Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kamerataske / rygsæk ?
Fra : Niels J. Larsen

Dato : 25-12-02 22:45

Jeg har luret lidt på en LowePro Photo Trekker AW eller og en Photo Trekker
Classic, men synes godt nok at prisen er lige lovlig overdrevet - jeg mener,
hvorfor f..... skal en foto-rygsæk være så dyr, når man kan købe en
tilsvarende (i størrelse) vandre-rygsæk hvor bære-komfort m.v. typisk er
væsentligt bedre ?

Er der nogle andre mærker der er værd at anbefale og evt. nogle butikker
eller steder hvor de kan købes (gerne billigt!) ?

M.v.h.,

Niels

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-12-02 23:25

"Niels J. Larsen" <niels.j.larsen@tdNEJTAKcadsl.dk> wrote in

> [...]
> - jeg mener, hvorfor f..... skal en foto-rygsæk være så dyr, når man
> kan købe en tilsvarende (i størrelse) vandre-rygsæk hvor bære-komfort

Hej Niels,

Læs nedenstående tråd for mine erfaringer med omdannelsen af en almindelig
(dag)rygsæk til fotorygsæk:

<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&th=8357f1edbe8ee204
&rnum=1>

Jeg har nu fået digital kamera, så her er et billede af kreationen (som jeg
vist også lovede en anden her i gruppen for laang tid siden)

www.darling.dk/diverse/taske.jpg

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-12-02 23:56

"Niels J. Larsen" wrote:

> [...]
>
> Er der nogle andre mærker der er værd at anbefale og evt. nogle butikker
> eller steder hvor de kan købes (gerne billigt!) ?

Jeg kan desværre ikke gi' dig nogle anbefalinger til billige
løsninger, men jeg kan til gengæld fortælle dig, at LowePro er
kvalivaren fra A til Z, deres tasker holder i rigtig mange år,
og der er ikke noget med at lynlåse går i stykker, eller at de
går op i syningerne.

Og LowePro's tasker er regntætte, det er temmelig vigtigt hvis
man er outdoor fotograf, det er ihvertfald smadder ærgeligt
at få ødelagt dyrt fotoudstyr, fordi man har sparet nogle
hunderede kroner på en fototaske.

Jeg desværre haft den oplevelse, at en billig fototaske blev
helt gennemblødt, da jeg blev overrasket af et voldsomt regn-
vejr, heldigvis overlevede mit digicam, men det var en meget
fæl erfaring, som gi'r stof til eftertanke.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars

Dato : 26-12-02 00:16

"Niels J. Larsen" <niels.j.larsen@tdNEJTAKcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle andre mærker der er værd at anbefale og evt. nogle butikker
> eller steder hvor de kan købes (gerne billigt!) ?

--------------------------------
Hej Niels

Jeg bruger Lowepro TLZ1 og TLZ2 ( afhængig af hvor stort objektiv jeg har
på )- såfremt jeg "kun" har eet kamera med. (og det er sjældent)

Det er vigtigt at du køber kvalitet - idet du jo skal beskytte dit kamera og
objektiv mod vind og vejr. (regn osv.) Det er dumt at rende rundt medudstyr
til mange tusind kr. - og så spare på beskyttelsen!

Hvis jeg har en del med så bruger jeg en "Adventure Elegance". ( fra Stc.
Pauls-foto i Ryesgade/Århus)

Mvh

Lars

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 26-12-02 00:26

> [...]
> hvorfor f..... skal en foto-rygsæk være så dyr, når man kan købe en
> tilsvarende (i størrelse) vandre-rygsæk hvor bære-komfort m.v. typisk er

Jeg kan kun anbefale dig at købe kvalitet - og det er Lowepro imø. Du kan jo
evt. købe brugt - det gjorde jeg da, og for omkring en tusse fik jeg mig den
fedeste Phototrekker AW gennem www.dba.dk.

> Er der nogle andre mærker der er værd at anbefale og evt. nogle butikker
> eller steder hvor de kan købes (gerne billigt!) ?

Du kan evt. købe i udenlandske netbutikker.

Mvh Kim

Fra : Gjøl

Dato : 26-12-02 11:23

Kim Jeppesen wrote:

> Du kan evt. købe i udenlandske netbutikker.

Du kan også prøve at kigge på den Tatonka har, den koster omkring 1100 kr.
Jeg bruger den, men vil da gerne en dag skifte til Lowe, da det er kram som
de foregående har beskrevet.

www.tatonka.dk er der forbindelse til hele udvalget.

I deres fotoserie er der flere modeller, men der er vist kun en rygsæk.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 26-12-02 15:42

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> wrote in message
> [...]
jo
> evt. købe brugt - det gjorde jeg da, og for omkring en tusse fik jeg mig

Nu tjekkede jeg den lige - det er faktisk en Protrekker - som er lidt større
end Phototrekker (og noget dyrere - faktisk 4000 SKK i svensk netbutik). Så
meget desto mere et godt brugtkøb :)

Mvh Kim

Fra : Per M

Dato : 26-12-02 16:33

"Niels J. Larsen" <niels.j.larsen@tdNEJTAKcadsl.dk> wrote in message news:<3e0a26dc$0$167$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Er der nogle andre mærker der er værd at anbefale og evt. nogle butikker
> eller steder hvor de kan købes (gerne billigt!) ?

Hej Niels
Jeg har en Lowepro Orion Trekker, som er en kamerataske med en
almindelig rygsæk oven på. Den er simpelt hen genial! Jeg købte den i
Tyskland hos foto-video-vertrieb.de/ , som har den til 71,07€, der er
noget billigere end de 798 kr., den koster herhjemme. Den, jeg købte,
fik jeg for knap 350 kr, fordi førnævnte forretning havde den på
tilbud via Ebay. Jeg kan anbefale denne taske, den er virkelig
praktisk. Generelt kan jeg kun anbefale Lowepro, det er noget af det
bedste udstyr, man kan forkæle sit fotogrej med.

med venlig hilsen
Per M

Fra : Niels J. Larsen

Dato : 26-12-02 18:50

Jeg er helt enig i at LowePro's rygsække er lækre, men jeg kan altså stadig
ikke få ind i mit hoved hvad det er der retfærdiggør en pris på ca. 2500,-
kr. når en "rigtig" vandre-rygsæk af tilsvarende kvalitet typisk kan fås for
under 1000,- kr.
Et par stykker har påpeget at de er regntætte, men det er jeg altså også
overbevist om at en god vandre-rygsæk er.
Med lidt fingersnilde kan man komme rigtig langt med at lave sig eget
"interiør" til tasken for 1500,- kr!

Kan det virkeligt passe at der ikke er andre alternativer end LowePro ??

Mvh,

Niels
P.S. Tak for alle de svar jeg allerede har modtaget!

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 26-12-02 19:26

Tager du et mærke som Tenba, så finder du også nogle robuste tasker til
fotogrej.

De laver også tasker i rygsækstilen og i flere størrelser.

www.tenba.com

I danmark importeres og markedsføres af Dansk Foto Agentur... www.dfa-as.dk

Forsat god jul til alle

Claus Smith - Pigefotografen