Skærme
Fijala 3554
2 streger i skærmen fra Samsungs topmodel ~
Fra : Lars

Dato : 25-12-02 10:17

Hej

Har netop fået en Samsung 959nf i julegave, men jeg er dybt skuffet for den
har de 2
streger som en Sony skærm er kendt for, og jeg fik netop at vide at det har
en Samsung
skærm ikke. Men det har topmodellen tilsyneladende alligevel ??

Endvidre har den heller ikke lys og contrast justeringer i on screen menuen
?? det burde dog være
muligt at justere via USB, men det kan man da ikke være tjent med til
dagligt ??

Hvad er der lige gået galt for Samsung, og hvorfor anbefalede sælgeren netop
denne
skærm, når den er dårligere end den mindre model 957mb ??

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Thomas

Dato : 25-12-02 10:43

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> en Samsung
> skærm ikke. Men det har topmodellen tilsyneladende alligevel ??

Jo self. har den det eftersom den har et DiamondtronRør som tilsvarer et
Triniton. og derfor er der ophængt et aperateurgrill.
det er de to små steger du kan se fra grillen, men det er der på alle
Triniton/Diamontron og tilsvarende.

jeg har tilsvarende samme skærm og de to striber generede mig i 2 minutter,
så ligger man ikke mærke til dem mere, men det er vel en vanesag.

> [...]
menuen
> ?? det burde dog være
> muligt at justere via USB, men det kan man da ikke være tjent med til

Jeg har ikke observeret dette, da jeg personligt finder deres
indstilligsmuligheder fra selve skærmen, en smule forvirrende, men deres
MouScreen prog. der kører via USB. er Eminent...

> Hvad er der lige gået galt for Samsung,
Intet-... det er en af verdens bedste CRT 19" skærme.. i fornuftig
prisklasse.
> og hvorfor anbefalede sælgeren netop
> denne
> skærm, når den er dårligere end den mindre model 957mb ??
Årsagen til at sælger anbefaler denne skærm er jo klart fordi det er en
virkelig god skærm, må jo nok hænge sammen med at den er virkelig god.
Tyske CT-magazine har lige udråbt denne monitor til verdens bedste, det er
jo ikke så lidt...

At sælger siger at der ikke er de to streger, er jo ret så meget misvisende,
men det er der altså i alle skærme af samme type.

--
Venligst

Thomas
Når der svares på et indlæg, Så svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på.
..::Tak::.

Fra : LA2

Dato : 25-12-02 10:45

> [...]
> skærm ikke. Men det har topmodellen tilsyneladende alligevel ??
>
> Endvidre har den heller ikke lys og contrast justeringer i on screen

Har samme skærm, og på den er det muligt at justere kontrast og lys. Det
sker på de fire knapper der sidder sammen på fronten. I de lille konsol man
skal trykke på for at åbne!?
Hvad de to "streger" angår, så er det prisen for ekstra skarpt billede. Min
erfaring er at alle vænner sig til dem.
LA2

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-12-02 11:24

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> wrote in message

> [...]
menuen
> ?? det burde dog være
> muligt at justere via USB, men det kan man da ikke være tjent med til

Er du sikker på du ikke bare skal justere på de 4 menu taster, UDEN at gå
ind i menuen... Sådan plejer det at være på Samsung skærme...

Tryk op, for at høve lystyrken, tryk til højre for at øje kontrast

Fra : Lars

Dato : 25-12-02 11:36

> Er du sikker på du ikke bare skal justere på de 4 menu taster, UDEN at gå
> ind i menuen... Sådan plejer det at være på Samsung skærme...

jo ok, UPS, jeg er vidst ikke helt vågnet endnu.

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 25-12-02 16:29

> [...]
netop
> denne
> skærm, når den er dårligere end den mindre model 957mb ??

Tror du skal ha briller