Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flashkortlæser?
Fra : Christian

Dato : 26-12-02 03:04

Hej,

Jeg er forholdsvist ny indenfor brugen af digital kamera. Jeg har set, at
man kan få sådan en kortlæser til fx Compact Flashkort. Hvis jeg forstår
brugen af sådan en rigtigt, så tager man selvfølgelig Flashkortet ud af
kameraet og sætter det i kortlæseren og foreatager herefter overførsel af
billederne fra kortet til computeren.

Mit spørgsmål er så... hvad er fordelen ved sådan en ? I princippet er det
jo det samme, om jeg forbinder kameraet til Pc'eren eller om jeg tager
Flashkortet ud og sætter i kortlæseren !. Er der nogle yderligere funktioner
ved sådan en kortlæser - som jeg ikke lige kender til ?

Mvh

Christian

Fra : max

Dato : 26-12-02 03:21

> Hej,

<snip>
> [...]
funktioner
> ved sådan en kortlæser - som jeg ikke lige kender til ?

Du har nok ikke brug for at købe en kortlæser - den kan være go
at ha hvis du bruger meget store kort og kun har USB udgang på
dit kamera, det kan tage lidt lang tid - Så kan kortlæsere med
Firewire eller USB2 være rart... Hvis du bruger dine CF kort til
andet end foto, musik, filer etc. er det måske lidt smartere at bruge
en kortlæser, men kameraet kan også klare det.. mvh max

Fra : emj

Dato : 26-12-02 08:54

On Thu, 26 Dec 2002 03:04:18 +0100, "Christian" <cphl@nospam.dk>
wrote:

> I princippet er det
>jo det samme, om jeg forbinder kameraet til Pc'eren eller om jeg tager
>Flashkortet ud og sætter i kortlæseren !.

Ja, princippet er det samme, men du skal ikke have dit camera tændt
for at overføre fra cardreader og det kan jo spare lidt på
batterierne.
Hilsen emj

Fra : Ingrid

Dato : 27-12-02 13:50

Lige hvad det er, meget hård ved batteri , så det bedste er en kortlæser
)
Hilsen Ingrid

--
http://home20.inet.tele.dk/web/