsoft VM
Q328310: Sikkerhedsopdatering
Q329170: Sikkerhedsopdatering

6. december 2002:
Microsoft Windows Journal Viewer
322913: Anbefalet opdatering
Q324929: Samlet programrettelse til Internet Explorer 6 Service Pack 1.

Følgende opdatering nægter at blive installeret her, så den er i
hvert tilfælde udelukket. <http://support.microsoft.com/?kbid=810649>

Madsen.

Fra : John Øland Jensen

Dato : 27-12-02 08:30

Madsen skrev:

> Du kan ikke huske hvilken opdatering der gjorde det så?

Nej, det kan jeg desværre ikke.

> De sidste opdateringer jeg har installeret er følgende:
>
> 13. december 2002:
> 810030: Sikkerhedsopdatering til Microsoft VM
> Q328310: Sikkerhedsopdatering
> Q329170: Sikkerhedsopdatering

Ovenstående Sikkerhedsopdateringer, har jeg også installeret.

> 6. december 2002:
> Microsoft Windows Journal Viewer
> 322913: Anbefalet opdatering
> Q324929: Samlet programrettelse til Internet Explorer 6 Service Pack 1.

Sikkerhedsopdateringerne fra 6. december 2002 undtagen Microsoft Windows
Journal Viewer, har jeg også installeret.

> Følgende opdatering nægter at blive installeret her, så den er i
> hvert tilfælde udelukket. <http://support.microsoft.com/?kbid=810649>

Det samme her, men den vil godt på WinXP!

mvh
Øland

Fra : Jonathan

Dato : 27-12-02 11:16

Hej

> Det samme her, men den vil godt på WinXP!

Hvis man henter KB810649 fra "Windows Update Catalog"
(http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/da/default.asp) sådan at man
selv kan få lov til at eksekvere update-filen får man en fejl på tysk(!) der
siger at det ikke lod sig gøre at installere "Critical Update: 810649" fordi
der ikke er er overensstemmelse mellem update filens sprog (ty !?)og dit
Operativsystems sprog (da). Det lader altså til at MS ved en fejl har
udgivet den danske KB810649 på tysk ... og så vil den ikke installeres på en
dansk w2k sp3.

mvh. Jonathan

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-12-02 11:36

Jonathan (j_fromer@hotmail.com) skrev:

> [...]
> Update: 810649" fordi der ikke er er overensstemmelse mellem update
> filens sprog (ty !?)og dit Operativsystems sprog (da).

Jeg har hentet den manuelt via:
http://makeashorterlink.com/?H123213E2
Måske jeg har installeret den forkerte så?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Jonathan

Dato : 27-12-02 13:08

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVE_THISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Jeg har hentet den manuelt via:
> http://makeashorterlink.com/?H123213E2
> Måske jeg har installeret den forkerte så?

Nææ. Den virker jo!! Godt der er flere steder man kan prøve når man skal ha'
fat i en opdatering
Men filen hedder jo også "Q810649_W2K_SP4_X86_DA.exe"..

Mens den fra "Windows Update Catalog" hedder:
"Software\da\com_microsoft.windows2000\x86win2k\com_microsoft.Q810649_W2K_59
01\Q810649_W2K_SP4.exe" ... hvor "da" jo godt nok fremgår af stien som
"Windows Update Catalog" henter...men ikke af den fil der rent faktisk
bliver hentet...hmm..

mvh. Jonathan

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 12:55

Fischer & Døssing skrev:

> Jeg har hentet den manuelt via:
> http://makeashorterlink.com/?H123213E2
> Måske jeg har installeret den forkerte så?

Det er jo da en dansk opdatering, hvis du da ellers vælger at hente
den danske forstås. Altså:
<http://download.microsoft.com/download/9/e/c/9ecc1aea-0d02-4097-bbf0-9a3d6f6aa4b2/Q810649_W2K_SP4_X86_DA.exe>

Det skal da lige prøves.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 12:55

Jonathan skrev:

> [...]
> (http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/da/default.asp)
> sådan at man selv kan få lov til at eksekvere update-filen får man

Pyh, så er jeg mere rolig for der sker nøjagtig det samme her.
Har prøvet at hente den engelske opdatering, sådan bare for sjov
skyld, og her får jeg en fejlmeddelelse på engelsk som siger at
det ikke er den rigtige sprogversion, så jeg er efterhånden også
ved at tro at MS har kvajet sig med den danske opdatering. Det
er set før. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 13:07

Madsen skrev:

> <http://download.microsoft.com/download/9/e/c/9ecc1aea-0d02-4097-bbf0-9a3d6f6aa4b2/Q810649_W2K_SP4_X86_DA.exe>
>
> Det skal da lige prøves.

Den smuttede ind uden videre vrøvl her og nu viser Windows Update
at der ingen sikkerhedsopdateringer er at hente, så det virker
tilsyneladende. Der må være en fejl på den opdatering som ligger
på Windows Update og Windows Update-kataloget.

Tak for tippet.

Madsen.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-12-02 13:12

Madsen (nospam@madsen.tdcadsl.dk) skrev:

> Tak for tippet.

NP

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 13:24

John Øland Jensen skrev:

> Nej, det kan jeg desværre ikke.

Man får næsten lyst til at rode med nogle ældre imagefiler for at
finde ud af det. Godt nok bruger jeg efterhånden sjældent Win2000
og pc'en står tændt 24-7-365, men det er irriterende når man lige
er ovre i Win2000 for at rode med et eller andet, at man så skal
vente omkring halvandet minut på at få den genstartet.

Jeg har bemærket at WinXP også er blevet en anelse langsommere til
at lukke eller genstarte på det sidste, så du har nok egentlig ret
i at det ikke er i forbindelse med SP3 til Win2000 at det er sket.
WinXP er dog slet ikke så lang tid om det som Win2000 er. Hvor Win-
2000 bruger halvandet minut, bruger WinXP omkring 15-20 sekunder
hvor det før tog 5-10 sekunder. På WinXP har jeg også installeret
alt fra Windows Update, så det er nu nok nærmest en af disse nyere
opdateringer som er skyld i det, som du siger.

Madsen.

Fra : John Øland Jensen

Dato : 27-12-02 14:37

Madsen skrev:

> [...]
> er ovre i Win2000 for at rode med et eller andet, at man så skal
> vente omkring halvandet minut på at få den genstartet.

Jeg bruger Win2000 en del, og er derfor træt af den tid nedlukningen tager.
Har kigget på de Hotfix til Win2000, jeg har installeret. Bl.a. har jeg
afinstalleret nogle af dem via Tilføj/fjern, men lige lidt hjælper det.
Måske man skulle lade et par ord falde til Microsoft omkring dette problem,
hvis ikke de kommer med en rettelse meget snart!

> [...]
> alt fra Windows Update, så det er nu nok nærmest en af disse nyere
> opdateringer som er skyld i det, som du siger.

Her må jeg give dig ret. Min XP, er også blevet langsommere til at lukke
eller genstarte. Har også tømt samtlige ServicePacks og Hotfix fra XP
Update. "Problemet" i XP, er dog langt fra det samme som under Win2000.

mvh
Øland

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 19:39

John Øland Jensen skrev:

> Har kigget på de Hotfix til Win2000, jeg har installeret. Bl.a.
> har jeg afinstalleret nogle af dem via Tilføj/fjern, men lige lidt
> hjælper det.

Jeg har prøvet at stille Win2000 tilbage til et tidligere image og
har så derefter installeret én opdatering ad gangen. Det er denne her:
<http://www.microsoft.com/security/security_bulletins/ms02-070.asp>
(Den hedder 'Q329170: Sikkerhedsopdatering' inde på Windows Update).
Før den opdatering tager det her 20 sekunder for Win2000 at genstarte.
Efter opdateringen tager det 90 sekunder.

> Måske man skulle lade et par ord falde til Microsoft omkring dette
> problem, hvis ikke de kommer med en rettelse meget snart!

Det ville nok være en god idé at gøre dem opmærksomme på det. Hvem
ved om de er klar over det?

Madsen.

Fra : John Øland Jensen

Dato : 27-12-02 20:10

Madsen skrev:

> [...]
> Før den opdatering tager det her 20 sekunder for Win2000 at genstarte.
> Efter opdateringen tager det 90 sekunder.

Tak for dit store ihærdige arbejde med dette problem - det har hjulpet
gevaldigt på nedlukningens fasen i Win2000 på min maskine!

> Det ville nok være en god idé at gøre dem opmærksomme på det. Hvem
> ved om de er klar over det?

Efter et kig på ovenstående link, kan jeg se, at denne update anbefales til
Netværksbrugere. Hjemmebrugere har ikke behov for denne update. Måske vi
skulle læse lidt mere omkring de updates - inden vi installerer dem?

mvh
Øland

Fra : Brian R

Dato : 01-01-03 11:48

"Madsen" wrote in message

> [...]
> Før den opdatering tager det her 20 sekunder for Win2000 at genstarte.
> Efter opdateringen tager det 90 sekunder.

Nu sidder jeg i samme situation, men hvordan fjerne jeg så den opdatering
???

Min maskine er langsom til at lukker på det punkt hvor den skriver "Saving
settings" .... der kan den godt stå i ca. 1½ min :(

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 20:42

John Øland Jensen skrev:

> Måske vi skulle læse lidt mere omkring de updates - inden vi
> installerer dem?

En god idé. Jeg har i hvert tilfælde valgt at droppe den opdatering
indtil videre.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-01-03 12:25

Brian R skrev:

> Nu sidder jeg i samme situation, men hvordan fjerne jeg så den
> opdatering ???

Jeg gik jo så blot tilbage til et image fra før den opdatering var
installeret. Jeg tør ikke sige om den findes inde på Tilføj/fjern-
listen og om det hjælper at fjerne den den vej.

> Min maskine er langsom til at lukker på det punkt hvor den skriver
> "Saving settings" .... der kan den godt stå i ca. 1½ min :(

Nogenlunde samme tid tog det her med opdateringen inde. Nu tager det
omkring 20-25 sec.

Madsen.

Fra : Brian R

Dato : 01-01-03 13:42

"Madsen" wrote in message ...

> Jeg gik jo så blot tilbage til et image fra før den opdatering var
> installeret. Jeg tør ikke sige om den findes inde på Tilføj/fjern-
> listen og om det hjælper at fjerne den den vej.

Indtil videre virker det fint fra Tilføj/Fjern.

Lukkede lige ned og tog tid ..... 5 sek ... dejligt :)

Mange tak for dit ihærdige forsøg på at finde fejlen !!!

Med venlig hilsen
Brian Rosenkrantz

Fra : Madsen

Dato : 01-01-03 14:00

Brian R skrev:

> Indtil videre virker det fint fra Tilføj/Fjern.

Ok og tak for info.

> Lukkede lige ned og tog tid ..... 5 sek ... dejligt :)

Ja, det må være herligt.
Måske jeg skulle prøve at fjerne den fra min WinXP-installation via
Tilføj/fjern så, for det har jeg ikke gjort endnu og min WinXP er
altså også blevet langsommere til at lukke og genstarte. Ikke så
meget som Win2000, men lidt.

> Mange tak for dit ihærdige forsøg på at finde fejlen !!!

Velbekom.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 02-01-03 03:39

Madsen skrev:

> Måske jeg skulle prøve at fjerne den fra min WinXP-installation via
> Tilføj/fjern så, for det har jeg ikke gjort endnu og min WinXP er
> altså også blevet langsommere til at lukke og genstarte.

Men det kan forresten ikke være grundet den opdatering, for den er
ikke installeret på min WinXP ifølge installationsoversigten inde på
Windows Update. Det ville også være mærkeligt hvis den var, for:

Jeg kører SP1.

Madsen.