Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanning af foto
Fra : Henrik Bjerre Sørens~

Dato : 25-12-02 22:08

Hej

Jeg har rigtig mange fotos der skal scannes.

Men hvad er bedst / nemmest ? Skal jeg scanne papir billederne, eller
negativerne (så kan man jo scanne mange på een gang) - og hvilken scanner er
bedst egnet til formålet.

M.v.h.

Henrik

Fra : Lars

Dato : 25-12-02 22:43

"Henrik Bjerre Sørensen" <hbsorensen@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men hvad er bedst / nemmest ? Skal jeg scanne papir billederne, eller
> negativerne (så kan man jo scanne mange på een gang) - og hvilken scanner

Hej Henrik

Det bedste er at skanne negativerne.

Du bør nok selv vurdere hvad der er bedst for dig - idet du ikke angiver et
prisniveau.

Der er en Nikon LS-1000 til salg i dk.marked.fritid.foto - en sådan har jeg
selv - den er OK .

Ligeledes er der en Super CoolScan LS-40 ED til salg på
http://www.pressefotografforbundet.dk/koeb_og_salg/computergrej.php

Se reviews her:

http://www.fotosidan.se/reviews/listcat.htm?ID=32

eller se punktet Film & Dias Scannere
på min fotohjemmeside:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Mvh & god Jul

Lars

Fra : Viggo K. Pedersen

Dato : 06-01-03 23:54

Hej Henrik

Det er ubetinget bedst at scanne direkte fra negativer med en filmscanner.
Med hensyn til hvilken scanner der er bedst, må det afhænge af hvad du vil
bruge de digitale fotos til, men som en tommelfingerregel kan man sige at jo
dyrere scanner jo bedre resultat.
Der findes specielle filmscannere i prisklassen fra 4.000 og opad.

Du kan evt. kigge på www.fotodigital.dk som også kan give et tilbud på
scanning af dine negativer.

mvh
Viggo K. Pedersen