Broedtekst vises centreret i I.E. men ikke~
Fra : Michael Foged

Dato : 25-12-02 17:16

Hej.

Jeg har et lille problem med en hjemmeside jeg er ved at strikke sammen.

Jeg har fået at vide at brødteksten vises centreret i Internet Explorer
(jeg kender ikke versionen (og det gør brugeren heller ikke), men den
følger med XP).Jeg har prøvet med I.E. 5.5, og der vises brødteksten
korrekt venstrestillet, ligeledes vises den ventrestillet i Opera, Galeon
og Netscape (6.0, 7.0, 7.01).

Jeg har ikke selv mulighed for at teste med andre I.E. versioner, end 5.5 da jeg
ikke kører Windows.

Siden kan ses på www.momberg.dk

Er der nogen der kan finde ud af hvad pokker jeg har gjort galt?

med venlige julehilsener

Michael Foged

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-12-02 17:33

Michael Foged <momberg@c.dk> writes:

> [...]
> følger med XP).Jeg har prøvet med I.E. 5.5, og der vises brødteksten
> korrekt venstrestillet, ligeledes vises den ventrestillet i Opera, Galeon

Opera 7 beta centrerer også.

> Jeg har ikke selv mulighed for at teste med andre I.E. versioner,
> end 5.5 da jeg ikke kører Windows.

> Siden kan ses på www.momberg.dk
>
> Er der nogen der kan finde ud af hvad pokker jeg har gjort galt?

Du har sat <center> uden om det hele. IE 6 (den der følger med Windows
XP) og Opera 7 tolker nok dette lige som text-align:center, og resten
af siden arver så dette.

Hvis du vil centrere din tabel, så brug
margin-left:auto;margin-right:auto
istedet, eller sæt i det mindste
text-align:left
på tabellen selv.

/L

Fra : Michael Foged

Dato : 25-12-02 18:30

On Wed, 25 Dec 2002 17:32:41 +0100, Lasse Reichstein Nielsen wrote:

Tak for det.

> Opera 7 beta centrerer også.

Hmm, så må jeg jo have fat i den også.

> Du har sat <center>

Argh! Selvfølgelig!

uden om det hele. IE 6 (den der følger med Windows
> XP) og Opera 7 tolker nok dette lige som text-align:center, og resten af
> [...]

Fedt tak for hjælpen.

Mvh
Michael

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-12-02 19:39

On 25 Dec 2002 17:32:41 +0100, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

>Opera 7 beta centrerer også.

Men ikke opera 6.05

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Michael Foged

Dato : 25-12-02 20:05

On Wed, 25 Dec 2002 19:38:58 +0100, Peter Loumann wrote:

> Men ikke opera 6.05

heller ikke i 6.11.

De har ikke en 7 klar til Linux endnu

mvh
Michael
Der er ved at få spat af de forskellige måde at tolke html/css på.