Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvilket kamera skal man have med på en jor~
Fra : Familien Ernst Niels~

Dato : 24-12-02 12:35

Hej

Jeg har en lillebror der skal jorden rundt (Asien, Australien og USA, samt
det gamle Sovjet), og dertil skal han selvfølgelig have et kamera. Han
regner med at han skal have en DVD videooptager med, men han skal
selvfølglig også kunne tage nogle still-billeder. Jeg har forestillet mig at
han skal have et "gammeldags" spejlrefleks kamera uden nogen form for
elektronik (jeg ved ikke hvor meget af den nymodens teknik der kan tåle
fugtigheden i junglen ???).
Jeg har selv tænkt tanken at et Canon AE-1 måske var en mulighed, men jeg
ville lige høre herinde om der var nogen med et bedre bud ?

Med venlig hilsen

René Ernst Nielsen

Fra : 2rb1

Dato : 24-12-02 15:01

Hejsa

Der er elektronik i en AE-1.
Et andet forslag er en Canon T90. Det er et hammer godt kamera, som kan tåle
meget. T90 med et standartobj. kan sikkert fåes for under 3500 kr.

Mvh. 2rb1

Fra : big

Dato : 26-12-02 14:42

Canon AE1 er da et godt bud, man hvad hvis batteriet dør? Det bedste er et
helt manuelt kamera, de er svære at finde men søg efter Pentax K1000, gammel
klasikker eller bedre Nikons FT1, FT2 eller andet som er 100% manuelt og
virken uden batteri. Batteriet er kun til lysmåleren, men man lærer hurtigt
at sjusse sig frem.

Venligst: BiG