Yacht Pool
Fra : Lotte Bøgedal & Thom~

Dato : 06-03-01 21:40

Har min forsikring i Pantaneius men overvejer at skifte til Yacht Pool da de
er billigere.
Men jeg har hørt en historie om et tilfælde hvor de ikke ville betale og
trak sagen i langdrag (hen over sommeren!), hvorefter de ved retten blev
dømt til at betale.
En forsikring kan også blive for billig!
Er der nogen der er erfaringer med Yacht-Pool?
Har undersøgt andre forsikringsselskaber, men ingen har så gode
betingelser/pris som Yacht-Pool og Pantaneius (på papiret).

mvh Thomas

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 06-03-01 23:07

Jeg har DÅRLIG erfaring med Yacht Pool.

Min motorbåd besluttede sig for at synke i Fredericia Lystbådehavn mens jeg
var på ferie v. vesterhavet. Jeg blev ringet op Fredag formiddag af en fra
havnen der fortalte den sørgelige meddelelse, og jeg ringede videre til YP.
De spurgte om mit nummer og siden da hørte jeg intet før Lørdag eftermiddag,
da havde de bjerget min båd og den stod på land, men de kunne ikke finde
huller eller anden anledning til at den skulle være sunket så jeg er blevet
lovet en regning på bjergning og ingen forsikring.

Jeg kom til at fortælle at båden havde taget en LILLE smulle vand ind
tidligere og jeg derfor havde monteret en lænsepumpe, båden havde tidligere
ligget i over 14 dage uden at pumpen havde kørt og uden at der var kommet
vand ind der bare nærmede sig det kritiske punkt.
Med den historie blev båden erklæret IKKE SØDYGTIG, og så kan en båd ikke
forsikres.

Bad luck.

/Hans-Henrik Andresen.