MS Windows
briani 27239
stifinder
Fra : goofy

Dato : 25-12-02 19:51

hej NG

Hvordan er det at man ændre stifinder så den ved opstart kun viser
drevbetegnelserne

Fortsat god jul og et lykkebringende nytår
Steen Vinbæk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-12-02 20:57

Dobbeltklik på "Min Computer"

Fra : goofy

Dato : 25-12-02 21:16

Hej

> Dobbeltklik på "Min Computer"
og?

Steen Vinbæk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-12-02 00:43

Træk f.eks. en genvej ud på skrivebordet og højreklik på den og vælg
Egenskaber.
Ved destination skriver man f.eks.
%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, (win xp)
Det er switchene
/n, /e,
som gør forskellen.

Kurt

Fra : Kim Nielsen

Dato : 25-12-02 23:59

"goofy" <nospam@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> hej NG
>
> Hvordan er det at man ændre stifinder så den ved opstart kun viser
> drevbetegnelserne
>

> Fortsat god jul og et lykkebringende nytår
> Steen Vinbæk

Det afhænger af hvilken slags Windows du bruger (win95, 98, ME, NT,
NT2000, NT XP og alle de varianter der findes indenfor disse) - du kunne
jo også have brugte MAC, Linux, BSD, Solaris osv. osv. som alle har en
stifinder - men da din header siger "...Microsoft Outlook Express
6.00.2800.1106" bruger du jo "Windows " (det gør alle andre også).

Ved opstart (=boot ??) er det jo din bios der finder og viser dine drev
? - det kan kun ændres i bios (eller anbringe dine HD/CD på andre IDE
kanaler)

Så hvis du mener efter PC er booted og med den slags Windows som du
bruger er startet ?? - tryk på "Min computer" eller hvad det hedder med
din slags Windows.

Eller hvad er det du mener med "ved opstart kun viser drevbetegnelserne"
??

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : goofy

Dato : 26-12-02 01:06

Hej Kim
"> Eller hvad er det du mener med "ved opstart kun viser
drevbetegnelserne"
Ja, jeg burde selvfølgelig have skrevet at det var xp home jeg bruger,
Det jeg mener er, at når jeg starter Stifinder op, " udpakker" den
faktisk hele c drevet og " bliver blå" ud for mappen -menuen start, det
vil jeg gerne have ændret til at der kun står:
lokalderv c:
lokaldrev d:
o.s.v.
men jeg tror Kurt har givet svaret, og det vil jeg prøve senere, nu vil
jeg sove
God nat
og fortsat en lykkebringende nytår til alle

Steen Vinbæk

Fra : Richard Thune

Dato : 26-12-02 11:49

klip
> Ja, jeg burde selvfølgelig have skrevet at det var xp home jeg bruger,
> Det jeg mener er, at når jeg starter Stifinder op, " udpakker" den
> faktisk hele c drevet og " bliver blå" ud for mappen -menuen start, det
Nu skriver du ikke hvordan du starter stifinder, men du gør det nok ved at
højreklikke på startknappen og vælge stifinder. Her kan du ikke og vil
heller ikke ønske at ændre noget. Stifinder gør lige hvad du har bedt den
om, nemlig at vise dig menustrukturen, det har du bestemt da du
højreklikkede på startknappen. Går du ind i menuen og højreklikker på denne
computer og så vælger stifinder så åbner den som du ønsker. Du kan også
klikke på denne computer så åbner den i et "denne computer" vindue,
stifinder uden mappevisning men det kan slås til ved at klikke på ikonet
mapper og fra igen ved et klik til samme sted. Hvis du i denne computer
højreklikker på f.eks. C: drevet og vælger stifinder åbner den med C: foldet
ud osv.
At lave genveje på desktoppen virker selvfølgelig også men stifinder ved
hjælp af højreklik på det du ønsker at se er et dejligt fleksibelt værktøj
når du lige har fået ideen.
RT

Fra : Kim Nielsen

Dato : 25-12-02 23:59