Kan ikke afspille "Den ægte vare" (Standup~
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 25-12-02 18:55

Som et skår i glæden her i Julen, skulle en af mine venner og mig til at se
Den Ægte Vare som er den nye Standup DVD, som min ven netop havde fået i
Julegave. Men da vi sætter DVD'en i min afspiller virker der ikke som er der
er noget galt, menuen kører fint og uden problemer. Det er først da selve
showet starter at vi opdager der er noget galt! Netop at selve DVD'en hakker
i lyd og billede. Først tror vi bare det er noget smuds på DVD'en så vi
prøver at pudse den og hvad man ellers normalt prøver på. Men efter dette er
der stadig samme problem. Nu har vi så prøvet at afspille den i min søsters
afspiller og her ser vi samme problem. Vi har også prøvet en en anden af
vores venners afspiller og samme problem!! Det er kun i min fars
DVD-afspiller (som er 3år gammel) showet kører uden problemer....

Er der andre der oplever samme problem vil jeg gerne høre fra jer
Har det noget med de nye kopi-sikringer at gøre? Da de 3 afspillere vi har
oplevet problemer på er temmelig nye alle sammen.. som sagt er det kun min
gamle fars afspiller der kører den uden problemer ?

Venlig Hilsen Martin Ohllson

Fra : Kristian69

Dato : 25-12-02 20:38

"Martin Ohlsson" skrev d. 25-12-02 18:55 dette indlæg :
> [...]
min
> gamle fars afspiller der kører den uden problemer ?

Min lillebror afspiller den i sin Playstation 2 uden problemer - håber
nogen kan hjælpe dig videre !

Kristian
www.trauma-magazine.com

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Petersen

Dato : 25-12-02 23:20

Jeg har også de problemer med afspilning af den i min DVD-afspiller. En af
mine venner har også problemet.
Anders "Anden" Matthesen sendte den første ladning af dvdz han havde fået
til sin butik retur (om det var pga. det ved jeg dog ikke, men det er jo en
nærliggende tanke)

Jeg kan godt afspille den i min PS2, men der er tidspunkter hvor lyd og
billede ikke passer sammen......

Hilsen Lars

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 26-12-02 16:10

Martin Ohlsson wrote:

> [...]
> problemer. Det er først da selve showet starter at vi opdager der er
> noget galt! Netop at selve DVD'en hakker i lyd og billede.

Direkte i butikken med den! De skal heldigvis tage den retur.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-12-02 15:03

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Direkte i butikken med den! De skal heldigvis tage den retur.
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Jeg går ud fra det er noget med de nye kopi-sikringer der har stået noget om
i aviserne osv. Det er netop det at nyere DVD afspillere ikke kan afspille
DVD'er med de nye sikringer på.. hvilket jo er utilgiveligt... Jeg ville
bare håbe der var muligheder for nogle fixes, evt opgradering af Firm-ware
på maskinen eller lignende...

Men ellers mange tak for jeres besvarelser

Venlig Hilsen Martin Ohlsson

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-12-02 18:24

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
om
> i aviserne osv. Det er netop det at nyere DVD afspillere ikke kan afspille

Nope. Der er ingen ny sikring på dvd'er. Du tænker på balladen med de
kopisikrede "cd'er", og det er en helt anden historie. Fejlen ligger
sandsynligvis i masteringen af "Den ægte vare". Der har været adskillige
andre tråde om emnet, bl.a. i dvd-gruppen, så du er langt fra den eneste.

MVH
Jens