MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win98 inst på 486DX2-80mhz => maskine frys~
Fra : Christian Fischer

Dato : 23-12-02 22:45

Hej alle

Først og fremmest glædelig jul til alle o<!>

Dernæst til mit spørgsmål:
Jeg forsøger at opgradere en gl 486DX2-80 MHz med 40 MBram og 600 MB disk
fra MSDOS6.22 til Win98.
Installationen af Win98 starter uden problemer, men når punktet vedr.
indsamling af systemoplysninger nåes fryser maskinen. Det virker som Win98
vil vise en dialogbox, istedet vises en sort firkant på skærmen og maskinen
er død.
Hvad kan forårsage dette? Kan Win98 ikke køre på denne konfiguration?
Jeg har uden held prøvet at hive diverse suspekte kort ud af maskinen,
således der nu kun sidder et grafikkort i dyret!
Jeg har tilmed fundet en gamel Win95 skive frem, men denne giver samme
resultat med frossen maskine.

Har nogen et godt forslag til hvordan jeg kommer videre?

med venlig hilsen
Christian Fischer

Fra : Aksel

Dato : 22-12-02 23:37

"Christian Fischer" <Christian.Fischer@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultat med frossen maskine.
>
> Har nogen et godt forslag til hvordan jeg kommer videre?

En typisk Win98 installation fylder ca. 550 Mb på disken, du skal ikke regne
med at få den maskine til at køre.

Hilsen Aksel

Fra : Edmund

Dato : 24-12-02 09:12

Aksel wrote:
> En typisk Win98 installation fylder ca. 550 Mb på disken, du skal
> ikke regne med at få den maskine til at køre.

En ny installation af Win98 fylder da under 200MB( min fylder 171MB) og
Win95 fylder under 100MB

>Har nogen et godt forslag til hvordan jeg kommer videre?

Prøv at hive noget af rammen ud eller bytte om på stængerne

Har du et andet grafikkort du kan prøve med.

--
Mvh Edmund

Fra : Nielsen

Dato : 25-12-02 17:19

"Christian Fischer" wrote in message

> [...]

> resultat med frossen maskine.
>
> Har nogen et godt forslag til hvordan jeg kommer videre?

Kan evt. skyldes at bootsector virusprotection er slået til i din biosopsætning.
Desuden hvis jeg må anbefale, så kører Win95 OSR2 altså bedst på en 486'er.

Mvh
Morten