Filmtip: Æblemostreglementet
Fra : zcully

Dato : 24-12-02 12:47

Gå ikke glip af denne fantastiske film imorgen (d. 25 dec) på DR1 Kl. 21.
En af mine absolutte yndlingsfilm.

/Zcully

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-02 17:05

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> Gå ikke glip af denne fantastiske film imorgen (d. 25 dec) på DR1 Kl.
21.
> En af mine absolutte yndlingsfilm.

Hvorfor?
fordi pædofili gøres til det værste af alt?
Giv nogle grunde til at se den.

Fra : zcully

Dato : 25-12-02 00:22

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
> "zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> 21.
>
> Hvorfor?
> fordi pædofili gøres til det værste af alt?
> Giv nogle grunde til at se den.

Er du normal??
Eller har du lånt en PC på et sindsyghospital?

Se filmen så forstår du hvad jeg mener!!

Fra : Torben Simonsen

Dato : 25-12-02 00:43

"zcully" <zcully@hotmail.com> writes:

> Se filmen så forstår du hvad jeg mener!!

.... eller endnu bedre: Læs bogen. Filmen er virkelig god - bogen er
fantastisk. Hvis man får smag for at læse mere af John Irving, så
kan jeg også varmt anbefale "A Prayer for Owen Meany".

--
-- Torben.

Fra : Allan Pedersen

Dato : 26-12-02 18:36

In article <m3y96fdlur.fsf@localhost.localdomain>, ts@biograferne.dk
says...

> ... eller endnu bedre: Læs bogen. Filmen er virkelig god - bogen er
> fantastisk. Hvis man får smag for at læse mere af John Irving, så
> kan jeg også varmt anbefale "A Prayer for Owen Meany".

Helt enig ... og når bogen så er læst, så få fat i filmen.

Filmen hedder 'Simon Birch' (hvorfor de har valgt at ændre navnet Owen
Meany ved jeg ikke) og er i mine øjne endnu en lille perle.

Allan

Fra : Henrik

Dato : 25-12-02 13:34

Jeg er enig filmen er god, og bør ses af dem, som endnu ikke har set den

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in news:3e084947$0$24670$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 26-12-02 01:07

zcully wrote:
> Gå ikke glip af denne fantastiske film imorgen (d. 25 dec) på DR1 Kl.
> 21. En af mine absolutte yndlingsfilm.

Tak for tippet, det var en virkelig god film. Handlingen virkede noget
skåret i stykker visse steder, men på trods af det fængslede filmen med
sit insiterende nærvær.

Og nu sender de Abernes Planet. Hvilken hulsalig filmaften!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-12-02 02:04

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> writes:

> Tak for tippet, det var en virkelig god film. Handlingen virkede noget
> skåret i stykker visse steder, men på trods af det fængslede filmen med
> sit insiterende nærvær.

Mig irriterede den voldsomt i biografen med sine imho ganske letkøbte
moraler. Jeg måtte læse bogen for at få det indblik i folks
bevæggrunde, som Irving skrev. Det gav en helt anden oplevelse.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 26-12-02 10:22

Peter B. Juul wrote:

> Mig irriterede den voldsomt i biografen med sine imho ganske letkøbte
> moraler.

Hmm, noget af det skidt fungerede nu meget godt efter min mening. Andet
ikke. Lommefilosofien omkr. "reglementet", som vel egentlig var filmens
egentlige tema, slog efter min mening også fejl. Men måske også det er
bedre beskrevet i bogen?

Så var det til gengæld godt, at filmen var rørende velspillet og godt
fortalt i øvrigt.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Torben Simonsen

Dato : 27-12-02 03:18

> [...]

> ikke. Lommefilosofien omkr. "reglementet", som vel egentlig var filmens
> egentlige tema, slog efter min mening også fejl. Men måske også det er

Som altid ved en omskrivning af en længere bog til et filmmanuskript
går der naturligvis en del tabt. Bogen giver et meget mere detaljeret
indblik i forholdet mellem Dr. Larch og Homer og f.eks. deres
modstridende holdninger til abort. Desuden giver bogen de forskellige
personer meget mere dybde, og en person som den agressive Mary Agnes,
som i filmen kun er en ret ubetydelig biperson, spiller en meget større
rolle i bogen.

Men det er jo John Irving selv, der har skrevet filmmanuskriptet, så
man må vel formode, at han har medtaget de ting fra bogen, som han selv
har syntes var væsentligst for at få historien til at hænge sammen. Jeg
tror ikke, at det er nogen helt nem opgave at koge en bog ned til en
film, som kun må vare omkring to timer.

> Så var det til gengæld godt, at filmen var rørende velspillet og godt
> fortalt i øvrigt.

Både Tobey Maguire og Charlize Theron spiller rigtigt godt - og Michael
Caine er blændende. Og så kan ham Lasse Hallström altså det der med at
lave flotte billeder.

--
-- Torben.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 26-12-02 16:01

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Mig irriterede den voldsomt i biografen med sine imho ganske letkøbte
> moraler. Jeg måtte læse bogen for at få det indblik i folks
> bevæggrunde, som Irving skrev. Det gav en helt anden oplevelse.

Jeg synes filmen var lidt småkedelig faktisk ; Håbede den ville være rigtigt
god, efter alt jeg havde hørt om den, men nej.....den var altså lidt
kedelig, langsom og træg.

Har ikke læst bogen.