Vedr. Jacob Andersen Harboe i Ahlergaard B~
Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-12-02 02:38

I de fleste optegnelser forsvinder Jacob Andersen Harboe ud i den blå
luft, efter at datteren og svigersønnen har overtaget Ahlergaard mv.

Men iflg. slægtsbogen for Thuesen-Buur slægten bliver han gift anden
gang 1706 i Lyhne med Else Marie Nielsdatter Boltrup.

Efter hans død (1737?) bliver hun angiveligt gift igen med Jens Boesen i
Skarrild (en betydelig og velhavende handelsmand og søn af Bod Jacobsen
i Hede i Assing).

Er der nogen der kan be- eller afkræfte disse oplysninger.?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 25-12-02 14:02

> Men iflg. slægtsbogen for Thuesen-Buur slægten bliver han gift anden
> gang 1706 i Lyhne med Else Marie Nielsdatter Boltrup.

Den samme oplysning har jeg noteret, og jeg mener at jeg har den fra
Carl Kofoed Christensens slægtsbog for sin hustrus slægt, - der
nedstammer fra Jacob Andersen Harboe via Lars Thuesen. Det er vel ikke
den samme slægtsbog ? Jeg sender dig Carl's emailadresse.

mvh.
Erik

Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-12-02 02:43

erik.rahbek.osterg@aab11.dk (Erik Rahbek Østergaard) skrev 25 Dec 2002
05:02:25 -0800

> [...]
>Carl Kofoed Christensens slægtsbog for sin hustrus slægt, - der
>nedstammer fra Jacob Andersen Harboe via Lars Thuesen. Det er vel ikke

Det er nok ikke den samme bog - men ihvertfald den samme slægt.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 25-12-02 14:23

> [...]
>
> Efter hans død (1737?) bliver hun angiveligt gift igen med Jens Boesen i
> Skarrild (en betydelig og velhavende handelsmand og søn af Bod Jacobsen

Carl Kofoed Christensen skriver :

   JACOB AHLERS ANDET ÆGTESKAB.

Jacob Andersen Harboe blev gift igen d. 11. okt. 1706 i Lyne med
Else Marie Nielsdatter Boltrup, der var født ca. 1689, men vi ved ikke
hvor. Efter brylluppet boede han i Thøstrup i Aadum sogn til ca. 1719.
Her fik de en søn døbt 12. decb. 1708, Christopher Andreas Jacobsen. I
1719 er Jacob tilbage i Borris og er den gamle agtede Jacob Ahler, der
sammen med Else Marie Ahler ofte er faddere.
Jacob Ahlers liv slutter således: "D. 4. April 1737 begravet Hr.
Jacob Ahler." Han har da været ca. 87 år. Else Ahler blev gift igen,
nu med Jens Boesen fra Øvig i Skarrild, og hun døde 73 år gl. d. 25.
april 1762 i Borris.

mvh.
Erik

Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-12-02 02:43

erik.rahbek.osterg@aab11.dk (Erik Rahbek Østergaard) skrev 25 Dec 2002
05:22:59 -0800

>Carl Kofoed Christensen skriver :
>
>   JACOB AHLERS ANDET ÆGTESKAB.

Mange mange tak for det citat. Det ser jo ud som om manden her har
checket sine kilder, og de er jo også sammenfaldende med oplysningerne i
slægtsbogen for Thuesen-Buur slægten.

Det var især enkens andet ægteskab med Jens Boesen jeg var lidt skeptisk
overfor. Men indtil jeg evt. selv får bedre tid til at efterkontrolere
må det nævnte stå til troende.

Og så en anden ting, bare til almindelig orientering for hvem det måtte
interessere:
Jacob Ahler er jo omtalt i mange slægtsbøger, og mange steder finder man
en omtale af hans ene datters ægteskab med Las Thuesen i Tarp i Sdr.
Felding.

Deres søn Thue Larsen kommer jo til Bassumgaard i Snejbjerg og er den
ene af stamfædrene til Thuesen-Buur slægten - intet nyt her.

En anden søn Jacob Larsen overtager jo stedet i Tarp efter faderen. Og
diverse slægtsbøger nævner også at han er gift med Maren Sørensdatter,
men uden at komme næremere ind på hvem hun er og hvor hun kommer fra.

Men der findes jo et skifte under Sindinggaard, som åbner adskillige nye
vinkler i den sammenhæng.

Her i Erik Brejls uddrag:
60 Søren Henriksen i Tjørring. 25.2.1754, fol.139B.
Enkemand efter [Kirsten Lauridsdatter], skifte 26.7.1741 lbnr.33. B:
Laurids, Maren g.m. Jacob Lauridsen i Tarp i [Sønder] Felding sogn, Anne
g.m. Knud Sørensen i Snejbjerg, Mette Marie g.m. Christen Madsen i Albæk
i Snejbjerg sogn.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 15-01-03 13:23

Jeg havde lige dyngen af noter fremme, vedrørende denne sidegren af
slægten, og fandt noget, jeg havde sakset fra Nørre Nebel og Lydum
Sogneblad, som er kommet på nettet:
Nr. Nebel Kirke - kirkestolenes gavle er udskåret arbejde fra det 16.
århundrede - mesterens navn Michael Tuesen i Tarp.
Nogen forbindelse ?
I forbindelse med Erik Brejls fortrinlige skifteuddrag fald jeg også
over Fastergaardslægtens manglende broder Peder, som skifte nr.52
under Møltrup - han var nemlig gift med en Johanne Thuesdatter - dog
fra Voldsgaard.
mvh - Bent Skaarup Pedersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-01-03 17:30

beskpe@hotmail.com (Bent Skaarup Pedersen) skrev 15 Jan 2003 04:22:43
-0800

> [...]
>Nr. Nebel Kirke - kirkestolenes gavle er udskåret arbejde fra det 16.
>århundrede - mesterens navn Michael Tuesen i Tarp.

Tak for den oplysning, det er meget interessant . Nu er der jo ganske
vist flere forekomster af Tarp (og nok også nogen der ligger tættere på
Nr. Nebel). Men kombinationen af Thuesen og Tarp lyder spændende.

Er der nogen her, som kender den omtalte Michael Tuesen.?

>Nogen forbindelse ?

Det kan vel ikke på forhånd udelukkes, men næppe heller bevises.
Lars Thuesen i Tarp er født ca. 1675, og afhængig af hvor i det 16.
århundrede vi befinder os er der jo dog et par generationer eller tre
imellem dem.

Mig bekendt findes der ikke sikre oplysninger om Lars Thuesens herkomst.
Men den samtidige Oluf Thuesen i Sdr. Felding Overby er efter al
sansynlighed hans bror.

>I forbindelse med Erik Brejls fortrinlige skifteuddrag fald jeg også
>over Fastergaardslægtens manglende broder Peder, som skifte nr.52

Jeg kender godt skiftet (se iøvrigt også skifte nr. 8 og nr. 20).
Det er fra Nørgaard i Snejbjerg og den familie er interessant i mange
sammenhænge.

Og det er også rigtig nok at han er bror til Mads Pedersen i Fastergård.
Så hvis man dér mangler en Peder, hvilket jeg ikke tidligere har været
klar over, så er det givetvis ham her.

>under Møltrup - han var nemlig gift med en Johanne Thuesdatter - dog
>fra Voldsgaard.

Ja. Det er en anden Thue familie i Snejbjerg.

Stamfaderen her er Thue Jensen (ca. 1681 - 1758) der først boede i
Toustrup, senere i Krogstrup og sidst i Voldsgaard - til dels samtidig
med at Thue Larsen Tarp (ca. 1714 - 1799) boede i Bassumgaard.

Heller ikke Thue Jensen ved man noget sikkert om mht. hvor han kommer
fra. Thue navnet er ikke almindelig kendt her på egnen før de to dukker
op. Og personligt har jeg en teori om at de må være i familie på een
eller anden led, men det er som sagt kun en teori.

Og for at gøre forvirringen komplet, så leverer begge de to Thuer
iøvrigt blod til den gren af Buur-Thuesen slægten der idag er kendt som
Buur-slægten.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 16-01-03 13:40

Der er vistnok mange løse ender om den Thuesen slægt, der er jo også
Thue Sørensen i Tarp i 1720erne, Christen Thuesen i Nørre Vium i
1740erne og endelig er der nogle Thuer i Hemmet sogn, hvor jeg måske
nok har en formodning om, at sporet fører hen, der var ihvertfald
adkomst for en Lars Tuesen i 1516 !
De er godt nok ikke specielt centrale for mig, men det er jo alligevel
interessant, når posen bliver vendt, og der er par brikker mere der
passer !
mvh Bent Skaarup Pedersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-01-03 00:05

beskpe@hotmail.com (Bent Skaarup Pedersen) skrev 16 Jan 2003 04:39:48
-0800

>Der er vistnok mange løse ender om den Thuesen slægt, der er jo også
>Thue Sørensen i Tarp i 1720erne,

Ham kender jeg ikke, har du yderligere.?

Selvom det er nærliggende, så er han vel ikke gammel nok til at være far
til Lars og Oluf Thuesen.

>Christen Thuesen i Nørre Vium i
>1740erne og endelig er der nogle Thuer i Hemmet sogn, hvor jeg måske
>nok har en formodning om, at sporet fører hen, der var ihvertfald
>adkomst for en Lars Tuesen i 1516 !

I Tarp familien er navnene Lars og Thue jo gennemgående, så måske.

>De er godt nok ikke specielt centrale for mig, men det er jo alligevel
>interessant, når posen bliver vendt, og der er par brikker mere der
>passer !

Nej, jeg er heller ikke direkte tilknyttet. Men Lars Thuesen i Tarp var
gift med en søster til een af mine aner.

Og både Thue i Bassumgaard og Thue i Voldsgaard, samt også familien fra
Nørgård i Snejbjerg, støder jeg jo ofte på i lokalhistorisk sammenhæng.

Fastergaard slægten har jeg fælles ane med i gammle Milters Christensen
i Ildsgaard i Sunds. Men ellers har jeg ikke beskæftiget mig særligt med
denne slægt - og altså heller ikke været opmærksom på at det ikke var
almindeligt kendt at Peder Pedersen i Snejbjerg kom derfra.

Peder Pedersen kaldes iøvrigt også Peder Hus, men jeg er ikke klar over
hvorfor han har dette tilnavn.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 19-01-03 21:52

Thue Søren Tarp har børnene Jens-1725, Johanne-1727, Johanne-1729,
Else-1732 og Anne-1735, hvoraf de 3 er i Bukkier, Assing ved FKT1787.
IGI har en Thue Sørensen i Hemmte, der få en søn døbt Søren i 1698,
men det passer jo ingen steder - - -
Der er også en Niels og en Thomas Ilsgaard i Skjern, samtidig med
Kirsten og Niels på Fastergaard, det er fætre ifølge Fastergaardbogen
?
mvh - Bent Skaarup Pedersen

Fra : kilajoni

Dato : 01-05-03 22:52

Lidt kommentarer til Lars Thuesen - i bogen brudstykker af Sdr. Feldings
sogn historie nævnes der en Lars Thuesen på side 24 under Stolestader i
Felding Kirke efter gammel skik - Mandfolkerad (indtil 1703). Han sidder
på 5 række:
"5: Lars Thuesen og Søfren Christensen i Vestertarp, Jens Eriksen og
Laust Madsen i Østertarp". I Kvinderad sidder de på 6 rækker.
Der er mange problemer med præsten og Lars Thuesen nævnes på side 44 som
en af dem der overfor præsten havde brugt utilbørlige ord og været
hovedmænd for andre iflg. præsten.
Tidligere nævnte stolegavle i kirken kan ses på hjemmesiden
"Nebel-Lydum-Kirker.dk hvor der en flot diasserie.

http://www.kandu.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-05-03 07:21

"kilajoni" <kilajoni.news@kandu.dk> skrev Thu, 01 May 2003 21:52:13 GMT

> [...]
>sogn historie nævnes der en Lars Thuesen på side 24 under Stolestader i
>Felding Kirke efter gammel skik - Mandfolkerad (indtil 1703). Han sidder

Jo men det er vel netop den Lars Thuesen som var gift med Kirsten
Jacobsdatter, og som var far til Thue Lassen Tarp og Jacob Lassen mfl.

>Der er mange problemer med præsten og Lars Thuesen nævnes på side 44 som
>en af dem der overfor præsten havde brugt utilbørlige ord og været
>hovedmænd for andre iflg. præsten.

Ja det var en meget stridbar herre denne pastor
Munch. Se evt. også Sulkjær og Kjærsig "Assing Sogn" side 120ff.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : kilajoni

Dato : 01-05-03 23:00

Til Bent Skaarup Pedersen

Du nævner at Lars Tuesen var gift med en søster til en af dine
slægtninge. Var det Kirsten Jakobsdatter - hendes forældre hedder som
bekendt Jacob Andersen Harboe - og moderen Maren Pedersdatter - kender
du noget til hendes slægt.
Jeg kan lige fortælle at slægten fortsætter fra Lars og Kirsten til Ane
Kirstine Thuesdatter som blev gift med Hans Thomsen som ejede Urup ved
Grindsted (en tidligere herregård) og videre i et par generationer på
Urup indtil Ane M. Thomasdatter blev gift med Mouritsen som havde
Kirkegård ved Hoven og slægten blev senere købmænd i Hoven.

Lars Helbæk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-05-03 00:10

"kilajoni" <kilajoni.news@kandu.dk> skrev Thu, 01 May 2003 21:59:30 GMT

> [...]
>slægtninge. Var det Kirsten Jakobsdatter - hendes forældre hedder som
>bekendt Jacob Andersen Harboe - og moderen Maren Pedersdatter - kender

Iflg. "Nordisk Slægtsforskning, Skals, 1996: Thuesen-Buur fra Snejbjerg
sogn" formodes hun tidligere at have været gift med Anders Jensen (død
ca. 1675) der var forpagter på Ahlergaard.

Da hun selv er født ca. 1650 er hun jo blevet enke ret ung, og derefter
gift med den senere ejer af gården.

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 02-05-03 10:08

Hovsa, var der nogen, der havde gang i noget interessant !
Jeg skal lige have "sagen" fundet frem igen, men hvordan er
forbindelsen fra Lars Tuesen og Kirsten Jacobsdatter til Ane Kirstine
Thuesdatter i Grindsted ?
mvh Bent Skaarup Pedersen

Fra : kilajoni

Dato : 02-05-03 18:24

"Bent Skaarup Pedersen" skrev d. 02-05-03 10:08 dette indlæg :
> [...]
> Jeg skal lige have "sagen" fundet frem igen, men hvordan er
> forbindelsen fra Lars Tuesen og Kirsten Jacobsdatter til Ane Kirstine

Ane Kirstine Thuesdatter var Lars Tuesens barnebarn - barn af Thue
Larsen
Jeg har fundet forbindelsen i
Herningsholm gods
Skifteprotokol
1741-1788
G 428-3
60 Mette Andersdatter i Bassumgård i Snejbjerg sogn. 6.8.1761, fol.170B.
E: Thue Lauridsen. B: Anders 18, Laurids 16, Jens 12, Anne Kirstine 9,
Kirsten 6. FM: farbror Jacob Lauridsen i Felding Tarp i Felding sogn.
Ane Kirstine Thuesdatter var således født i ca 1752.
I grindsted lokalarkiv finder jeg en pigen:
Ana Kirstine THUESDATTER
BIRTH: 1752
DEATH: 14.03.1802, Grinst.SU
OCCUPATION: I SU
Family 1: Hans THOMSEN
MARRIAGE: ABT 1773
Karen Buch HANSDATTER
Mette HANSDATTER
Thomas HANSEN
Thue HANSEN
Anders HANSEN

Om Hans Thomsen: Hans THOMSEN
BIRTH: 1734
DEATH: 31.01.1802, Grinst.SU
OCCUPATION: Gmd. SU
Family 1: Ana Kirstine THUESDATTER
Hans Thomsens far Thomas Hansen som kom fra Mølby købte den gamle
herregård Urupgård, som var slemt medtaget af krige og forfald og delte
gården i flere dele som han vist gav til sine børn:
Gården er flere steder beskrevet i bøger om Grindsted og Slaus Herred.
Deres søn Thomas Hansen blev gift med Sophia Amalia Jensdatter som dels
kom fra en Møllerslægt og dels fra en præsteslægt fra præstegårde:
Nøvling, Assins ; Kiollerup, Ølstrup m. flere.
Thomas Hansen og Sophia Amalie Jensdatter fik mange børn bl.a Anna M.
Thomasdatter som blev gift med Jens Mouritsen som havde Kirkegård i
Hoven - en anden datter blev møllerkone i Hoven Mølle.

Jeg fandt en slægtstavle og beskrivelse på Egvad Bibliotek om Niels
Martinus Pedersens slægt. Han nævner ligeledes forbindelsen mellem
Grindsted og Tarp.
I deres noter er Thue Larsen født 1714 i Tarp, og døde 12.6.1799 i
Bassumgård - han var gift første gang med Mette Andersdatter født ca
1723 i Bassumgård, og hun døde den 7.7.1761.
Thue Larsen var gift anden gang med Elle Eriksdatter fra Assing
Thue Larsen var fæstegårdmand i Bassumgård, der i 1789 nævnes med 11
tdr. og 4 skp. hartkorn samt ejer af gårdene V. tarp og Mindst i sdr.
Felding sogn.
Han var efter den tids forhold ret velhavende hvilket ses af skiftet
efter hans første hustru som tidligere nævnt.
Hans far var født ca 1670 i Tarp og døde før 1754 - Han var gift med
Kirsten Jacobsdatter "Kirsten Jacobsdatter i Tarp, Jacob Tarpis moder,
gammel 76 år og 5 dage. Kirsten Jakobsdatter forældre er jo Jacob Harboe
og Maren Pedersdatter fra Ahlergård.
venlig hilsen
Lars

Fra : Arne Feldborg

Dato : 04-05-03 10:16

"kilajoni" <kilajoni.news@kandu.dk> skrev Fri, 02 May 2003 17:23:32 GMT

> [...]
>Kirsten 6. FM: farbror Jacob Lauridsen i Felding Tarp i Felding sogn.
>Ane Kirstine Thuesdatter var således født i ca 1752.

Døbt i Snejbjerg den 9 Martii 1752
Anne Kierstine, Thue i Bassumgaards

Viet i Snejbjerg den 11te Aug. 1772:
Hans Thoms. fra Urup og Anne Kirstine Thuesdatter af Bassumgaard

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 06-05-03 08:04

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote in message news:<01m9bv8pau0mea1n1g4k6oeugdef09aj83@news2.tele.dk>...
> [...]
> Anne Kierstine, Thue i Bassumgaards
>
> Viet i Snejbjerg den 11te Aug. 1772:
> Hans Thoms. fra Urup og Anne Kirstine Thuesdatter af Bassumgaard

Er alt fra folketællingen 1787 under Urup fra delingen af selve
hovedgaarden, eller er det simpelthen et område, der kaldes Urup ?
Ikke blot har Thomas Hansen delt op til sine børn, men den Kirsten
Thuesdatter fra Bassumgaard, der blev gift med Ole Nielsen, bor der
også - og jeg mener, at en linie fra Baggesgaard også flytter ind på
Urup omkring denne tid.
Hvorfra kommer oplysningerne om Maren Pedersdatter på Ahlergaard, og
om forpagteren Anders Jensen ? (eller rettere hvor har Nordisk
Slægtsforskning dem fra ?).
mvh - Bent Skaarup Pedersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-05-03 02:04

beskpe@hotmail.com (Bent Skaarup Pedersen) skrev 6 May 2003 00:03:51
-0700

>Er alt fra folketællingen 1787 under Urup fra delingen af selve
>hovedgaarden, eller er det simpelthen et område, der kaldes Urup ?

Urup er jo et ret stort område. Men på den anden side, med 14 Tdr.
Hartkorn på det sted, så har gården jo nok også været på et par tusinde
tønder land eller mere.

>Ikke blot har Thomas Hansen delt op til sine børn, men den Kirsten
>Thuesdatter fra Bassumgaard, der blev gift med Ole Nielsen, bor der

Hende har jeg pt. ingen data på, men iflg folketællingen ser det sådan
ud.

>også - og jeg mener, at en linie fra Baggesgaard også flytter ind på
>Urup omkring denne tid.

Hvilken Baggesgaard (Herning.?)

>Hvorfra kommer oplysningerne om Maren Pedersdatter på Ahlergaard, og
>om forpagteren Anders Jensen ? (eller rettere hvor har Nordisk
>Slægtsforskning dem fra ?).

Det fortæller de ikke, men det må være forholdsvis nye oplysninger.
I ældre bøger fra samme firma står det ikke nævnt. Det samme gælder
iøvrigt oplysningerne om Jacob Ahlers andet ægteskab mv.

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 07-05-03 08:17

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote in message news:<r4igbv0848i07uola6uc1uf253gnj24s2v@news2.tele.dk>...
> [...]
> I ældre bøger fra samme firma står det ikke nævnt. Det samme gælder
> iøvrigt oplysningerne om Jacob Ahlers andet ægteskab mv.

Det var sønnen Jens Andersen fra Baggesgaard i Sdr. Omme (1728- ), der
flyttede til Urup i Grindsted.

En skam, at de ikke har oplyst kilden - det er altid spændende med
"nye" kilder.
Hvis der skulle være nogen på linien, der kender disse oplysningers
herkomst, så ville jeg da meget gerne høre nærmere !

Oplysningerne om alderen på Maren Pedersdatter må anses for det rene
gætteværk indtil videre, det er blot anslået som samme alder som
hendes anden mand.
At hun har været gift med en forpagter på Ahlergaard, og derefter med
den senere ejer ? Jeg kunne nemmere forestille mig, at det var enken
efter EJEREN !
Der kunne også være en misforståelse omkring famileskab, hendes
SVIGERFADER var jo ANDERS JENSEN Guldsmed ? Men det ville kilden jo
sikkert kunne afsløre.
mvh - Bent Skaarup Pedersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-05-03 11:40

beskpe@hotmail.com (Bent Skaarup Pedersen) skrev 7 May 2003 00:17:12
-0700

>Oplysningerne om alderen på Maren Pedersdatter må anses for det rene
>gætteværk indtil videre, det er blot anslået som samme alder som
>hendes anden mand.

Det tør jeg ikke sige. Jeg ved ikke om alderen fremgår ved hendes død.?

>At hun har været gift med en forpagter på Ahlergaard, og derefter med
>den senere ejer ? Jeg kunne nemmere forestille mig, at det var enken
>efter EJEREN !

Det ville jeg til gengæld ikke anse for særlig sansynligt. Den forrige
ejer var jo en kvinde og iøvrigt selv enke på det tidspunkt.

På den måde der bliver handlet med Ahlergaard i 1690'erne må der
givetvis have været en bestyrer, en fæster, eller en forpagter på
stedet. Men om det var den nævnte Anders Jensen har jeg ingen anelse om.

Med til historien hører jo også gårdene Egvig, Hioptarp, Astrup m.fl.
Allesammen betydelige gårde, som nok formelt har været ejet af bla.
Dejberglund. Men som i det store og hele har fungeret som selvejergårde.
Bla. fordi 'fæsterne' var formuende mænd der havde lånt Sophie Rostrup
betydelige beløb - og altså havde pant i deres egen gård.!

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 08-05-03 08:29

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote in message news:<mdnhbv8pu7m7bsecfp9a2ks1motpq947a1@news2.tele.dk>...
> [...]
> Bla. fordi 'fæsterne' var formuende mænd der havde lånt Sophie Rostrup
> betydelige beløb - og altså havde pant i deres egen gård.!

Der punkterede den boble, det er nok ikke særligt sandsynligt med de 2
enkekoner - på dette tidspunkt.
Spørgsmålet er, om det i det hele taget er særlig sandsynligt med
borgersønnen fra Ribe, der køber en håndfuld gårde - og så gifter sig
med en forpagterenke - men hun kan jo have haft penge !
Ellers synes tendensen at være "fornuftige" giftermål i tiden !
Jeg kiggede lige efter i en ekstrakt, jeg havde lavet engang over
Borris-Faster (interessen var Vendelbo, også velhavende fæstebønder !)
for at finde Maren Pedersdatter. Hun var begravet 1705, men jeg havde
ikke anført alder, så jeg tror umiddelbart ikke at der har stået
noget, men jeg vil checke i de "virkelige" kilder ved lejlighed.
Men jeg fandt:
29.10.1702 Public absolveret Jens Christensen (Jacob Ahlers datter)
17.02.1704 Døbt Morten Ahlers datter: Maren
28.02.1705 Begrov Morten Jensen Ahler
23.12.1705 Begrov Jacob Ahlers kone Maren Pedersdatter
så nu er der et nyt spørgsmål, hvor mange familier var der på
Ahlergaard ?
mvh - Bnet Skaarup Pedersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-05-03 12:44

beskpe@hotmail.com (Bent Skaarup Pedersen) skrev 8 May 2003 00:28:34
-0700

>Spørgsmålet er, om det i det hele taget er særlig sandsynligt med
>borgersønnen fra Ribe, der køber en håndfuld gårde - og så gifter sig
>med en forpagterenke - men hun kan jo have haft penge !

Der er flere Drak Horses i det spil, ikke mindst den nedenfor omtalte
Morten. Jacob Andersen Harbo kom vel fra en ret velstående familie, men
feks. hvem hans mor (som han har Harbo navnet fra) egentlig var ved man
vel heller ikke.

Men du har ret, den gode Maren Pedersdatter har nok ikke været en helt
almindelig bondeenke. På den anden side bliver der jo i den periode
vendt op og ned på rig og fattig. Nogle opkomlinge tjente formuer på
studehandel mv., mens gamle velærværdige adelsfamilier nærmede sig
falittens rand.

> [...]
>23.12.1705 Begrov Jacob Ahlers kone Maren Pedersdatter
>så nu er der et nyt spørgsmål, hvor mange familier var der på

Mon Erik Rabeck Østergaard er med her.? For det ved han nok mere om end
jeg gør.

Men Morten Jensen Ahler er ihvertfald svigersønnen, der i 1702 kom med
en stor pose penge og fik både datteren og det hele kongerige. Men hvor
kom han fra, og hvor havde han pengene fra.????

Den førstnævnte Morten Ahler formoder jeg er den samme. Jeg er dog ikke
bekendt med at der skulle være en datter Maren i det ægteskab, og i så
fald er hun ihvertfald også død før moderen for hun optræder ikke i
skiftet.

Fra : kilajoni

Dato : 08-05-03 18:48

Jeg har et navn fra den tidligere nævnte rahbekske stamtavle som
fortæller at Jacob Andersen Harboes mor hed Karen Jacobsdatter Harboe og
hun døde efter 1661. Hun var gift med Anders Jensen Guldsmed.
Dvs faderen måske har heddet Jacob Harboe

Iflg. anetavle for Martin Bang Dahl findes der
(www.mbdahl.dk/slaegt8.htm.):
I Ribe var der en Maren Rasmusdatter Harboe f. 1617 og døde den
11/7.1659 (hun blev gift i familien Terpager og børnene kom til at
hedder Terpager).
Der var en Rasmus Jacobsen Harboe født ca 1585 borger i Ribe muligvis
hendes far. Her slutter slægten Harboe i denne slægsbog.

I flg. liste over skatteborger i Ribe 1640 har vi en Jørgen Jakobsen
Harbo (-1655) gift 1 gang med Maren? og 2 gang med x - boende
søndergade - han nævnes som støtte for Maren Splid i forbindelse med
retsagen mod hende i 1637(rig og fattig i Ribe af Ole Degn). Kan han
tænkes at være søster til Karen Jakobsdatter Harboe.

Altså en Rasmus Jakobsen Harboe f. ca 1585
Hans Datter Maren Rasmusdatter Harboe f. 1617 og døde den 11/7.1659
så burde der vel være en søn (eller bror) som hed Jakob Rasmussen Harboe
Så kommer Jørgen Jakobsen Harbo (-1655) og Karen Jakobsdatter Harboe
(død efter 1661)
og videre ned til sønnen Jacob Andersen Harboe (f. ca 1650)

Det hænger ikke helt sammen - det er noget gætteri i det her - Har I
nogle flere informationer eller andre gæt?

Lars H.

http://www.kandu.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-05-03 07:53

"kilajoni" <kilajoni.news@kandu.dk> skrev Thu, 08 May 2003 17:48:13 GMT

>Jeg har et navn fra den tidligere nævnte rahbekske stamtavle som
>fortæller at Jacob Andersen Harboes mor hed Karen Jacobsdatter Harboe og
>hun døde efter 1661. Hun var gift med Anders Jensen Guldsmed.

Ja det er kendte oplysninger. Kendt er også skiftet efter hans broder og
navnene på flere af hans søskende mv. Oplysninger der vel mestendels
stammer fra J Kinch: "Ribe bys Historie".

>Dvs faderen måske har heddet Jacob Harboe

Samme kilde antyder at Jacob Andersen Harbos mor var søster til en
Jørgen Jacobsen Harboe, som der er skifte efter i 1655, og at der var
yderligere to søskende Peder Jacobsen Harboe og Rasmus Jacobsen Harboe.

Men derfra løber sporet ud i sandet.

Det bemærkelsesværdige er jo også, at af hele søskendeflokken er Jacob
Andersen Harboe den enste der benytter Harboenavnet (og det gør han
tilsyneladende ikke engang konsekvent). Og iøvrigt ved vi vel ikke
engang med sikkerhed om det er Harbo eller Harboe - det er såvidt jeg
har forstået to vidt forskellige ting.?

> [...]
>Der var en Rasmus Jacobsen Harboe født ca 1585 borger i Ribe muligvis
>hendes far. Her slutter slægten Harboe i denne slægsbog.

Hvis hun er datter af Rasmus Jacobsen Harboe (og det lyder vel
sansynligt) så er hun jvnfr. det ovenstående kusine til Jacob Andersen
Harboe.

> [...]
>retsagen mod hende i 1637(rig og fattig i Ribe af Ole Degn). Kan han
>tænkes at være søster til Karen Jakobsdatter Harboe.

Det kunne meget vel tænkes, men jeg har ingen informationer derom.

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 09-05-03 23:48

> [...]
> hendes far. Her slutter slægten Harboe i denne slægsbog.
>
> I flg. liste over skatteborger i Ribe 1640 har vi en Jørgen Jakobsen

Jeg har fået noteret fælgende : at Anders Jensen Guldsmed blev gift
anden gang med Karen Rasmusdatter , der skulle være datter af Rasmus
Jacobsen Hatstafferer, bror til Jørgen Jacobsen Harboe -1655 Ribe, der
også er bror til Karen Jacobsdatter (Harboe) -1654 Ribe, som Anders
Jensen Guldsmed var gift første gang med.

mvh.
Erik

Fra : Arne Feldborg

Dato : 10-05-03 01:24

erik.rahbek.osterg@aab11.dk (Erik Rahbek Østergaard) skrev 9 May 2003
15:47:43 -0700

> [...]
>også er bror til Karen Jacobsdatter (Harboe) -1654 Ribe, som Anders
>Jensen Guldsmed var gift første gang med.

Han gifter sig altså med sin første kones brordatter.?

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 10-05-03 10:35

> Han gifter sig altså med sin første kones brordatter.?

Betragt det kun som hypotese med Rasmus Jocobsen Hatstafferers rolle.
Jeg har ikke kilderne for nærværende. Muligvis har jeg det fra : Ole
Degn , Livet i Ribe 1560-1700 i samtidiges optegnelser ?

Dog skriver Carl Koefoed Christensen (i min slægt fra Risum) :

Anders Jensen Guldsmed   ane 356

Han var borger og guldsmed i Ribe. Han var født 31. marts 1607 i
Ribe, og han døde 16. sept. 1659 i Sct. Catharina sogn. Han blev gift
sidst i 1639 med

   Karen Jacobsdatter Harboe   ane 357

som vi ikke ved, hvor kommer fra, men hun døde sidst i marts 1654 i
Ribe. Anders giftede sig igen samme år med Karen Rasmusdatter, født
16. maj 1636 i Ribe domsogn. Hun levede til 7. juli 1708, men var da
gift med en Laurids Pedersen.

Carl forklarer dette videre :

Omkring 1. april 1654 blev en Karen Jacobsdatter begravet i omgangen
ved domkirken, sikkert vores Karen, for det var et dyrt sted! Men så
stod Anders efter knap 15 års ægteskab alene med de mindst 7 børn,
hvoraf nogle må have været helt små. Han var nødt til at få hjælp, så
han giftede sig snart efter med Karen Rasmusdatter.

I 1659 havde manden med leen travlt i Ribe - fra 9. juni til 28.
okt. høstede han ved pestens hjælp 900 af byens folk og nogle tusinde
bønder, som var flygtet ind i byen for først svenske, senere
brandenburgske hære. Den 16. sept. er Anders Jensen Guldsmed at finde
på en liste med 98 døde! 15 dage før er hans mor, Lisbeth Andersdatter
på listen.
Efter Anders' død måtte der skiftes. Huset på Nederdammen var brøst-
og bygfældig og noget nedfalden, så det blev sat til 270 sølvdalere.
Indboet var så ringe, at det ikke blev vurderet, men sat til 8
sølvdaler, men Niels Terpagers oprindelige pant på 200 sdr. var med
ubetalte renter blevet til 308 sdr. Den stakkels Karen blev af medynk
med hendes børn og ringe stand tilgodeset af byen med et beløb fra de
fattiges penge. Hun blev gift igen, nu med en Laurids Pedersen.

!! Og hov, her dukker navnet Niels Terpager op !!
På den tidligere refererede slægtsside :
http://www.mbdahl.dk/slaegt9.htm står :

at han var gift med en Maren Rasmusdatter Harboe, der dør 11/7 1659,
altså også under pesten.

mvh.
Erik

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 08-05-03 20:30

> om det i det hele taget er særlig sandsynligt med borgersønnen fra Ribe, der ..

Slægtsbogen: Thuesen-Buur fra Snejbjerg sogn, også Nordisk
Slægtsforskning omtaler på side 38 en fuldmagt skrevet af Jacob
Andersen i anledning af et skifte efter hans broder Jens Andersen
Klynes død i Ribe i 1700, må vel være kilden som NS baseret
slægtsskabet tilbage til Ribe på.

I Slægtsbog over Visti Madsen Rahbek, Borris og Christen Christensen
Rahbek, Albæk, også Slægtshistorisk Inst., her nævnes s. 30 kilden :
Ribe Skifteprotokol, folie 158, og NS skriver om samme skifte, at
afdøde Jens Andersen Klyne havde følgende søskende: Jacob Andersen
Harboe til Ahlergård, Johan Andersen Pouch i Kolding, Ludvig Andersen
i Haderslev, Margrethe Andersdatter.

(Faderen Anders Jensen Guldsmed gift med Karen Jacobsdatter (Harboe))

mvh.
Erik

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-05-03 07:53

erik.rahbek.osterg@aab11.dk (Erik Rahbek Østergaard) skrev 8 May 2003
12:30:09 -0700

> [...]
>Andersen i anledning af et skifte efter hans broder Jens Andersen
>Klynes død i Ribe i 1700, må vel være kilden som NS baseret

Dette skifte er refereret adskille steder og baserer sig, som du også
selv nævner, på Ribe Skifteprotokol.

Jeg mener det må stå til troende og at slægtsskabet med "Guldsmedene",
"Klynerne" osv. og tilbage til den gamle Varde borgmester må anses for
at være korrekt.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-05-03 07:53

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev Thu, 08 May 2003 13:44:20
+0200

>Men Morten Jensen Ahler er ihvertfald svigersønnen, der i 1702 kom med
>en stor pose penge og fik både datteren og det hele kongerige. Men hvor
>kom han fra, og hvor havde han pengene fra.????

Jeg har et enkelt sted set Morten Jensen kaldt Morten Jensen
Søndergaard, og det kunne jo antyde hans oprindelse.

For mig at se kan han dog næppe komme fra Hioptarp Søndergaard i Borris.
Hvilket ellers var nærliggende idet Jacob Andersen Harboe jo iflg. nogle
kilder ejer Nørgaard på det sted.

En anden ting der undrer mig er, at Jacob Andersen Harboe i nogle kilder
anføres som ejer af Astrupgaard. Er der andre der er stødt på den
oplysning, og evt. kan præsicere det lidt.?

Mig bekendt er netop Astrup een af de gårde Sophie Rostrup *ikke*
sælger, - men tværtimod (mod en passende betaling) 'fæster' ud på
selvejerlignede betingelser.

Og her siddder handelsmanden Jens Andersen (Astrup) og hans familie
tilsyneladende sikkert i sadlen allerede fra omkring 1682 og mange år
fremover, så jeg har lidt svært ved at se hvor Jacob Andersen Harboe
kommer ind her.?

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 09-05-03 23:32

> Jeg har et enkelt sted set Morten Jensen kaldt Morten Jensen
> Søndergaard,

I slægtsbogen Thuesen-Buur står : Morten Jensen Sønderby.

mvh.
Erik

Fra : Arne Feldborg

Dato : 10-05-03 01:24

erik.rahbek.osterg@aab11.dk (Erik Rahbek Østergaard) skrev 9 May 2003
15:31:40 -0700

>I slægtsbogen Thuesen-Buur står : Morten Jensen Sønderby.

Ja, du har ganske ret. Jeg var nok lidt for hutig der.

Men det ændrer jo egentlig ikke sagen. Vi ved stadig ikke hvem han var
eller hvor han kom fra.?

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 10-05-03 08:43

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote in message news:<lhhobv4e975lmktthn7kr9slesbs23r467@news2.tele.dk>...
> [...]
> >
> Ja, du har ganske ret. Jeg var nok lidt for hutig der.
>
> Men det ændrer jo egentlig ikke sagen. Vi ved stadig ikke hvem han var

Lige et par spredte bemærkninger:

Den lille Maren Ahler blev begravet 15.12.1704 i Borris

Ved Jacob Andersen bryllup i Lyne 11.12.1717 bliver han kaldt Jacob
Andersen KLOV (ifølge IGI !) Men oplysningerne i skiftet efter
broderen gør det jo sandsynligt, at der skulle have stået POUCH, og vi
har altså at gøre med nogle forskellige muligheder, når vi skal søge
hans færden.
Pouch er en samtidig borgerslægt i Ribe, og en Johan Pouch er gift med
en Margrethe Lydiksdatter, så der har vi nok forbindelsen til
GULDSMEDENE.

Anders Wendelboe er nok den Anders Thomsen Vendelbo 1680-1745 (begr.
17.10.1745 i Borris) som er en af mine direkte aner. Han var gift
29.5.1708 med Maren Christensdatter, ca. 1716 med Johanne og 11.1.1735
med Karen Jensdatter.

Iøvrigt havde samme upålidelige kilde IGI en hel flok børn til
familien Arne spurgte på !

mvh - Bent Skaarup Pedersen

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 10-05-03 23:47

> [...]
> 17.10.1745 i Borris) som er en af mine direkte aner. Han var gift
> 29.5.1708 med Maren Christensdatter, ca. 1716 med Johanne og 11.1.1735

ifølge min slægtsbog, har jeg anerne :

Anders Vendelboe, bosat i Borris sogn, født ca. 1675, døde 1745 i
Vendelbo, Borris sogn, begravet 17. oktober. Trolovat 8 marts 1708 og
gift 29 maj samme år i Borris kirke med Maren Christensdatter, der ved
trolovelsen nævnes som hans tjenestepige, født ca. 1680 og hun døde
1715 i vendelbo og begravet 17 oktober.

Så de må jo være de samme.

De har datteren Karen Wendelboe født 1710 Borris sogn, og hun døde
1743 i Kodbøl, hun var gift med Visti Christensen Rahbæk, gaardmand i
Kodbøl.

mvh.
Erik

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 12-05-03 13:27

erik.rahbek.osterg@aab11.dk (Erik Rahbek Østergaard) wrote in message news:<e3ad8b69.0305101446.4c6278ff@posting.google.com>...

> [...]
>
> De har datteren Karen Wendelboe født 1710 Borris sogn, og hun døde
> 1743 i Kodbøl, hun var gift med Visti Christensen Rahbæk, gaardmand i

Maren Christensdatter var datter af Christen Svendsen og Karen
Pedersdatter i Drongstrup i Sønder Felding - de var beslægtede, kender
du sammenhængen ?

Anders Thomsen Vendelbo var søn af Thomas Jensen, der kom fra Feldsing
til Vendelbogaard, kender du navnet på moderen/konen ? (Mette?)
Thomas Jensen Vendelbo må have været gift 2 gange, da han er enke ved
ekstraskatten 1700, men Thomas Vindelboes hustru bliver begravet i
Borris 1707 !

mvh - Bent Skaarup Pedersen

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 12-05-03 19:46

> Maren Christensdatter var datter af Christen Svendsen og Karen
> Pedersdatter i Drongstrup i Sønder Felding - de var beslægtede, kender
> du sammenhængen ?

Nej, slægtsbogen fortæller ikke om aner til hverken Maren eller Anders ..

mvh.
Erik

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 12-05-03 13:18

> [...]
> >
> Ja, du har ganske ret. Jeg var nok lidt for hutig der.
>
> Men det ændrer jo egentlig ikke sagen. Vi ved stadig ikke hvem han var

Der var en Jens Jensen Sønderby i Sønderbygaard i Borris, og han kunne
vel sagtens tænkes at være en søn herfra. JJS dør ca. 1700 og Morten
kunne så bruge en eventuel arvepart til indskud i Ahlergaard ?
mvh - Bent Skaarup Pedersen

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 08-05-03 21:55

> Jeg kiggede lige efter i en ekstrakt, jeg havde lavet engang over
> Borris-Faster (interessen var Vendelbo, også velhavende fæstebønder !)

Er du stødt på :

Anders Wendelboe 1675 Vendelbo, sdr.Borris -1745 Vendelbo, Borris ?

mvh.
Erik

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 08-05-03 21:02

> [...]
> Thomasdatter som blev gift med Jens Mouritsen som havde Kirkegård i
> Hoven - en anden datter blev møllerkone i Hoven Mølle.

Og altså desuden sønnen Jens Thomsen, født 1816 i Sønder Urup, der i
1849 køber Ahlergaarden af Mads Rahbek. Begge er de efterkommere af
Jacob Harboe, og således handles gården indenfor slægten. Jens Thomsen
fortsætter (åbenbart vane i slægten) med at dele gården op :
Ahlergaard, Ahler Østergaard, Ahler Nørgaard , hvor hver søn arver
een, - en af sønnerne, Johannes Sofus, der får Ahler Østergaard,
gifter sig med barnebarn af ovennævnte Mads Rahbek, - også Ahlergaard
handles igen, men stadig indenfor slægten hvor køberne igen er i
slægterne Harboe/Urup og Harboe/Rahbek. Ahlergaard og Ahler Østergaard
er stadig i slægt(erne).

mvh.
Erik

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 08-05-03 21:21

> [...]
> Thomasdatter som blev gift med Jens Mouritsen som havde Kirkegård i
> Hoven - en anden datter blev møllerkone i Hoven Mølle.

Ved du om Anna M. Thomasdatter og Jens Mouritsen havde børn?

Det er datteren Karen Marie Thomasdatter der blev gift med Jens
Andersen, møller i Hoven, begge børnebørn af Jens Knudsen, Møller i
Hoven. Karen Marie og Jens har en datter Karen Marie Jensdatter der
gifter sig med højskolemanden Kristian K. Kristensen. Se Poul Erik
Karstoft Bendixen : K. Kristensen højskolemanden i Hoven og hans nære
slægt.

Erik

PS: møller Jens Knudsen er også min ane

Fra : kilajoni

Dato : 10-05-03 20:27

"Erik Rahbek Østergaard" skrev d. 08-05-03 21:21 dette indlæg :
> [...]
> gifter sig med højskolemanden Kristian K. Kristensen. Se Poul Erik
> Karstoft Bendixen : K. Kristensen højskolemanden i Hoven og hans nære

Jamen så er vi jo i familie med hinanden - jeg har lige fået nogle
informationer om den del af familien der boede i Vinding - Dvs. Jens
Knudsen - Sophia Kristensdatter - Edel Sørensdatter Søren Pedersen -
Peder Nielsen - Else Jensdatter - Jens Poulsen - Poul Christensen -
hvordan er din nedadgående linje.
Min er Sofia Amalia Jensdatter - Anna M. Thomasdatter - Mourits Jensen -
Mette Kirstine Jensen - Mathialde K. Nedergård -Anna Helbæk Nielsen og
Mig.
Jeg vil gerne diskutere mine informationer fra Jens knudsen med jer.

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 11-05-03 10:32

> [...]
> Mig.
> Jeg vil gerne diskutere mine informationer fra Jens knudsen med jer.

Min linie udgår fra sønnen Knud Jensen, der gifter sig med Karen
Abrahamsdatter fra Langelund Mølle, - de overtager møllen, som sønnen
Jens (Knudsen) arver. For denne Jens Knudsen og hans hustru, Marie
Nielsdatter Rahbek, findes (vores) slægtsbog om slægten fra Langelund
Mølle.

Jeg er også stødt på meget om møller i Hoven, Knud Jensens slægt, på
det seneste.

mvh.
Erik

Fra : kilajoni

Dato : 10-05-03 20:49

M.

> Ved du om Anna M. Thomasdatter og Jens Mouritsen havde børn?

Her kan jeg fortælle at de havde 5 børn
1. Mourits Jensen f. i Hoven 27.4.1840 - døbt samme sted 8.6.1840 - Her
var fadderne bla. Jens Andersen af Hoven Mølle, gårdmand Jens Bertelsen
af Urup. som var svogre m fl.
Han blev gift i sdr. Felding kirke med Cathrine Marine jensen 27.5.1866

2. Thomas Christina Jensen f. i hOven 25.2.1842 - Faddere Jens Andensen
og hustru Karen Thomasdatter (søster til moderen) mfl.
Gift i Ølgod Kirke 10.10.1872 med Karen Ingostinusdatter af Lindbjerg
Mølle (de kunne godt lide møller i den familie)
3. Kirstine Sofie Jensen f. i Hoven 16.11.1847.
Gift i Hoven kirke 24 år med ungkarl og gårdejer Christen Pedersen af
Vognslund 23. maj 1871.
(forlover Mourits Jensen og Peder Jensen, vognslund)
4. Sofie Jensen f. i Hoven 4.4.1850 - fadder Igen Jens Andersen og Karen
Thomasdatter, Hans Peder Thomasssen og hustru.
Gift i Hoven kirke 23 år gl. med Peder Mortensen Jensen af Ølgod Sogn.
forlover Mouritz Jensen og Jens Strandbygaard Andersen af Ølgod.
Rejste til USA hvor de levede til deres død - vist pennsylvania.
5. Johan Augustinus Jensen f. i Hoven 13.1.1855.
Tog senere navnet August Kirkegaard.
Fadderne igen møllerfolket.
Gift i Ringgive Kirke 6.10.1882 med Nicoline Nielsen fra Spentrup.
(denne nicoline Nielsen blev forfatter under navnet Nicoline Kirkegård
og beskriver i et par bøger livet på Kirkegård i Hoven. Den ene hedder
Hjemmet i Thinggård og omhandler Jens mouritsen men der er indflyttet
rent fiktive elementer mht personer 0g steder og den anden hedder
Sognepræsten.

Lars

Fra : Erik Rahbek Østergaa~

Dato : 11-05-03 23:11

hej Lars,

Send mig en email, - jeg har nemlig problemer med din emailadresse
under kandu.
Jeg vil nemlig sende nogle anediagrammer til dig og Arne og Bent, -
alle slægtninge ..

mvh.
Erik

Fra : kilajoni

Dato : 12-05-03 17:04

"Erik Rahbek Østergaard" skrev d. 11-05-03 23:11 dette indlæg :
> [...]
> under kandu.
> Jeg vil nemlig sende nogle anediagrammer til dig og Arne og Bent, -

Min Email adresse er LH@Nielsen.tdcadsl.dk

mvh.
Lars

http://www.kandu.dk/