MS Windows
briani 27239
Et par spørgsmål om sidefil (virtuel memor~
Fra : J.Pedersen

Dato : 25-12-02 17:41

Hej og god jul!
Jeg kører med 2 diske, delt op i (disk1) C, D og
(disk2) E, F . Jeg har altid kørt mit styresystem fra
C drevet og haft min sidefil på disk2 altså E drevet.
Men nu bearbejder jeg store mængder data fra mit F
drev , er det så smart at have sidefilen på samme disk?.
Samtidigt med at jeg begyndte at arbejde med data
fra F drevet installerede jeg sp1 til Xp og div. sikker-
hedsopdateringer.
Jeg har oplevet at computeren bliver MEGET langsom.
Er det de nye opdateringer eller er det sidefilen.
Jeg har 256MB ram . Lige i underkanten, men jeg har før
arbejdet med mange filer åbent uden at mærke nedgang
i hastigheden.
Et par tips ville være velkomment! Der kommer dog ikke
flere ram i de første par måneder.
Hilsen fra Jesper

Fra : J.Pedersen

Dato : 25-12-02 21:13

Jeg har nu afinstalleret opdateringerne og systemet er hurtigere!??
Men stadig. Det er hurtigst at have sin sidefil på
en fysisk anden disk end den man har sit styresystem
på. Men hvis der arbejdes hårdt på samme disk, kan
det vel ikke være særligt hensigtsmæssigt, at have
sin sidefil placeret her?
Hilsen Jesper

Fra : Madsen

Dato : 25-12-02 22:48

J.Pedersen skrev:

> Det er hurtigst at have sin sidefil på en fysisk anden disk end
> den man har sit styresystem på.

Ja, hvis ellers den disk med sidefilen er lige så hurtig eller
hurtigere end systemdisken.

> Men hvis der arbejdes hårdt på samme disk, kan det vel ikke være
> særligt hensigtsmæssigt, at have sin sidefil placeret her?

Nej, for så skal der jo prioriteres da læse/skrivehovedet på disken
ikke kan være to steder på samme tid. Det skal altså vælges om der
skal læses/skrives til sidefilen eller om der skal arbejdes med de
gemte data og det går selvfølgelig ud over ydelsen, for så får du
kødannelse.

Madsen.