Cloaking Device, fake eller..?
Fra : Klaus G.

Dato : 24-12-02 01:06

Hej.

Jeg faldt lige over de her filmklip, nogen der kan sige om det er fake eller
ej.
http://www.star.t.u-tokyo.ac.jp/projects/MEDIA/xv/images/oc-s.mpg
http://www.star.t.u-tokyo.ac.jp/projects/MEDIA/xv/images/mirror.mpg

f.eks. så bliver manden usynlig men ikke hylden bagved ham...

link til deres hp:
http://www.star.t.u-tokyo.ac.jp/projects/MEDIA/xv/oc.html

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Peter CC

Dato : 24-12-02 10:50

> Jeg faldt lige over de her filmklip, nogen der kan sige om det er fake
eller ej.
> link til deres hp:
> http://www.star.t.u-tokyo.ac.jp/projects/MEDIA/xv/oc.html

Som de siger, så er princippet simpelt, men det vil heller ikke virke fra
alle retninger.
Ser to personer samtidigt på mandens regnfrakke fra to forskellige vinkler,
så vil den ene måske skulle se en vase gennem hans bryst og den anden skulle
se en reol gennem brystet. Hvilket billede skal så vises på frakken?
Jeg tror nu nok at deres optagelser er ægte nok, og at det virker. Tag et
fotografi ef en reol fra en given afstand og projecter der tilbage fra samme
position med en lysbilledeprojector. Stil dig i lyst tøj foran reolen og
vupti.

Hvis han står tæt op at baggrunden, så vil denne forskydning imidlertid ikke
være ret stor, så mon ikke man kunne skjule sig ret godt på den måde?
Hvis man kunne lave en jakke som er inddelt i en masse små 1cm^2 felter,
hvor hvert felt er forbundet til det felt som generelt vurderes til at vøre
modsat på jakken. Ryg til bryst skulder til skulder ect; og hvert felt
registrerer farveindfaldet og det modstående felt så søger at få samme farve
som det lys der rammer det modsvarende. Tja, så er man ikke usynlig for folk
der står helt tæt på, men det vil være ganske effektivt alligevel. Læner du
dig op mod et tyndt træ, så vil man "se træet igennem dig" og man vil, for
den del af dig som ikke trykkes mod træet, se himlen gennem dig.

Fra : LR

Dato : 24-12-02 12:16

> se en reol gennem brystet. Hvilket billede skal så vises på frakken?

Man kan godt have en flade, der viser forskellige billeder fra forskellige
vinkler. Tænk på hologrammer eller plasticpladerne med riller, der f.eks.
viser et lille filmklip mens man vipper dem med jævn hastighed.

Mvh,

Lasse

Fra : Peter CC

Dato : 24-12-02 14:05

> Man kan godt have en flade, der viser forskellige billeder fra forskellige
> vinkler. Tænk på hologrammer eller plasticpladerne med riller, der f.eks.
> viser et lille filmklip mens man vipper dem med jævn hastighed.

Ja, men det er mindre simplet at have denne flade på som frakke og at optage
billeder fra alle de forskellige synsvinkler man vil skjule sig fra, som så
kan vises.

En ting der undrer mig lidt ved de videoer er at manden på optagelserne ikke
selv bliver "gennemsigtig". Hvis de projecterer et billede, så burde man vel
også kunne se det en smule på hans hud og ikke kun på mere hvide ting.
Måske projecteringen er for svag?

Fra : Nix

Dato : 24-12-02 15:21

> [...]
> http://www.star.t.u-tokyo.ac.jp/projects/MEDIA/xv/images/mirror.mpg
>
> f.eks. så bliver manden usynlig men ikke hylden bagved ham...

Hvis du læser deres hjemmeside, vil du se at pointen ikke er om det fungerer
som cloaking teknologi, men derimod om det kan bruges til "Augmented
Reality".

Fra : Buffer

Dato : 29-12-02 22:24

Nogen der har tænkt på "blue screeen" ??... lige som vejr udsigten ?!!

det viker mere sansynligt ... også når man ser det spejl ... og den
firkantede klods.

bare min tanke :)

/Me

Fra : Silver

Dato : 30-12-02 00:19

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> http://www.star.t.u-tokyo.ac.jp/projects/MEDIA/xv/images/mirror.mpg
>
> f.eks. så bliver manden usynlig men ikke hylden bagved ham...

For 10 år siden forsøgte det britiske militær med en slags cloaking device
for at skjule deres kampvogne ude i åbent terræn.

Det de gjorde var faktisk ret underligt, de satte en stor ramme af
projektører op foran kampvognen, der var nok en 20 stykker i en rektangel
form. Man så så projektet på afstand uden de var tændt og det var tydeligt
hvor kampvognen befandt sig, men da de så tændte alle lamper så kunne man
overhovedet ikke registrere hvor kampvognen befandt sig, hvordan det kunne
lade sig gøre kan jeg ikke huske, noget med at øjet bliver fuppet eller
sådan noget, men kampvognen blev gjort usynlig ved det, selvfølgelig kun for
det menneskelige øje, hvis det var IR vision ville det nok blive nemmere at
se den.

Mvh
Silver

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-12-02 01:30

Silver skrev:

>For 10 år siden forsøgte det britiske militær med en slags cloaking device
>for at skjule deres kampvogne ude i åbent terræn.

Det mest overraskende af den slags jeg har set, var
camouflagemaling af nogle skibe. De blev malet med skrappe farver
der afveg voldsomt fra havets blå farve, og formerne var store og
tydelige. Alligevel var de afsindigt svære at se midt ude på
havet. Desværre har jeg ingen henvisninger til billeder eller
titel på den udsendelse jeg så.

--
Bertel

Fra : Bjørn Hee

Dato : 03-01-03 17:06

Silver wrote:
> [...]
>
> Det de gjorde var faktisk ret underligt, de satte en stor ramme af
> projektører op foran kampvognen, der var nok en 20 stykker i en rektangel
<snip/>

Apropos faldt jeg for nylig over dette link...
http://makeashorterlink.com/?G19F252F2

Er der blæksprutte-eksperter, eller andre eksperter, her i gruppen som
har et bud på hvordan den omtalte gel fungerer?

--
MVH Bjørn Hee <b@h33.dk> L|J(_) C
http://www.h33.dk/ | (¨) Z

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-01-03 16:44

Bjørn Hee skrev:

>Er der blæksprutte-eksperter, eller andre eksperter, her i gruppen som
>har et bud på hvordan den omtalte gel fungerer?

Aner det ikke, men en kampvogn camoufleret på den måde er vel
stadig synlig ved 3d-foto?

--
Bertel

Fra : Christopher Tracy

Dato : 30-12-02 22:59

Hej

> http://www.star.t.u-tokyo.ac.jp/projects/MEDIA/xv/images/oc-s.mpg
> http://www.star.t.u-tokyo.ac.jp/projects/MEDIA/xv/images/mirror.mpg
>
> f.eks. så bliver manden usynlig men ikke hylden bagved ham...

Det er jo faktisk ligesom 007's nye Aston Martin, det må jo være det samme
resultat de er ude efter at opnå

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Jørgen Koefoed

Dato : 14-01-03 15:49

Tag et højt spejl ud i en skov og få det til enten at pege op i luften
eller ned i skovbunden, og få en ven til at lyse med en lommelygte og se om
han kan se dig.. i 9 ud af 10 tilfælde har jeg kunne snige mig helt op 5 m
fra ham før han opdagede mig.

Det er i bund og grund den samme måde man fik speederen i den gamle Star
Wars 1 til at se ud somom den leviterede. man satte simpelhen et spejl foran
hjulene