Pris for hundekørekort.
Fra : Sverre Stokke

Dato : 24-12-02 02:48

Prisen for et hundekort vil nok komme til at ligge på et absolut minimum
af kr. 1.000 til 2.000 for et 10 timers kursus, hvis vi forudsætter at der
er 20 deltagere pr. kursus. Under forudsætning af at kursisterne skal
betale samtlige omkostninger hos både den, der afholder kurset og diverse
offentlige instanser, der skal administrere ordningen.
Priserne er sådan et skud fra hoften fra en, der har arrangeret
kommercielle kurser i mange år plus suppleret med en fornemmelse af at den
offentlige sektor ikke just er præget af den helt store administrative
effektivitet.

Det er politisk harakiri at foreslå noget sådant i Folketinget.

Hilsen Sverre
- mit liv er en julefri zone.

Fra : Liz

Dato : 27-12-02 11:33

> Hilsen Sverre
> - mit liv er en julefri zone.

Hvor er du bare heldig!!! Det er min ikke!

Lysfest tilhænger Liz

Fra : Sverre Stokke

Dato : 27-12-02 14:19

lizb@worldonline.dk skriver:

>Hvor er du bare heldig!!! Det er min ikke!

Jeg har nu ikke sparet penge - har købt to spritnye videomaskiner. Billige
- for de holder kun ca. 4 år i en stue, hvor der ryges meget, er hund og
brændeovn.

Hilsen Sverre
- mit liv er en julefri zone.

Fra : Liz

Dato : 28-12-02 15:49

Det er nu ikke så meget pengene, bare alt det der kunstig julehalløj der
løber mig koldt ned ad ryggen!! Bare man kunne nøjes med at invitere dem
man virkelig holder af og ikke hele familien. I år sagde jeg ellers fra for
en del af min mands familie - "af plads hensyn" - fik en grundig skælde ud,
men de ikke inviteret forstod mig nu godt. Over 20 til julefrokost er ikke
så spændende når man er alene om at lave det hele!!
Hvad i alverden ser du på video, og så 2 af dem?!!! Min video er brugt
måske en gang om året! Så lidt, at jeg er nødt til at have
brugsanvisningen frem hver gang den skal i brug!!

Mvh Liz

Fra : Sverre Stokke

Dato : 30-12-02 03:19

> [...]
>ikke
>så spændende når man er alene om at lave det hele!!

Min juleaften - sakset og let revideret fra www.enterpol.dk :

En af mine venner har også et NUL-forhold til jul og inviterede mig i
sidste øjeblik på middag, og da jeg alligevel skulle ud og køre en lang
tur i min nye bil (Sort Honda CR-V på gule plader - med sorte bagerste
sideruder og bagrude), var det nærliggende at takke ja. Menuen skal jeg
ikke komme nærmere ind på, men det havde meget lidt med jul at gøre. Han
har to meget store kummefrysere, og de er fyldte med rester - i gryder
(!). Efter at have diverteret os med dette nul-stjernede måltid kørte vi
en lang tur i 'The Night Hawk Black'. Da vi håbede på at blive antastet af
politietaten, var der i varerummet fuldt synligt en uåbnet papkasse med 20
videbånd, som jeg købte hos den lokale radiopusher for et par dage siden +
noget mystisk dækket af et tæppe. Det var et understel til et stort tv.
På vejen til København, talte vi 45 biler, og det er ikke meget på ca. 70
km. Afgangstidspunktet var ca. 18:00. De mindre byer og flækker, vi kørte
i gennem på vejen, var totalt øde, men København var en skuffelse. Der var
temmelig meget trafik i sammenligning med sidst jeg var der på sammen dato
- men det er også adskillige år siden. Det var fortrinsvis biler ført af
mørklødede førere.
I Istedgadekvarteret, som min passager insisterede på at besøge, var der
adskillige kiosker, etniske fast food forretninger og til og med en
grønthandler åbne. Desuden kørte vi rundt på begge sider af havnefronten,
på Christianshavn og i middelalderbyen. Min ven, som er kronisk
accept-alkoholiker, havde ikke fået øl nok med, så han supplerede i en
etnisk kiosk. Han bliver altid lidt alternativ, når han nærmer sig
underkanten af sin funktionspromille. Jeg fik en 0,5 L iskold sukkerfri
Pepsi fra en 7-Eleven - til 17 kr.
For mig var det lækkert at manøvrere bilen rundt i snævre gader, bakke og
vende på de mest snævre steder. Praktisk at kunne ændre indstillingerne af
sidespejlene elektrisk. Det tager lidt til at vænne sig til en bil, der er
ca. 30 % større (længde/bredde). De sorte ruder er et problem, for de
reducerer faktisk en hel del af udsynet indefra.
I Istedgadekvarteret kunne vi lave de mest tåbelige manøvrer, uden at
nogen af de andre trafikanter reagerede med andet en tilbageholdenhed. De
har nok troet at vi var tilknyttet en af de lokal kriminelle magteliter.

På hele turen så vi kun to politibiler - uden udrykning.

Da vi ville til at køre hjem, overvejede vi at liste rundt i
villakvartererne i whiskybæltet for at forøge sandsynligheden for at blive
antastet af en politipatrulje, men vi gad ikke. Det kunne ellers have
været skægt at nægte betjentene oplysninger om effekterne i varerummet -
uden en efterfølgende ransagningskendelse. iktafonen lå parat.
En del af hjemvejen foregik ad en totalt øde motorvej, og med fartpiloten
på 120 Km/t (som nok er noget under 110 - jeg har ikke kalibreret), lå
bilen konstant på 120 - uanset stigninger. Passageren, som er vant til at
køre mange forskellige biler, vurderede den til at være ekstremt lydsvag -
bortset fra en masse hjulstøj. Men den kører også på Mud and Snow-dæk - på
stålfælge. De medfølgende alufælge er monteret med asfaltdæk, som kommer
på til foråret.
Den stærke blæst, som vi fik ind fra forskellige sider, havde selvfølgelig
en effekt, men vi var enige om at bilen - også på det punkt var en positiv
overraskelse. Vi var i øvrigt uenige om kabinetemperaturen. Jeg ville have
17 grader - og han mere, så jeg tændte bare for varmen i passagersædet.
Det er ikke småting, der er af udstyr i den bil. To triptællere, hvoraf
den ene bliver brugt til at måle Km/L. Da jeg tankede dagen efter, viste
regnestykket 8,5 (otte og en halv) Km/L. Jeg håber at der er tale om en
regnefejl / aflæsningsfejl. Men nu er den triptælle nulstillet, så det kan
ikke konstateres.

>Hvad i alverden ser du på video, og så 2 af dem?!!! Min video er brugt
>måske en gang om året! Så lidt, at jeg er nødt til at have
>brugsanvisningen frem hver gang den skal i brug!!

Jeg optager næsten alle film og en del andre udsendelser. Og ofte får jeg
lyst til at se noget, jeg har optaget samtidig, med at den ene
videomaskine er i gang med at optage noget, som jeg måske vil se på et
senere tidspunkt.

Til slut lidt om hunde, nu da vi er her Nuggi, knapt 10 måneder (mor
Airedale terrier, far Border Line () Collie) er ophøjet ligegald med
det nytårsskyderi, der så småt er startet. Han har fra starten virket
nervefast, men for en sikkeheds skyld har jeg knaldet papirsposer - først
langt fra ham og senere i umiddelbar nærhed.

Hilsen Sverre
- mit liv er en julefri zone.