MS Windows
briani 27239
Et godt Screen-Capture-program?
Fra : Kent

Dato : 26-12-02 02:16

Hej

Jeg søger et godt Screen-Capture-program.

Jeg har følgende krav til det:

1. Det skal være gratis.
2. Det skal kunne tage capture af mere, end man kan
se på skærmen. Altså skal man kunne scrolle i
i skærmbilledet og få det med i billedet.
3. Det skal kunne bruges i XP .

For kort tid siden downloade jeg HyperSnap-DX 5,
som opfylder de ovenstående krav. Desværre sætter
programmet et stempel med firmaets navn på billedet,
og det kan kun fjernes ved at registrere det. Det er jo
ikke så godt .

Det gør ikke noget, at programmet har visse begrænsninger
som ikke-registreret, men det må bare ikke sætte nogen
form for stempel på billedet.

Hvis der var én eller anden derude i landet et sted, som
kendte netop sådan et program, ville jeg blive meget glad,
hvis han/hun lige ville lade mig det vide .

Vh
Kent

Fra : Thomas Demant

Dato : 26-12-02 08:52

> 2. Det skal kunne tage capture af mere, end man kan
> se på skærmen. Altså skal man kunne scrolle i
> i skærmbilledet og få det med i billedet.
Forstår ikke hvad du mener med at scrolle i skærmbilledetbilledet.
Men under alle omstændighedder: "Print Screen" (på nogle keyboards hedder
den "Prt Scr" andre "Print Scr"). Den sidder normalt ved siden af "F12" og
"Scroll Lock". Tryk på den og åben et tegneprogram (eller for den sags skyld
et skriveprogram) og indsæt (tryk "Ctrl" + "V").
Hvis du kun vil have et billede af det aktive vindue på skærmen, kan du
holde "Alt" nede, mens du trykker på "Prt Scr".
Jeg er dog ikke sikker på det opfylder dit 2. krav...

--
Thomas

Fra : Edmund

Dato : 26-12-02 09:13

Thomas Demant wrote:
> Forstår ikke hvad du mener med at scrolle i skærmbilledetbilledet.

Mange websider fylder mere end der kan være på skærmen, bruger du print
scr får du kun øverste halvdel af websiden med

Hypersnap scroller automatisk websiden og får hele websiden med i det
billed den laver. og hypersnap kan scrolle både lodret og vandret

Snagit kan det samme men er heller ikke gratis.

For kort tid siden kunne man registrere hypersnap gratis for en uge af
gangen, men i dag kan jeg ikke finde linket på deres side.

Jeg har søgt på tucows og Cnet hvor der er mange Screen Capture
programmer, men desvære uden scroll

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-02 18:36

"Edmund" <edm@os.dk> skrev :

>Mange websider fylder mere end der kan være på skærmen, bruger du print
>scr får du kun øverste halvdel af websiden med

Tage flere print screen og klippe dem sammen i et grafikprogram.

Det kan lade sig gøre på den måde, men er selvfølgelig ikke den
allernemmeste måde.

Fra : Erling Jensen

Dato : 26-12-02 09:49

Hvad med dette.
http://www.gadwin.com/download/

vh
Erling Jensen

Fra : Edmund

Dato : 26-12-02 15:42

Erling Jensen wrote:
> Hvad med dette.
> http://www.gadwin.com/download/

Det kan da ikke scrolle, men smart at man kan bruge Print screen tasten

Et andet godt program som ikke kan scrolle er
MWSnap
http://www.tucows.com/mmedia/preview/222629.html

--
Mvh Edmund

Fra : Jørgen Rubæk

Dato : 29-12-02 00:25

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg søger et godt Screen-Capture-program.

Brug "ScreenHunter", gratis og kan det meste.....

m.v.h. Jørgen Rubæk
--
Et halvt århundrede med kameraet
http://www.husker-du.dk