Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Prog. til fjernelse af "røde øjne"
Fra : Christer \(Esbjerg\)

Dato : 24-12-02 15:59

Hej

Hvilket program skal jeg bruge til at fjerne "røde øjne" med ?

Jeg har ikke fået noget med mit digital kamera...

Mvh

Christer

Fra : Finn Jørgensen

Dato : 24-12-02 16:13

"Christer (Esbjerg)" <christer@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket program skal jeg bruge til at fjerne "røde øjne" med ?
>
> Jeg har ikke fået noget med mit digital kamera...

MVH
Finn

Fra : Torben Svendsen

Dato : 25-12-02 07:10

"Christer (Esbjerg)" skrev
> Hvilket program skal jeg bruge til at fjerne "røde øjne" med ?

Paint Shop Pro er meget anvendeligt til dette formål.

Venligst
Torben Svendsen
www.sydjyskvinselskab.dk

Fra : Jan Larsen

Dato : 25-12-02 09:50

Hvordan fjerner man røde øjne med photoshop 7.0 er der bare en knap man
trykker på eller ? er der nogen der har en beskrivelse ?

God Jul Jan

Fra : Johan

Dato : 25-12-02 12:47

> Hvordan fjerner man røde øjne med photoshop 7.0 er der bare en knap man
> trykker på eller ? er der nogen der har en beskrivelse ?

Du forstørrer området op, vælger det røde område (f.eks. med "tryllestaven"
fra værktøjsbjælken), lav en lille udtynding (højreklik på det valgte
område, vælg udtynding) og vælg et passende tal alt efter hvor meget af
billedfladen den røde prik fylder) og laver det helt eller næsten helt sort
(eksempelvis i "kurver" ctrl+m).

Mvh.
Johan Gadegaard

Fra : Emil

Dato : 25-12-02 12:48

"Christer wrote

> Hvilket program skal jeg bruge til at fjerne "røde øjne" med ?

Kodaks Easy Share kan tricket.
Det kan hentes gratis på www.kodak.com (14 -15 Mb),
eller købes på en CD

m.v.h. Emil

Fra : Henrichsen

Dato : 25-12-02 13:04

PhotoStudio 5, som kom med mit Canon er det bedste, nemmeste og
hurtigste jeg har prøvet. Du kan dl en trail version her:

http://www.arcsoft.com/support/downloads/index.html

Martin.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-12-02 21:56

"Christer (Esbjerg)" wrote:

> Hvilket program skal jeg bruge til at fjerne "røde øjne" med ?
>
> Jeg har ikke fået noget med mit digital kamera...

Man kan ikke fjerne røde øjne, man kan kun lave nogle
syntetiske øjne, der ganske vist ikke er røde, men ægte
bliver de aldrig, tag et kik på flg. FAQ: http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : big

Dato : 26-12-02 14:46

Evt. ACD-See, det nemmeste, eller måske i den anden ende, et af de bedste
men absolut sværeste, Adobe Fotoshop.

BiG