DDR bundkort med SD-ram?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 26-12-02 09:19

Jeg er ved at cære moden til et nyt bundkort, men vil gerne bruge mine 512Mb
SD-Ram lidt endnu.

Kan de nye bundkort med DDR ram supprt som Asus A7V333 stadig bruge det
gamle SD-ram eller skal jeg ud og have mig noget DDR-ram?

Hilsen Ole Frederiksen

Fra : Supertankeren

Dato : 26-12-02 00:23

Hej Ole
Du kan ikke bruge SDram i A7V333 men vil du købe nye ram vil jeg anbefale
A7N8X Deluxe det er et meget godt board .
Men A7V333 er også et fint board men de har en stor fejl rate.
Mvh.
Jan

Fra : Don

Dato : 26-12-02 00:27

Kortet er bagudkompatibelt så det kan du sagtens købe........jeg har det og
det har kørt uden problemer indtil nu (9 mdr.), det kan anbefales at koble
dine ram til hver af de 3 ramslots skiftevis dog se om den kan finde dem.
Det er en af de hyppigste fejl ved de motherboards der er sendt ind igen!

Mvh. Don

Fra : Martin S.

Dato : 26-12-02 00:48

> [...]
>
> Kan de nye bundkort med DDR ram supprt som Asus A7V333 stadig bruge det
> gamle SD-ram eller skal jeg ud og have mig noget DDR-ram?

Bedst er det at købe et mobo f.eks. Asus P4PE til PIV og nogle nye DDR, men
vil du f.eks. gerne have en AMD Athlon XP eller lign. og samtidig beholde
dine 512 MB, så kan et ECS K7S5A board klare 2 stk. SDRAM eller 2 stk.
DDR-RAM (max. PC2100). Du kan også få kombiboards til PIV og naturligvis
andre fabrikanters boards til AMD som kan håndtere begge typer RAM (dog kun
1 type ad gangen.)

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 26-12-02 01:43

"Ole Frederiksen" <dethvidehus@adr.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan de nye bundkort med DDR ram supprt som Asus A7V333 stadig bruge det
> gamle SD-ram eller skal jeg ud og have mig noget DDR-ram?

Så mange er klokken slet ik'.