Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G1 problem
Fra : Los Lobotomys

Dato : 25-12-02 18:46

Hej og god jul til alle

Jeg skal starte med at sige jeg er ikke erfaren fotograf. Jeg har købt mig
et Canon G1 som jeg har taget en del billeder med på auto mode. Her i Julen
har jeg bevæget mig uden for auto setting og gået i både P og M setting.

Jeg har sat det til RAW med iso 400 til indendørs fotografering. Mit problem
er at ligegyldigt hvor meget jeg leger med blænde og lukketid kommer alle
billeder kornet ud. Jeg har på et tidligere tidspunkt ikke haft de problemer
men har det så sandelig nu.

Kan i fortælle mig ud fra disse spinkle oplysninger hvad der "kunne" være
problemet. Som sagt skyder den flotte billeder med auto men det er snart
kedeligt. Dette kamera kan meget mere og vil gerne udforske det lidt.

Med håb om hjælp

Mvh René Hansen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-12-02 21:42

Los Lobotomys wrote:

> Med håb om hjælp

400 ASA/ISO - gir kornede billeder, prøv at gå ned
på 100 ASA/ISO - det vil med garanti hjælpe, på det
problem.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ElGaliNero

Dato : 26-12-02 00:10

Hej
Sådan et har jeg også (G1) og har prøvet mig frem for at tage så
realistiske billeder som muligt altså rent farve/belysnings- mæssigt.

Du kan prøve denne indstilling til et aften-stuebillede, evt med stearinlys

ISO = Auto
stil den så på AV mode og sæt blænden til 3.2
Slå blitzt fra,
Du får så en lukketidtid på 2-3 sek. afhænging af lyset selvfølgelig,

Jeg prøve også at gi den lys fra et videocam-lys, og det blev rigtig godt.

Men med blitz bliver billedet for lyst til at være et stuebillede om
aftenen.

OG den skal stå på stativ, og hvis der ermennesker der rører på sig bliver
de jo utydelige.

Peter

Fra : Los Lobotomys

Dato : 26-12-02 22:23

Hej

Tusind tak for disse input det vil jeg da bestemt benytte mig af hurtigst
muligt

Mvh René Hansen