MS Windows
briani 27239
Xp opgradering fra win 98 ?? langsom
Fra : Michael

Dato : 25-12-02 11:08

Hejsa allesammen og glædelig jul

Jeg var så heldig at få Windows Xp opgradering igår, så jeg har brugt det
meste af morgen på at opgradere min pc fra win98 til xp home MEN,
så er det jeg har nogle spørgesmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med og
det :

1. min pc er meget langsom om at starte op det er jeg meget ked af ,når den
så kommer ind på "skrivebordet" er den næsten lige så lang tid om at komme
igang inden at jeg kan åbne noget .. hvad kan det skyldes ? nogle der kender
til det problem og forhåbentlig en løsning?

Min konfig. er :

Amd thunderbird 1200 mhz
768mb sdram 133
Netkort (som jeg har prøvet at deaktivere)
modem 56 k (internet)

Håber i kan hjælpe mig

Hilsen
michael

Fra : Michael Bach

Dato : 25-12-02 13:01

Hvis du ikke har lavet en "ren" installering (altså hvis du har lagt xp
ovenpå 98 uden at formatere) så kan de være problemet i sig selv. Det
sløver pænt på systemet.

....::: Michael Bach :::...
..:: www.vorbis.com ::.

Fra : Michael

Dato : 25-12-02 21:35

ok.. men det har jeg også prøvet nu også med samme kedelige løsning

Fra : Michael Bach

Dato : 25-12-02 22:14

Hvor lang tid tager den "langsomme opstart" du snakker om? XP skulle
gerne (lige efter ny installation) være omkring eller lige under 30 sek
om at starte op!
Hvor lang tid tager det i forhold til din gamle 98-installation?

....::: Michael Bach :::...
..:: www.vorbis.com ::.

Fra : Michael

Dato : 25-12-02 22:55

> [...]
> om at starte op!
> Hvor lang tid tager det i forhold til din gamle 98-installation?

Det tager den ca 65 sekunder at starte op + ca 1 minut når skrivebordet er
kommet frem, + den er langsom om at tjekke password hos udbyderen, hvilket
den slet ikke havde på win 98 . win 98 var ca 30 sek om en opstart,

Fra : Kent

Dato : 25-12-02 23:29

"Michael" <michael@vvs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommet frem, + den er langsom om at tjekke password hos udbyderen, hvilket
> den slet ikke havde på win 98 . win 98 var ca 30 sek om en opstart,

Hvilken internetforbindelse har du?

Nu har du jo nok den samme, som da du havde Windows 98,
men jeg vil nu alligevel fortælle dig det her.

Jeg kører også med XP på min computer, og jeg har ADSL 256/128
fra TDC. Da jeg lige havde fået oprettet ADSL, tog det en farlig
tid for min computer at starte op. Det gik hurtigt, lige indtil skrivebordet
kom frem. Derefter tog det ca. 1 minut, før computeren blev ledig.
Det undrede jeg mig noget over, så jeg ringede ind til TDC. De fortalte
mig så, at computeren søger efter en IP-adresse lige efter opstart, hvorfor
det kunne vare lang tid, før computeren blev ledig. Hvis jeg oprettede
en fast IP-adresse, skulle problemet være løst. BINGO, det gjorde
jeg så - og alt var fryd og gammen . Fra skrivebordet dukker op,
går der nu kun ca. 2 sekunder, før computeren er ledig.

Nu er det som sagt ikke sikkert, at du kan bruge det her til noget,
men så kan det måske blive til gavn for andre .

Vh
Kent