MS Windows
briani 27239
Program til printing af mappestruktur
Fra : Lothario

Dato : 24-12-02 10:48

Hej

Kender i et godt program der kan udskrive en mappestruktur fra f.eks. en
backup-cd? Jeg har i forvejen Widget's Print Directory, men det virker ikke
helt optimalt under windows xp.

Mvh Moe

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-12-02 15:21

Lothario skrev:
> Kender i et godt program der kan udskrive en mappestruktur fra f.eks.
> en backup-cd? Jeg har i forvejen Widget's Print Directory, men det
> virker ikke helt optimalt under windows xp.

Hvad er der galt med kommandoen (i dosprompt):
tree > filnavn.txt
Så kan du printe filnavn.txt ud fra notepad f.eks.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Bille1948

Dato : 24-12-02 15:30

"Jeppe Seidelin Dam" skrev d. 24-12-02 15:21 dette indlæg :

> Hvad er der galt med kommandoen (i dosprompt):
> tree > filnavn.txt
> Så kan du printe filnavn.txt ud fra notepad f.eks.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam

Det ser da ikke voldsomt "kønt" ud, og der mangler de danske karakterer.

Der må findes noget, som ser bare en "smule" pænere ud.

Ole P. Bielefeldt
Ry,

FTM: www.familytreemaker.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-12-02 10:56

In article <3e082d43$0$174$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
waste@tdcspace.dk says...
> Kender i et godt program der kan udskrive en mappestruktur fra f.eks. en
> backup-cd?

tree er en standard kommando under XP.

Hvis du sætter fokus for en prompt i roden af din CD og skriver
tree > C:\filstruktur.txt
kan du derefter få udskrevet strukturen ved at åbne filen
filstruktur.txt i f.eks. notepad og sætte skrifttypen til Terminal.

Hvis du skriver
tree /?
får du et par ekstra options.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Lasse

Dato : 25-12-02 23:14

Syntes "SnagIt" er genialt til formålet.
Ved desværre ikke hvor du kan få fat i det.

/Lasse

Lothario <waste@tdcspace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e082d43$0$174$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...