Zyxel Omni.net : initstreng hvor 2-kanal o~
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-03-01 21:42

Har du en sådan så mangfoldiggør den her

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Commander Keen

Dato : 06-03-01 21:57

On Tue, 06 Mar 2001 20:42:20 GMT, "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as>
wrote:

> Har du en sådan så mangfoldiggør den her

ATS118.3=1S87.2=0B40JA58JS48KAS59KSS20

--
+ Ken +
http://w1.857.telia.com/~u85704001/docs/isdn02se.html

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-03-01 00:04

"Commander Keen" <intenu@nospam.telia.com> skrev i en meddelelse

> ATS118.3=1S87.2=0B40JA58JS48KAS59KSS20

Thanx - den prøver jeg lige

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-03-01 00:46

"Commander Keen" <intenu@nospam.telia.com> skrev i en meddelelse

> ATS118.3=1S87.2=0B40JA58JS48KAS59KSS20

Hvilken ISP/abb benytter du den initstreng til.....?

Jeg benytter TDC Pro@ og har bl.a. behov for CHAP...
(S118.3=1 slår CHAP fra, hvis jeg forstår manualen rigtigt...)

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Commander Keen

Dato : 07-03-01 18:51

On Tue, 06 Mar 2001 23:46:02 GMT, "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as>
wrote:

te:

> Hvilken ISP/abb benytter du den initstreng til.....?
>
> Jeg benytter TDC Pro@ og har bl.a. behov for CHAP...
> (S118.3=1 slår CHAP fra, hvis jeg forstår manualen rigtigt...)

ISP är Telia i Sverige. Fungerar bra.

--
+ Ken + ISDN-frågor?
Kolla här >>

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-03-01 00:46

"Commander Keen" <intenu@nospam.telia.com> skrev i en meddelelse

> ATS118.3=1S87.2=0B40JA58JS48KAS59KSS20

Nope - virker ikke.
Den smider ikke en kanal ved indgående opkald - gør den dét hos dig ?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-03-01 00:51

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse
> Den smider ikke en kanal ved indgående opkald

Et måske dumt spørgsmål:
Har du banke på aktiveret på den linje du modtager det indgående kald på?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-03-01 00:56

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:983t43$v1e$1@tnews.inet.tele.dk...
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse
>
> Et måske dumt spørgsmål:
> Har du banke på aktiveret på den linje du modtager det indgående kald på?

Jeg har haft samme problem i begyndelsen af min Pro@ tid...
Når man ringer til TDC er den man snakker med oftest halv-agressiv, idet
vedkommende kan se på sin skærm, at jeg abbonerer på banke-på, så
"selvfølgelig er det aktiveret".

Kan jeg på nogen måde selv undersøge om det er aktiveret ?
Hvis jeg har en kanal åben til pro@, ringer til mit nummer med en
mobiltelefon og skaber en samtale, og derefter ringer med yderligere en
mobiltlf så hører jeg ingen banke-på tone...

TDC 80808047 siger at det er aktiveret på centralen...

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-03-01 01:11

> Hvis jeg har en kanal åben til pro@, ringer til mit nummer med en
> mobiltelefon og skaber en samtale, og derefter ringer med yderligere en
> mobiltlf så hører jeg ingen banke-på tone...

Hmm, det lyder ikke rigtigt, men det kan være fordi det er slået fra i
Zyxel'en
Det er relativt nemt at tjekke hvis dit udstyr kan logge noget Q.931 og du
vel og mærke kan finde ud af at læse det.
Hvis du kan lave noget log mens du prøver ovenstående scenarie skal jeg da
gerne forsøge at kigge på det, men Zyxel er meget svær at arbejde med fordi
den er meget avanceret på en ubrugervenlig måde (IMHO)

> TDC 80808047 siger at det er aktiveret på centralen...

njaee, 80808047 tager kun meget sjældent fejl, så jeg vil sige at
sandsynligheden for at du har det er stor.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-03-01 01:20

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:983uai$11df$1@tnews.inet.tele.dk...

> Hmm, det lyder ikke rigtigt, men det kan være fordi det er slået fra i
> Zyxel'en

I min initstreng står der CE1 som enabler call-bumping

> [...]
fordi
> den er meget avanceret på en ubrugervenlig måde (IMHO)

Siger mig ikke en pind, men jeg er sikker på at mit udstyr kan logge "noget
q.931".....
Hvad er det mere præcist du vil ha' en log af ?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-03-01 09:13

> I min initstreng står der CE1 som enabler call-bumping

Ja, men det er ikke call-bumping der giver dig tonen i øret ved ekstra
indkommende kald. Denne funktion kan stadig være frakoblet i en zyxel

> Siger mig ikke en pind, men jeg er sikker på at mit udstyr kan logge
"noget
> q.931".....
> Hvad er det mere præcist du vil ha' en log af ?

Et kald mod internet
Et kald fra mobil til modem > samtale
Endnu et kald fra mobil

Kaldshåndteringen her burde kunne give mig et clue.
Skriv ned hvor mange sekunder efter kald 2 du foretager kald 3 (dvs den
anden mobil)

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-03-01 01:10

> [...]
>
> Et måske dumt spørgsmål:
> Har du banke på aktiveret på den linje du modtager det indgående kald på?

Jeg burde have det, men TDC websites forklaring om hvordan det aktiveres,
deaktiveres hhv. kontrolleres fungerer tilsyneladende ikke her...
*43#, #43# hhv. *#43# giver ingen "talemaskine" i røret som det vel
burde....
Skal disse 3 muligheder ikke fungere med ISDN også.....?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-03-01 01:16

> [...]
> deaktiveres hhv. kontrolleres fungerer tilsyneladende ikke her...
> *43#, #43# hhv. *#43# giver ingen "talemaskine" i røret som det vel

Det er en semi-proprietær signalering, som ikke nødvendigvis er understøttet
af din Zyxel.
Zyxel'en skal genkende disse signaler og "spille" analog-central.

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 07-03-01 11:17

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse
>....snip...snap...
> Nope - virker ikke.
> Den smider ikke en kanal ved indgående opkald - gør den dét hos dig ?

Og et andet dumt spørgsmål:

Hvordan har du afprøvet det ?
Hvis du har prøvet med mobiltelefon, er det måske derfor det ikke virker.
Jeg benytter selv Sonofon, og af en eller anden grund virker "banke på" ikke
når der ringes fra den.
Derimod er der ingen problemer når en fastnet telefon ringer på nummeret -
så lægger min Zyxel godt nok den anden linie.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Larsson

Fra : Commander Keen

Dato : 07-03-01 18:51

wrote:

> Nope - virker ikke.
> Den smider ikke en kanal ved indgående opkald - gør den dét hos dig ?

Ja. Fungerar perfekt hos mig.

--
+ Ken + ISDN-frågor?
Kolla här >>

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-03-01 01:22

> Har du en sådan så mangfoldiggør den her

IMO burde denne virke:

ATS87.2=0CE1&J3BP1
S87.2=0 : accept CHAP/PAP/none
CE1 : enable call-bumping