MS Windows
briani 27239
XP SP1 og downloadning
Fra : Kent

Dato : 25-12-02 23:39

Hej

Hvordan kan det mon være, at jeg kun kan downloade
2 filer ad gangen på samme tid fra internettet? Som du kan
se i topic, har jeg XP SP1.

Der sker det, at når jeg forsøger at downloade den tredje,
mens de andre to er ved at blive downloadet, viser computeren
kun animationen med "papirerne", der ryger fra en mappe til
en anden. Den spørger først, hvor jeg vil gemme filen,
i samme øjeblik som en af de andre to filer er hentet ned.
Det kan da ikke passe, at det skal være sådan. Et eller
andet må der være galt!

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 25-12-02 23:45

Kent skrev:

> Hvordan kan det mon være, at jeg kun kan downloade
> 2 filer ad gangen på samme tid fra internettet? Som du kan
> se i topic, har jeg XP SP1.

Fordi HTTP 1.1-standarden dikterer det, men det kan ændres.
<http://support.microsoft.com/?kbid=282402>

Hent og kør evt. følgende fil:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/flere_downloads.reg>
Den laver den ændring som er beskrevet på ovenstående side hos MS.

Madsen.

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-12-02 23:46

> Hej
>
> Hvordan kan det mon være, at jeg kun kan downloade
> 2 filer ad gangen på samme tid fra internettet? Som du kan
> se i topic, har jeg XP SP1.

Der skal tilføjes et par linier i registreringsdatabasen.

Jeg sender dig en reg fil du kan køre. Jeg har selv fået den af en
gut herinde.

Her virker det

--
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-12-02 23:49

> Jeg sender dig en reg fil du kan køre. Jeg har selv fået den af en
> gut herinde.

Det ser sørme ud til at det var Madsen jeg fik den af

--
Palle

Fra : DWM

Dato : 25-12-02 23:51

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i samme øjeblik som en af de andre to filer er hentet ned.
> Det kan da ikke passe, at det skal være sådan. Et eller

Det har noget med HTTP standarden at gøre. HTTP 1.1 køre på at man max
kan downloade 2 filer af gangen hvor den "gamle" HTTP standard var på
4 filer. Der kan dog ændres i reg. databasen så man kan hente flere af gangen
end det.

Det gør du sådan her:

Start, Kør, regedit

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

MaxConnectionsPerServer REG_DWORD (Default 2)
Det er til HTTP 1.1 Lav den om til hvad du nu vil have.

MaxConnectionsPer1_0Server REG_DWORD (Default 4)
HTTP 1.0. Samme som ovenstående.

/Kenneth Iversen

Fra : Kent

Dato : 26-12-02 00:00

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er til HTTP 1.1 Lav den om til hvad du nu vil have.
>
> MaxConnectionsPer1_0Server REG_DWORD (Default 4)

Det var dælme hurtig respons. Syv minutter, så havde jeg
allerede fået det første svar . Tak til dig, Madsen og
Palle!

Hvorfor er det egentlig som standard lavet sådan, at man
kun kan hente to filer ad gangen? Skulle der da være noget
risiko ved fx at hente 4 filer ad gangen?

Tak for hjælpen.

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 26-12-02 00:10

Kent skrev:

> Hvorfor er det egentlig som standard lavet sådan, at man
> kun kan hente to filer ad gangen? Skulle der da være noget
> risiko ved fx at hente 4 filer ad gangen?

Muligvis for at dæmpe belastningen lidt på de forskellige servere
rundt omkring på nettet. Bemærk også at visse servere simpelthen
ikke tillader mere end et vist antal downloads ad gangen, og så er
det underordnet hvad du har stillet IE til på din egen pc.
I de fleste tilfælde kan du dog få lov til at hente flere filer ad
gangen hvis du har foretaget omtalte ændring.

Madsen.