/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Vudering.
Fra : Gizwiz


Dato : 26-12-02 04:28

Jeg var på Kgs. nytorv og tage billeder til aften. Billederne ligger på min
website,

http://www.gizwiz.dk/photography/photography.html

Kritik er meget velkommen.

Billederne er taget med mit nye D30, i RAW format, og hvis nogen skulle være
interesert, sender jeg gerne 18mb versionen af eet eller flere billeder.

Mvh

Michael



 
 
max (26-12-2002)
Kommentar
Fra : max


Dato : 26-12-02 06:27

> Jeg var på Kgs. nytorv og tage billeder til aften. Billederne ligger på
min
> website,
>
> http://www.gizwiz.dk/photography/photography.html
>
> Kritik er meget velkommen.
>
> Billederne er taget med mit nye D30, i RAW format, og hvis nogen skulle
være
> interesert, sender jeg gerne 18mb versionen af eet eller flere billeder.
>
> Mvh
>
> Michael


Hej Michael,
Det er ærgeligt du har slettet exif info - billederne står ellers fint.
Hvilken ISO indstilling er de taget på....... max



Gizwiz (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Gizwiz


Dato : 26-12-02 09:24

God pointe. Jeg ved ikke hvorfor exif info er forsvundet, men jeg vil kigge
på det i løbet af dagen.

--Michael


"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
news:iqwO9.14075$Hl6.1574501@news010.worldonline.dk...
> > Jeg var på Kgs. nytorv og tage billeder til aften. Billederne ligger på
> min
> > website,
> >
> > http://www.gizwiz.dk/photography/photography.html
> >
> > Kritik er meget velkommen.
> >
> > Billederne er taget med mit nye D30, i RAW format, og hvis nogen skulle
> være
> > interesert, sender jeg gerne 18mb versionen af eet eller flere billeder.
> >
> > Mvh
> >
> > Michael
>
>
> Hej Michael,
> Det er ærgeligt du har slettet exif info - billederne står ellers fint.
> Hvilken ISO indstilling er de taget på....... max
>
>



Gizwiz (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Gizwiz


Dato : 26-12-02 20:26

Done.

De nye billeder har exif info.

--Michael

"Gizwiz" <junk@gizwiz.dk> wrote in message
news:3e0abca2$0$189$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> God pointe. Jeg ved ikke hvorfor exif info er forsvundet, men jeg vil
kigge
> på det i løbet af dagen.
>
> --Michael
>
>
> "max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> news:iqwO9.14075$Hl6.1574501@news010.worldonline.dk...
> > > Jeg var på Kgs. nytorv og tage billeder til aften. Billederne ligger

> > min
> > > website,
> > >
> > > http://www.gizwiz.dk/photography/photography.html
> > >
> > > Kritik er meget velkommen.
> > >
> > > Billederne er taget med mit nye D30, i RAW format, og hvis nogen
skulle
> > være
> > > interesert, sender jeg gerne 18mb versionen af eet eller flere
billeder.
> > >
> > > Mvh
> > >
> > > Michael
> >
> >
> > Hej Michael,
> > Det er ærgeligt du har slettet exif info - billederne står ellers fint.
> > Hvilken ISO indstilling er de taget på....... max
> >
> >
>
>



Lars (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 26-12-02 10:21


"Gizwiz" <junk@gizwiz.dk> wrote in message
news:3e0a7756$0$175$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg var på Kgs. nytorv og tage billeder til aften. Billederne ligger på
min
> website,
>
> http://www.gizwiz.dk/photography/photography.html
>
> Kritik er meget velkommen.
>
> Billederne er taget med mit nye D30, i RAW format, og hvis nogen skulle
være
> interesert, sender jeg gerne 18mb versionen af eet eller flere billeder.
>
> Mvh
>
> Michael

Hej
Hvor i verden er Kongens Nytorv? er det en by?
Mvh
Lars



Pico (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 26-12-02 10:41

Lars wrote:
> "Gizwiz" <junk@gizwiz.dk> wrote in message
> news:3e0a7756$0$175$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Jeg var på Kgs. nytorv og tage billeder til aften. Billederne ligger
>> på min website,
>>
>> http://www.gizwiz.dk/photography/photography.html
>>
>> Kritik er meget velkommen.
>>
>> Billederne er taget med mit nye D30, i RAW format, og hvis nogen
>> skulle være interesert, sender jeg gerne 18mb versionen af eet eller
>> flere billeder.
>>
>> Mvh
>>
>> Michael
>
> Hej
> Hvor i verden er Kongens Nytorv? er det en by?

LOL
--
Med venlig hilsen
Pico
> Mvh
> Lars


Jan Vestergaard (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 26-12-02 13:01

Lars wrote:
> Hej
> Hvor i verden er Kongens Nytorv? er det en by?

Du ved nok lige der inde ved siden af Nyhavn

--

Med venlig hilsen
Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.



Lars (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 26-12-02 13:36


"Jan Vestergaard" <jan@NOSPAMjve.dk> wrote in message
news:3e0aef74$0$47412$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Lars wrote:
> > Hej
> > Hvor i verden er Kongens Nytorv? er det en by?
>
> Du ved nok lige der inde ved siden af Nyhavn
>
> --
>
> Med venlig hilsen
> Jan Vestergaard
> Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk


Og hvor er det så -.. er det ikke et eller andet sted i Øst-landende? .)) Du
ved ovre ved "de" der.....

Mvh

Lars




Jan Vestergaard (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 26-12-02 14:10

Lars wrote:
> Og hvor er det så -.. er det ikke et eller andet sted i
> Øst-landende? .)) Du ved ovre ved "de" der.....
>

Ja ja - bare drag øst på - og så stop lige før du når Sverige !

Byen hedder vist København eller noget i den stil !

--

Med venlig hilsen
Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.



Lars (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 26-12-02 14:13


"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in message
news:3e0affbf$0$47412$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Lars wrote:
> > Og hvor er det så -.. er det ikke et eller andet sted i
> > Øst-landende? .)) Du ved ovre ved "de" der.....
> >
>
> Ja ja - bare drag øst på - og så stop lige før du når Sverige !
>
> Byen hedder vist København eller noget i den stil !
>
> --
>
> Med venlig hilsen
> Jan Vestergaard
> Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
> Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
> gruppen.


>Nåh - det provinshul ..

PS: Det staves Kjøbenhavn§trup

Mvh

Lars



Kai E. (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Kai E.


Dato : 26-12-02 13:15

Hvad er et "D30" kamera?

Mvh Kai E.



Lars (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 26-12-02 13:35


"Kai E." <kem@ishoejby.dk> wrote in message news:auerql$7h3$1@sunsite.dk...
> Hvad er et "D30" kamera?
>
> Mvh Kai E.
>
>

Canon EOS D30

Se her:

http://www.canon.com/camera-museum/camera/digital/data/2000_eos-d30.html

Mvh

Lars



J@N (26-12-2002)
Kommentar
Fra : J@N


Dato : 26-12-02 19:39

"Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse
news:auet3u$gem$1@sunsite.dk...
>
> "Kai E." <kem@ishoejby.dk> wrote in message
news:auerql$7h3$1@sunsite.dk...
> > Hvad er et "D30" kamera?
> >
> > Mvh Kai E.
> >
> >
>
> Canon EOS D30
>
> Se her:
>
> http://www.canon.com/camera-museum/camera/digital/data/2000_eos-d30.html
>

Ja, det er efterhånden en museumsgenstand

Jan




Lars (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 26-12-02 19:53


"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:aufi6r$3sv$1@sunsite.dk...
> "Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse
> news:auet3u$gem$1@sunsite.dk...
> >
> > "Kai E." <kem@ishoejby.dk> wrote in message
> news:auerql$7h3$1@sunsite.dk...
> > > Hvad er et "D30" kamera?
> > >
> > > Mvh Kai E.
> > >
> > Canon EOS D30
> > Se her:
> >
http://www.canon.com/camera-museum/camera/digital/data/2000_eos-d30.html
> >
---
> Ja, det er efterhånden en museumsgenstand
>
> Jan
----------
Hej Jan

Så er det godt!! :)))
Alt Canons' udstyr kan findes der - også det nye!

Har du lige skiftet til en 1Ds eller D60??

Mvh

Lars



J@N (26-12-2002)
Kommentar
Fra : J@N


Dato : 26-12-02 23:06

"Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse
news:aufj5q$bbp$1@sunsite.dk...
>
> Så er det godt!! :)))
> Alt Canons' udstyr kan findes der - også det nye!
>
> Har du lige skiftet til en 1Ds eller D60??

Nej, ikke endnu, håber at falde over en D60'er en dag, den er for dyr lige
nu.

Jan




A.I. (26-12-2002)
Kommentar
Fra : A.I.


Dato : 26-12-02 17:16


> Kritik er meget velkommen.

....dybt kedeligt at kigge på, kompositionerne er meget dårlige, og det er
som øjet leder efter noget i billederne uden at finde det, der er simpelthen
for meget af for meget og for lidt af betydning som man som beskuer kan
forholde sig til..........dog er lyset meget smukt men ikke nok til at løfte
billederne op. Beklager min negative kritik, men der er det jeg helt ærligt
mener :o/

Hilsen Anders



Gizwiz (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Gizwiz


Dato : 26-12-02 18:34

Jojo, men bortset fra det

Du har ret i din kritik. Billederne var taget for at fange den hyggelige
julestemning. Det er rigtigt at der mangler noget overraskendene i
billederne, et eller andet at "få øje på"

Jeg har desværre kun et 28-80mm objektiv, og med mit digitale kamera som
ikke har et fuldt 35mm billedefelt, skal brændvidden ganges med 1.6. Derfor
halter kompositionerne lidt.

Tak for kritikken, jeg lærer jo ikke noget hvis alle bare siger at de er
flotte. (Selv om det også er rart)

--Michael


"A.I." <no@mail.com> wrote in message
news:HVFO9.14638$Hl6.1604895@news010.worldonline.dk...
>
> > Kritik er meget velkommen.
>
> ...dybt kedeligt at kigge på, kompositionerne er meget dårlige, og det er
> som øjet leder efter noget i billederne uden at finde det, der er
simpelthen
> for meget af for meget og for lidt af betydning som man som beskuer kan
> forholde sig til..........dog er lyset meget smukt men ikke nok til at
løfte
> billederne op. Beklager min negative kritik, men der er det jeg helt
ærligt
> mener :o/
>
> Hilsen Anders
>
>



Alex W (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 26-12-02 17:13


"Billederne er taget med mit nye D30, i RAW format, og hvis nogen skulle
være..

Hej Michael

Det ser jo godt ud - høj kontrast flot tegning.

Hvilket objektiv har du brugt ? Lukketider blænde mv..

/Alex




Gizwiz (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Gizwiz


Dato : 26-12-02 18:13

De er taget med et 28-80mm Canon EF USM objektiv. Lukketider og blænder
svinger fra 30 til 4 sekunder, og blænde 4 til 22.

Hvis du downloader de store billeder, og vælger properties i ACDSEE, står
lukketider og blænder for hvert billede i metadata sektionen.

--Michael


"Alex W" <skriverstuen@adr.dk> wrote in message
news:3e0b2b33$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Billederne er taget med mit nye D30, i RAW format, og hvis nogen skulle
> være..
>
> Hej Michael
>
> Det ser jo godt ud - høj kontrast flot tegning.
>
> Hvilket objektiv har du brugt ? Lukketider blænde mv..
>
> /Alex
>
>
>



Johan (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Johan


Dato : 26-12-02 21:55


"Gizwiz" <junk@gizwiz.dk> skrev i en meddelelse
news:3e0a7756$0$175$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg var på Kgs. nytorv og tage billeder til aften. Billederne ligger på
min
> website,
>
> http://www.gizwiz.dk/photography/photography.html
>
> Kritik er meget velkommen.
>

Hej

Jeg ødelægger lige julestemningen, hvis der er i orden...

Billederne af Magasin du Nord er skåret i toppen, og det er en katastrofe i
dette tilfælde. Hvis du ikke kan få toppen med fra din position, må du
længere væk. Hvis det ikke kan lade sig gøre uden at få forstyrrende
elementer med, så lad være med at tage billedet, eller få fat i en
kraftigere vidvinkel. Det duer ikke at beskære dem i bunden heller. Rent
teknisk er den lyse udgave alt for lys. Og ingen af dem er gjort færdige
under billedbehandlingen bagefter. Nattehimlen er f.eks. ikke helt sort.
Heller ikke i den mørke udgave. Vinduerne på første sal brænder for meget
ud, og den røde kulør kender jeg lidt for godt fra min DCS 520'er. Sådan var
det ikke i virkeligheden, vel? I så fald er det ret let at fjerne. I
Photoshop 6.0 foregår det således: Vælg malerpensel. Under tilstand vælges
farve. Opacitet 70-90%. Hold Alt-tasten nede og vælg en farve fra et sted på
muren, hvor farven er rigtig. Og så maler du bare den røde farve over.

Statuerne har du heller ikke leget nok med. Der er masser af muligheder.
Eksempelvis med skyggen. I stedet sætter du dig lidt mellem to stole og
kommer hverken tæt nok på eller langt nok væk. Hvad med niveauet. Har du
været i frøperspektiv? Eller har du bare taget dem alle stående i samme
højde? Oehlenscläger og Holberg (ja, de er skarpe nok!) står på piedestaler
af forskellig farve. Sådan går det ofte, når man bruger automatisk
hvidbalance. Eller gætter jeg forkert?

Det samme går lidt igen på resten af billederne. Du har haft masser af
muligheder, men du beskærer for sjusket, og du arbejder ikke nok med at
finde spændende vinkler. Og så bliver det heller ikke spændende at se på for
andre.

Nu vi snakker beskæring og komposition. Kender du det gyldne snit? Ellers er
det ikke for tidligt at få det lært. Det er ret sjældent at se et godt
billede, der ikke er bygget op over det gyldne snit. MEGET groft sagt
handler det om at dele billedfladen op i 9 lige store felter. Hjørnerne i
den midterste firkant er gode steder at placere vigtige detaljer. Sjældent
lige i midten. Ellers bygges billeder op via opdelingen. Det virker f.eks.
sjældent godt at placere horisonten midt i billedet. Billedet af Holberg med
MAgasin du Nord i baggrunden er helt klart det bedst komponerede skud. Og
det er netop bygget op over det gyldne snit. Jeg ville så beskære det
anderledes og fjerne lampen bl.a. Men lad det nu ligge.

Jeg synes, du ryster for meget på hånden. Og nej, jeg snakker ikke om
skarphed. Det virker, som om du ikke helt kan blive enig med dig selv om,
hvilken version du selv synes bedst om. Du lægger samme billede ud i både
forskellige eksponeringer og beskæringer. Det absolut værste en fotograf kan
gøre, er at tage de billeder, han/hun tror falder i andres smag!!! Vælg den
version du selv bedst kan lide og stol på den! Men kun hvis du selv er helt
tilfreds. Hvis du ikke selv synes, der faldt ud helt som du havde
forestillet dig, er der ikke store chancer for, at andre vil falde for
billederne.

Mvh
Johan Gadegaard
(fjern fup fra email)




Alex W (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 26-12-02 23:43

Hæ... Jeg opfattede billederne mere som et test af kamera,
leg-med-kamera-aftenfotografering end som egentlige motiver.

/Alex



emj (27-12-2002)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 27-12-02 00:32

On Thu, 26 Dec 2002 23:43:15 +0100, "Alex W" <skriverstuen@adr.dk>
wrote:

>Hæ... Jeg opfattede billederne mere som et test af kamera,
>leg-med-kamera-aftenfotografering end som egentlige motiver.

Så er der jo ingen grund til at slæbe os andre med i legen og at folk
skal spilde til på at se dem.

Hilsen emj

Klaus Madsen (28-12-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Madsen


Dato : 28-12-02 20:03


> Hej
>
> Jeg ødelægger lige julestemningen, hvis der er i orden...
> snip

Se det er da en forklaring/konstruktiv kritik der kan bruges til noget.
Hvorfor er der ikke meget mere af den slags i denne gruppe???
Der er efterhånden sjældent der er noget man kan bruge, det er
snart ikke andet end mudderkastning.
Godt gået Johan

Mvh. Klaus



Lars (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 26-12-02 23:59


"Gizwiz" <junk@gizwiz.dk> wrote in message
news:3e0a7756$0$175$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg var på Kgs. nytorv og tage billeder til aften. Billederne ligger på
min
> website,
>
> http://www.gizwiz.dk/photography/photography.html
>
> Kritik er meget velkommen.
>
> Billederne er taget med mit nye D30, i RAW format, og hvis nogen skulle
være
> interesert, sender jeg gerne 18mb versionen af eet eller flere billeder.
>
> Mvh
>
> Michael
>
Hej Michael

Jeg bruger selv bl.a. en D30'er.

Svært at vurdere dine billeder - så meget som du har komprimeret dem.
Eneste protestant jeg har - er at du blot skriver at det er fra Kongens
Nytorv. - Verden er altså større end Kjøbenhavn§trup!!

Men det er en OK test af kameraets udmærkede muligheder for at tage billeder
om natten.- det er du sluppet godt afsted med.

Du burde skrive hvilken ISO du har benyttet samt blænde og lukketid - samt
hvilket objektiv - under hvert billede.

Brugte du stativ ?
Mvh

Lars




Gizwiz (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Gizwiz


Dato : 27-12-02 02:43

Hej Lars,

Det skal jeg huske næste gang.

Ja, jeg brugte stativ. De fleste billeder er exponeret i omkring 10 sek.

--Michael

"Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> wrote in message
news:aug1j9$7l7$1@sunsite.dk...
>
> "Gizwiz" <junk@gizwiz.dk> wrote in message
> news:3e0a7756$0$175$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg var på Kgs. nytorv og tage billeder til aften. Billederne ligger på
> min
> > website,
> >
> > http://www.gizwiz.dk/photography/photography.html
> >
> > Kritik er meget velkommen.
> >
> > Billederne er taget med mit nye D30, i RAW format, og hvis nogen skulle
> være
> > interesert, sender jeg gerne 18mb versionen af eet eller flere billeder.
> >
> > Mvh
> >
> > Michael
> >
> Hej Michael
>
> Jeg bruger selv bl.a. en D30'er.
>
> Svært at vurdere dine billeder - så meget som du har komprimeret dem.
> Eneste protestant jeg har - er at du blot skriver at det er fra Kongens
> Nytorv. - Verden er altså større end Kjøbenhavn§trup!!
>
> Men det er en OK test af kameraets udmærkede muligheder for at tage
billeder
> om natten.- det er du sluppet godt afsted med.
>
> Du burde skrive hvilken ISO du har benyttet samt blænde og lukketid - samt
> hvilket objektiv - under hvert billede.
>
> Brugte du stativ ?
> Mvh
>
> Lars
>
>
>



www.analogfoto.dk L ~ (27-12-2002)
Kommentar
Fra : www.analogfoto.dk L ~


Dato : 27-12-02 14:20

Hej

Gør dit kamera meget bedre, prøv lige en L-serie optik f.eks 16-35, 17-35
eller 20-35mm, alle 2,8.
Jeg havde nær returneret min første EOS 1, da jeg så resultatet af den
konsumoptik jeg havde købt med til huset. Men ved indkøb af 80-200 2,8 L,
fik billederne den kvalitet jeg forventede af det nye EOS System, senere er
der kommet flere L optikker i tasken !

--
Venlig hilsen / Best regards
Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?



Gizwiz (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Gizwiz


Dato : 27-12-02 16:57

Ja, kortere optikker er klart på ønskelisten.

Hvad er et L optik? - Jeg har den opfattelse at EOS D30 skal have et EF
optik?

--Michael

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
news:3e0c52b4$0$88619$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hej
>
> Gør dit kamera meget bedre, prøv lige en L-serie optik f.eks 16-35, 17-35
> eller 20-35mm, alle 2,8.
> Jeg havde nær returneret min første EOS 1, da jeg så resultatet af den
> konsumoptik jeg havde købt med til huset. Men ved indkøb af 80-200 2,8 L,
> fik billederne den kvalitet jeg forventede af det nye EOS System, senere
er
> der kommet flere L optikker i tasken !
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
> Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?
>
>



Kenneth (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 27-12-02 17:03

> Hvad er et L optik? - Jeg har den opfattelse at EOS D30 skal have et EF

Jeg mener L står for noget nær luksus. Altså prof. kvalitet, men det koster.

Kenneth



Johan (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Johan


Dato : 27-12-02 19:03

> Hvad er et L optik? - Jeg har den opfattelse at EOS D30 skal have et EF
> optik?

Canons serie L objektiver er mekanisk bedre skruet sammen, så de kan holde
til hårdt dagligt arbejde.

Optisk er de bedre korrigeret for de fejl, alle objektiver har. Vidvinklerne
har typisk specielt slebne linser, eksempelvis for at undgå at det lys, der
skal afbøjes fra det yderste af frontlinsen, rammer samme plan som det lys,
der passerer centrum og ikke skal bøjes.

Zoom objektiver holder samme blænde gennem hele området. Eksempelvis hedder
det EF 80-200 bl. 2.8L. Et billigere objektiv vil ikke kunne holde bl. 2.8
hele vejen fra 80-200, og kunne hedde 80-200 bl. 2.8-4

Telerne kan have specielt (og dyrt!) glas med lav farvespredning. Med de
helt lange teler er det en simpel nødvendighed med specielt glas, da
problemet med farvespredning vokser med brændvidden.

Alt i alt simpelthen bedre objektiver. I mange tester vinder de over de
bedste tyske, og specielt deres teler er højt berømmede.

Mvh.
Johan Gadegaard



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408606
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste