Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp inden i aften :)
Fra : Hagman

Dato : 24-12-02 12:53

Hejsa NG !

Iaften juleaften, vil jeg tage en masse billeder at min datter på 5 måneder
i hendes søde nissetøj.
MEN, nogle gange bliver billederne uskarpe, på grund af lyset.

Jeg har et Ezonic's 3,3 (2,1) MPixels, og det tager mange gange ret så
skarpe billeder, men det er mest når der er masser af lys.
Og, juleaften skal der jo være lidt julestemning, altså ikke ret meget lys.
Hvad skal jeg stille mit kamera til ???
Her er hvad der kan stilles på i menuen:

EV COMPENSATION (Står på +0.0)
WHITE BALANCE (Står på AUTO)
RESOLUTION (Står på 1600x1200)

Håber i kan hjælpe inden iaften :)

Med venlig hilsen,
Michael Petersen.

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 24-12-02 13:04

En mulighed kan også være at du går tættere på end kameraet kan klare. Prøv
at læse i manualen hvor nærgrænsen er.
Hilsen Hans

Fra : U. Pedersen

Dato : 24-12-02 13:30

Hagman skrev:

> [...]
>Hvad skal jeg stille mit kamera til ???
>Her er hvad der kan stilles på i menuen:

Ja, det er jo lidt som at pisse i bukserne, men du kunne jo ha hjulpet
dig selv, og lavet et par prøveskud.
Er det ikke lidt sent du kommer i tanke om hvordan dit kamera virker ?

EV kan du lege med medens du har billedet i søgeren og se resultatet
umidelbart
hvad din hvid balance skal stå på, afhænger jo helt af lyset i stuen,
men kunst lys ville jeg nok vælge, eller lade den stå på auto
de 1600x1200 ville jeg ikke pille ved, det er jo "negativets" størelse

god jul

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : big

Dato : 26-12-02 14:44

Bedre sent end aldrig. Smid tøsen i nissetøjet igen og prøv så at tage
billederne når det er lyst. Pigen er også mere rolig når der ikke er alt det
der juleståhej.
De fleste digitalkameraer har problemer med at stille skarpt i mørke, eller
ringe belysning.

Venligst BiG