MS Windows
briani 27239
Backup i XP
Fra : Jan

Dato : 26-12-02 00:13

Nogen der ved om der findes en backup funktion i XP et eller andet sted ?

Jan

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-02 00:21

"Jan" <janpetri@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved om der findes en backup funktion i XP et eller andet sted ?
>
> Jan

Start Programmer Tilbehør Systemværktøjer Sikkerhedskopiering

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

(Hvis der også er en blank mail fra mig skyldes det en fejl - den er
slettet)

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-12-02 00:28

On Thu, 26 Dec 2002 00:21:22 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote:

>Start Programmer Tilbehør Systemværktøjer Sikkerhedskopiering

Jo, men på min Win Xp home installeres den ikke som standard og
tilbydes heller ikke under Tilføj/fjern. Derimod ligger den på cd'en:

F:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP\NTBACKUP.MSI

Den fungerer i øvrigt glimragende. Men den kan ikke læse filerne fra
(visse?) tidl. windows-versioner.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Edmund

Dato : 26-12-02 08:30

Peter Loumann wrote:

> Den fungerer i øvrigt glimragende. Men den kan ikke læse filerne fra
> (visse?) tidl. windows-versioner.

Og så kan man ikke bruge ASR backup ( Automatic System Recovery ) i home
versionen

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-12-02 13:09

On Thu, 26 Dec 2002 08:29:49 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>Og så kan man ikke bruge ASR backup ( Automatic System Recovery ) i home
>versionen

Aha - jeg har home-versionen. Hvad går jeg glip af? Hvad, mere præcis,
er ASR?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Edmund

Dato : 26-12-02 15:16

Peter Loumann wrote:

> Aha - jeg har home-versionen. Hvad går jeg glip af? Hvad, mere præcis,
> er ASR?

En ASR backup er en komplet kopi af dit systemdrev (c-drev), samtidig
med bliver der lavet en diskette man skal bruge når man senere vil
gendanne

Denne ASR backup-fil skal man så bruge når man starter en install med XP
cdén. Man skal vist trykke på en af funktionstasterne for at starte ASR
restore i starten af XP installations-processen.
Man skal så lige huske på at selve systemdrevet bliver formateret når
man har startet ASR processen, man bliver ikke advaret først.

Nogle versioner af XP home skulle kunne lave selve denne ASR backup fil
men ikke bruge den ved XP install, men bruge filen til almindelig
gendandelse af filer.

Så hvis du har den fulde version af XP home, vil jeg da gerne høre om du
kan lave filen, jeg har nemlig kun en OEM XP Home version

Hvis det er den fulde version du har, er der også andet jeg gerne vil
vide

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-12-02 16:36

On Thu, 26 Dec 2002 15:16:21 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>En ASR backup er en komplet kopi af dit systemdrev (c-drev), samtidig
>med bliver der lavet en diskette man skal bruge når man senere vil
>gendanne

Aha - vel lidt a la Norton Ghost elle Drive Image ...

>Så hvis du har den fulde version af XP home

Det har jeg vist ...

>vil jeg da gerne høre om du kan lave filen

Det aner jeg ikke, for jeg ved ikke, hvordan man gør.

>jeg har nemlig kun en OEM XP Home version

Nåh, ja, det har jeg så også, men så vidt jeg har kunnet se, er den da
"fuld", godt og vel endda ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Edmund

Dato : 26-12-02 16:58

Peter Loumann wrote:

> Det aner jeg ikke, for jeg ved ikke, hvordan man gør.

I velkomstskærmen er den en linje hvor der står advanceret tilstand, så
kommer der en menu med 3 punkter, hvor man vælger den sidste, Guiden
Forberedelse af automatiseret systemoprettelse.

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-12-02 17:08

On Thu, 26 Dec 2002 16:58:26 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>I velkomstskærmen er den en linje hvor der står advanceret tilstand

Nej, den kender jeg ikke.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Edmund

Dato : 26-12-02 17:27

Peter Loumann wrote:

> Nej, den kender jeg ikke.

Programmet Sikkerhedskopiering starter sådan her hos mig
http://home20.inet.tele.dk/edworks/ScreenShot.png

eller
http://home20.inet.tele.dk/edworks/ScreenShot2.png

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-12-02 18:25

On Thu, 26 Dec 2002 17:27:12 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>Programmet Sikkerhedskopiering starter sådan her hos mig
>http://home20.inet.tele.dk/edworks/ScreenShot.png
>
>eller
>http://home20.inet.tele.dk/edworks/ScreenShot2.png

Aha! Jeg hørte vist ikke ordentlig efter. Troede, du mente windåzens
velkomstskærm. Sikkerhedskopiering har jeg p.t. ikke installeret, og
det har jeg heller ike lyst til lige nu. 'Så det kan jeg ikkr tjekke.
Men dine dump ser bekendte ud.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Christian Z Jessen

Dato : 28-12-02 23:37

> [...]

>kan lave filen, jeg har nemlig kun en OEM XP Home version
>
>Hvis det er den fulde version du har, er der også andet jeg gerne vil

Vil det sige, at min OEM version ikke er en fuld version? Hvad er
forskellen? Jeg er ny på XP home men jeg har dog endnu ikke set nogen
indikation af, at jeg ikke har fået en fuld version.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-12-02 23:40

Christian Z Jessen <chr.jessen@tdc_remove_adsl.dk> skrev :

>Vil det sige, at min OEM version ikke er en fuld version? Hvad er
>forskellen? Jeg er ny på XP home men jeg har dog endnu ikke set nogen
>indikation af, at jeg ikke har fået en fuld version.

Man kan ikke installere en OEM-version, hvis der er et
styresystem i forvejen på harddisken.

Det kan dog som regel omgås ved lidt fiksfakseri.

Fra : Christian Z Jessen

Dato : 29-12-02 00:08

On Sat, 28 Dec 2002 23:40:08 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Man kan ikke installere en OEM-version, hvis der er et
>styresystem i forvejen på harddisken.
>
>Det kan dog som regel omgås ved lidt fiksfakseri.

OK, det vil altså sige, at den OEM-version, jeg har, er ligesågod som
en "normal" XP home.

Det giver vel ingen problemer, hvis jeg skulle få brug for at
reinstallere fra den CD, jeg fik leveret sammen med PCen?
--
czj (Remove _remove_ from e-mail address)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-12-02 18:04

Nej.

Fra : Edmund

Dato : 30-12-02 08:28

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Man kan ikke installere en OEM-version, hvis der er et
> styresystem i forvejen på harddisken.
>
> Det kan dog som regel omgås ved lidt fiksfakseri.

Jeg kan da installere XP uden fiksfaks, selv om jeg har Win98.
Min XP er fra Fujitsu Siemens

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-02 14:00

"Edmund" <edm@os.dk> skrev :

>Min XP er fra Fujitsu Siemens

Det er jo også en F-S modificeret version, med en alm. OEM skulle
man ikke kunne.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-12-02 23:59

En OEM version er en fuld version men der er nogle licens
begrænsninger såsom at den følger maskinen og derfor ikke må sælges
for sig selv.

On Sat, 28 Dec 2002 23:37:07 +0100, Christian Z Jessen

Fra : Christian Z Jessen

Dato : 29-12-02 00:15

On Sat, 28 Dec 2002 23:59:07 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>En OEM version er en fuld version men der er nogle licens
>begrænsninger såsom at den følger maskinen og derfor ikke må sælges
>for sig selv.

Tak. Det kan jeg fint leve med
--
czj (Remove _remove_ from e-mail address)