lexmark printserver
Fra : Birger Jensen

Dato : 23-12-02 22:28

Hej
Har fået foræret en Lexmark MarkNet Pro1 printserver, men jeg har brug for
bl.a. at skulle ændre ip-adressen i den til mit netværk.
Nogen der ved hvordan man skifter ip-adressen i den, da der desværre ikke
fulgte en manual med .
Hvordan kommer man ind i opsætningen af denne? Der er en testknap og en
menuknap på fronten.
På forhånd tak!
hilsen Birger Jensen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-12-02 23:28

"Birger Jensen" <bodegaard@mail.tele.dk> skrev :

>Har fået foræret en Lexmark MarkNet Pro1 printserver, men jeg har brug for
>bl.a. at skulle ændre ip-adressen i den til mit netværk.

En overvejelse kunne vel være at gå på Lexmarks web, og hente det
program der hedder Markvision, så kan du vist gøre hvad du vil
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : CC

Dato : 26-12-02 10:33

"Birger Jensen" <bodegaard@mail.tele.dk> skrev :

>Har fået foræret en Lexmark MarkNet Pro1 printserver, men jeg har brug for
>bl.a. at skulle ændre ip-adressen i den til mit netværk.

Hej Birger

Du kan telnette den på dens nuværende ip-adresse men på port 9000, du kan se
dens ip-adresse på test udskriften.

mvh. cc

Fra : Birger Jensen

Dato : 26-12-02 14:59

Hej
Tager jeg en testudskrift fra printserveren står der flg.

DHCP, BOOTP, RARP Enabled : YES, No, NO
Address Source : Manual
Adress : 0.0.0.0
Netmask : 255.255.255.0
Gateway : 0.0.0.0
DHCP Server :192.168.10.1 (som er min
dhcp-server i routeren)

Når jeg forsøger at telnette serveren får jeg at vide at der ikke kan
oprettes forbindelse.
Iflg. en manual fundet på lexmark hjemmeside ser det ud til at man kan
tildele en IP-adresse
ved hjælp af en Print Server Setup Utility som findes på en driver-CD, som
jeg ikke har - desværre!
Jeg har fundet et program der hedder Markvision printer utility, men det
finder heller ikke printeren.
Kan nogen evt. hjælpe med dette program software som kan tildele en
IP-adresse.
på forhånd tak!
med venlig hilsen
Birger Jensen

Fra : Jonas Jalling

Dato : 26-12-02 17:40

"Birger Jensen" wrote:
> Hej
> Har fået foræret en Lexmark MarkNet Pro1 printserver, men jeg har brug
for
> bl.a. at skulle ændre ip-adressen i den til mit netværk.
<snip>

Hej Birger,

Du kan prøve at kigge bag på printerserveren. Der står sikkert en
MAC-adresse. Skriv den ned og prøv følgende:
arp -s 192.168.1.100 <MAC>
Nu burde du kunne telnette til den på 192.168.1.100 og herefter ændre
printerserverens ip til det du ønsker.

Med venlig hilsen
Jonas Jalling

Fra : CC

Dato : 27-12-02 09:42

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk> skrev i en meddelelse
> for
> <snip>
>
> Hej Birger,

Hej Biger

Er du sikker på din router har flere adresser og dele ud af ? hvis du fx.
har 2 IP adresser og de er i brug, prøv da evt. og slukke din pc og vent en
time, genstart så din lexmark.

mvh cc

Fra : Birger Jensen

Dato : 27-12-02 11:54

Hej CC og andre
Jeg har nu endelig fået løst mit problem omkring printserveren
Jonas Jalling's indlæg omkring arp- kommandoen hjalp mig til at knytte en
ip-adresse til serveren
og nu virker det hele.
Tak for hjælpen til alle!
med venlig hilsen