router problem
Fra : bk

Dato : 24-12-02 12:22

jeg har skaffet en speedstream 2601 router som skal mellem et adsl modem og
en switch og har tilsluttet den men jeg får ikke kontakt til den.nogen gode
tips?jeg har fulgt instrukserne i manualen med at resette uden held.jeg har
2 kabler ,en gul og en grå.hvilken en skal mellem routeren og switchen?er
der nogen specielle indstillinger der skal gøres i windows?
Håber at der er en der kan/vil hjælpe.takker.

Fra : Robert Jensen

Dato : 24-12-02 15:11

"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> der nogen specielle indstillinger der skal gøres i windows?
> Håber at der er en der kan/vil hjælpe.takker.

mener vist nok det er som følger.

hvis du har switch :

gråt kabel fra wan til adsl modem og gråt fra den anden port til switch i
port 1 (ikke uplink)

direkte til pc

gråt kabel fra wan til adsl modem og gult kabel fra den anden port til dit
netkort i pc'en

håber det hjælper.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 25-12-02 14:04

Hej Kjeldsen
Nu er det heldigvis ikke farverne der bestemmer hvordan kablet skal føre
Det må formodes at begge kabler er af typen "lige igennem", og er derfor
ikke af den store betydning hvilket du bruger.
Du kan i første omgang nøjes med at tilslutte én maskine til din router, og
forsøge at få forbindelse. Når det er OK, kan du forsøge med at koble din
switch på og gentage opkoblingen.
Sådanne installationer, hvor man ikke har den store indsigt i, må man
benytte trin for trin metoden og samtidig bruge udelukkelse metoden. Hermed
opdager du hurtigst hvor fejlen opstår.
Måske kan du med fordel, nøjes med routeren, hvis du ikke har så mange
maskiner der skal kobles på, med mindre der ikke er indbygget en switch i
din router, men det tror jeg der er!
Søren