MS Windows
briani 27239
lydfiler
Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 26-12-02 01:22

Hej Gruppe

Nå man lægger i Musik-CD in på sin harddisk til nydelse ved andre processer,
lægger den sig som Windows media lydfil. kan man lave den om til Mp3 filer
så den ikke fylder så meget?

Venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Kent

Dato : 26-12-02 02:22

"Mogens Holm-Andersen" <mhha@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
processer,
> lægger den sig som Windows media lydfil. kan man lave den om til Mp3 filer

Yes, det kan du godt. Så skal du hente et program,
som kan smide lydfilerne fra CD'en over på computeren
og fx komprimere dem til MP3-filer. Det kaldes at
"rippe" CD'en. Et rigtigt godt ripper-program kan du
finde her: http://cdexos.sourceforge.net/download.php

Du skal ikke tage dig af, at der står, det er en
beta-udgave . Det virker fint.

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 26-12-02 02:33

Mogens Holm-Andersen skrev:

> Nå man lægger i Musik-CD in på sin harddisk til nydelse ved andre
> processer, lægger den sig som Windows media lydfil. kan man lave
> den om til Mp3 filer så den ikke fylder så meget?

Det kan MediaPlayer 8 i WinXP, som du tilsyneladende kører med(?).
<http://home.worldonline.dk/hijklm/winxp/mediaplayer8>

Der findes mange programmer som kan gøre det.
Min personlige favorit er EAC. Andre foretrækker CDex og andre igen
noget helt tredje. Der sidder flere med stor erfaring på området i
gruppen: <news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom>

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 26-12-02 08:17

Madsen wrote:

> Det kan MediaPlayer 8 i WinXP, som du tilsyneladende kører med(?).
> <http://home.worldonline.dk/hijklm/winxp/mediaplayer8>

Skal man ikke have et plugin for at lave MP3 i WMP

http://windowsmedia.com/9series/Personalization/Plugins.asp?page=4&lookup=Plugins#MP3Create

Men WMA fylder da mindre eller det samme som MP3
Man kan ændre størelsen af WMA under options i WMP

a--
Mvh Edmund