Rip en copy controlled cd?
Fra : skytrucker

Dato : 25-12-02 19:16

Mig bekendt er det lovligt at rippe en cd som man ejer...
Men forsøger jeg med den software som jeg plejer, virker det ikke, da
cd'en er copy controlled.
Er der nogen der har en løsning på problemet???

/Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Bernau

Dato : 25-12-02 19:23

In article <ZCmO9.13799$Hl6.1542978@news010.worldonline.dk>,
skytrucker.news@kandu.dk says...
> Mig bekendt er det lovligt at rippe en cd som man ejer...
> Men forsøger jeg med den software som jeg plejer, virker det ikke, da
> cd'en er copy controlled.
> Er der nogen der har en løsning på problemet???

Glem alt om at rippe CD'en hvis du ikke vil bryde lovgivningen.

Kræv evt. pengene tilbage, da det ikke er en rigtig CD du har fået.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 25-12-02 19:58

"Lars Bernau" <dont@mail.me> skrev i en meddelelse

> Glem alt om at rippe CD'en hvis du ikke vil bryde lovgivningen.
Så vidt jeg er orienteret, er det stadig lovligt indtil nytår...

> Kræv evt. pengene tilbage, da det ikke er en rigtig CD du har fået.
Her kan jeg så kun være enig!

Og til den oprindelige spørger:
http://www.sikkopi.dk/

--
/Michael
I'd Rather Have A Bottle In Front Of Me (Than A Frontal Lobotomy)

Fra : Lars Bernau

Dato : 25-12-02 20:39

In article <aucv35$945$1@sunsite.dk>, m-alo@nospam.dk says...
> "Lars Bernau" <dont@mail.me> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg er orienteret, er det stadig lovligt indtil nytår...

Har ellers læst flere steder at den nye lovgivning trådte i kraft den 22
dec.

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 26-12-02 07:34

> Har ellers læst flere steder at den nye lovgivning trådte i kraft den 22
> dec.
....Og du har selvfølgelig ret! Jeg havde ikke undersøgt tingene ordentligt!
http://www.ft.dk/Samling/20021/lovforslag_oversigtsformat/L19.htm

Fra : skytrucker

Dato : 25-12-02 20:47

Tak for svaret Michael Alø-Nielsen.