MS Windows
briani 27239
Windowsinstallationen
Fra : Jørgensen

Dato : 24-12-02 10:22

Hej alle

Jeg har en Compaq 5736 computer med Win 98.
Jeg vil gerne køre Win XP Pro dk på den.
Jeg vil lige høre om jeg bare kan slette min harddisk, og derefter installer
XP?
Skal jeg ikke have en start diskette til XP ? da jeg jo sletter mit cd-rom
driver eller er det bare at sætte xp i drevet ?

Håber i kan give nogle råd inde jeg sletter min harddisk.

Henrik

Fra : Gråmus

Dato : 24-12-02 10:28

"> Skal jeg ikke have en start diskette til XP ? da jeg jo sletter mit
cd-rom
> driver eller er det bare at sætte xp i drevet ?

Hvis Compaq'n kan boote fra CD så lægger du blot XP CD'n i dit CD-ROM drev
og booter derfra.

Fra : René Prebendorf

Dato : 24-12-02 10:39

"Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal jeg ikke have en start diskette til XP ? da jeg jo sletter mit cd-rom
> driver eller er det bare at sætte xp i drevet ?

Du kan bare smide cd'en i drevet og boote på den, det kan være at du lige
skal i bios og vælge at den skal boote fra cd først, lidt inde i
installationen
får du mulighed for at formatere. Hvis du ikke kan boote på cd'en kan du
hente
de 6 disketter her.

http://www.bootdisk.com/original.htm

--