MS Windows
briani 27239
Windows og Linux på dualboot
Fra : Michael Bach

Dato : 25-12-02 16:43

Jeg har tænkt mig at lægge windåws og linux ind på samme maskine. Skal
jeg installere linux først på den ene partition og så winddåse bagefter,
eller omvendt?

....::: Michael Bach :::...
..:: www.vorbis.com ::.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 25-12-02 17:37

Michael Bach wrote:

> Jeg har tænkt mig at lægge windåws og linux ind på samme maskine. Skal
> jeg installere linux først på den ene partition og så winddåse bagefter,
> eller omvendt?

Jeg vil anbefale at installere Windows først, der hvor du vil have den til
at ligge. Under windowsinstallationen kan du partitionere, så at windows
ligger for sig, og at der så er en partition til Linux.

Efter windowsinstallationen, booter du op med linuxinstallationsCDen, og
installerer lige ud af landevejen. De fleste moderne linuxbootloadere tager
højde for at der ligger en Windows i forvejen, og overskriver windows' MBR
med Linux' s, men med optionen "windows" i startup.

Ingen ben i det

/Stig

--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Michael Bach

Dato : 25-12-02 17:58

Det lyder jo som noget der er til at have med at gøre, jeg takker!

....::: Michael Bach :::...
..:: www.vorbis.com ::.