Popup vindue
Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-12-02 01:23

Hej derude...

Jeg ved godt, at der sikkert har været 1000 spørgsmål angående
popup vinduer, men jeg er ny i Nyhedsgrupperne.

Hvordan for man et popup vindue til at poppe up når man går ind
på forsiden? Det skal bare være et helt normalt popup vindue med
eventuelt et billede og noget tekst?

Kan man godt sætte en HTML kode ind i et popup vindue?

Jeg tænkte på at der skulle poppe et popup vindue op når man går
ind på min hjemmeside. Men i popup vinduet skal man kunne gøre
min hjemmeside til startside. Kan man det?

Med Venlig Hilsen Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ole Hanelius

Dato : 27-12-02 21:39

Lasse Jensen <lassejensen@adslhome.dk> wrote in news:au89ct$ls2$1
@sunsite.dk:

> Hej derude...

[klip]

> [...]
> eventuelt et billede og noget tekst?
>
> Kan man godt sætte en HTML kode ind i et popup vindue?

Ja

> Jeg tænkte på at der skulle poppe et popup vindue op når man går
> ind på min hjemmeside. Men i popup vinduet skal man kunne gøre
> min hjemmeside til startside. Kan man det?
>
> Med Venlig Hilsen Lasse Jensen...

Hej Lasse

Her kan du finde hvad du skal bruge om popup vinduer:
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=275

Og her det med din hjemmeside som startside:
http://www.egenhjemmeside.dk

Ole Hanelius
www.hanelius.com

Fra : Lasse Jensen

Dato : 27-12-02 23:22

Ole Hanelius wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Her kan du finde hvad du skal bruge om popup vinduer:
> http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=275

Hej Ole...

Nu har jeg været inde og finde koderne på deres hjemmeside og det er
fint nok. Men når jeg sætter dem ind i mit Html Editor program,
kommer koden bare frem som tekst. Det vil sige det er bare koden der
står der i stedet for popup vinduet.

Hvordan kan det være?

Jeg ved ikke, men har det noget at sige at jeg bruger CoffeeCup HTML
Editor?

Besøg min hjemmeside på www.dvdoo.subnet.dk/dvdoolasse.htm

Fra : Ole Hanelius

Dato : 28-12-02 00:55

Lasse Jensen <lassejensen@adslhome.dk> wrote in news:auijqg$9gr$1
@sunsite.dk:

[klip]

> [...]
> står der i stedet for popup vinduet.
>
> Hvordan kan det være?
>
> Jeg ved ikke, men har det noget at sige at jeg bruger CoffeeCup HTML

Hvis du bruger den PopUp window builder som findes på
siden og du følger anvisningen nøje burde det ikke
kunne gå galt, og det er svær at komme det nærmere da
jeg ikke ved hvad du har gjort. Og nej det burde være
ligegyldigt hvilken editor du benytter, men hvorfor
ikke bare bruge notepad når du retter og indsætter
scripts.

Med venlig hilsen
Ole Hanelius
www.hanelius.com

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-12-02 02:19

> [...]
> ligegyldigt hvilken editor du benytter, men hvorfor
> ikke bare bruge notepad når du retter og indsætter

Hej Ole...

Jeg skal nok prøve at bruge deres popup window builder. Nogle gange
bruger jeg også notepad eller notesblok. Men der kan man ikke se
resultatet uden at skulle gemme det, og åbne det i et browservindue. Det
kan man med det andet. Jeg synes det er mærkeligt, fordi jeg har ikke
ændret på koderne, kun kopieret dem og sat dem ind. Nåh, men hvis det
ikke virker må jeg lige hive i trådene.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-12-02 14:39

Lasse Jensen skrev:

> [...]
> mærkeligt, fordi jeg har ikke ændret på koderne, kun kopieret
> dem og sat dem ind. Nåh, men hvis det ikke virker må jeg lige

Når du klippe-klistrer tekst ind i en html-editor er der to måder
den kan fortolke det på: enten som ren kode eller også som tekst.
Hvis programmet tolker det som tekst vil den ofte erstatte kodetegn
(escape), så teksten bliver _vist_ som det du har indsat, i stedet
for at blive _fortolket_ som det du har indsat.

Hvis jeg fx sætter <b>Sådan laver man fed skrift</b> ind, vil et
grafisk htmlprogram måske skrive &lt;b&gt;Sådan laver man fed
skrift&lt;/b&gt; - for at få vist htmlkoderne i stedet for at få
dem fortolket.

Jeg kender ikke dit program - ovenstående er bare generelle
betragtninger der gælder for grafiske (wysiwyg-) programmer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-02 18:20

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Jeg kender ikke dit program - ovenstående er bare generelle
>betragtninger der gælder for grafiske (wysiwyg-) programmer.

Kaffekoppen som Lasse bruger er en relativ simpel teksteditor, så
det burde ikke give de problemer ved indsætning af et script.

Men uden at se siden, så bliver det jo kun gætteri om hvad der er
gået galt.