MS Windows
briani 27239
Trickler_3210???
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 23-12-02 17:19

Når jeg trykker ctrl-alt-del så får jeg jo oversigten over kørende
programmer. Et af dem har ovenstående navn. Hvad er det? Hvor kan jeg slå de
programmer til og fra???

Mvh

Kennet

Fra : Madsen

Dato : 23-12-02 17:33

Pernille og Kennet skrev:

> Når jeg trykker ctrl-alt-del så får jeg jo oversigten over kørende
> programmer. Et af dem har ovenstående navn. Hvad er det?

Spyware.

> Hvor kan jeg slå de programmer til og fra???

Det nemmeste er nok at hente og installere AdAware eller Spybot.

<http://www.lavasoftusa.com/>
<http://spybot.eon.net.au/>

Husk at få installeret nyeste referencefil også.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 23-12-02 21:13

Den 23 dec 2002 skrev Madsen i dk.edb.system.ms-windows:

> <http://www.lavasoftusa.com/>
>
> Husk at få installeret nyeste referencefil også.

Jeg finder ikke nyere end 24-9-2002. Er der ikke sket noget i tre
måneder på det felt? Antivirus sig-filer er jo nærmest forældede efter
tre dage.

LarsK

Fra : Madsen

Dato : 23-12-02 21:26

Lars Klintholm skrev:

> Jeg finder ikke nyere end 24-9-2002. Er der ikke sket noget i tre
> måneder på det felt?

AdAware er ganske rigtigt ikke blevet opdateret siden d. 24/9.
Spybot bliver opdateret noget oftere.

Madsen.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 24-12-02 10:23

> AdAware er ganske rigtigt ikke blevet opdateret siden d. 24/9.
> Spybot bliver opdateret noget oftere.
>
> --
Jeg har nu prøvet det, og det har hjulpet. Nu er ydelsen oppe på 83%. Men
kan jeg ikke selv bestemme, hvilke programmer der starter? Jeg har også et
mixer program der starter, som jeg egentlig ikke har noget brug for.

Mvh

Kennet

Fra : Neo.dk

Dato : 24-12-02 10:44

> [...]
> kan jeg ikke selv bestemme, hvilke programmer der starter? Jeg har også et
> mixer program der starter, som jeg egentlig ikke har noget brug for.

prøv med "start" > "kør" > "msconfig"

Vælg start fanen og fravælg de programmer du ikke ønsker skal starte

- Glædelig jul

Neo.dk

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 24-12-02 12:04

> prøv med "start" > "kør" > "msconfig"
>
> Vælg start fanen og fravælg de programmer du ikke ønsker skal starte
>
> - Glædelig jul

Fantastisk. Nu er der så kun et problem. Hvordan kan jeg vide, hvilke
programmer jeg skal vælge fra.Eks en der hedder iagent. Nå, men nu er jeg da
et stykke af vejen.

Under generelt står der iøvrigt, at den starter "avanceret". Er der nogen
grund til det? Kan jeg ikke bare lade den starte normalt?

Mvh

Kennet

Fra : Neo.dk

Dato : 24-12-02 12:35

> Fantastisk. Nu er der så kun et problem. Hvordan kan jeg vide, hvilke
> programmer jeg skal vælge fra.Eks en der hedder iagent. Nå, men nu er jeg
da
> et stykke af vejen.

Hmm ... du kan prøve at søge efter filen "iagent" på din harddisk og se
hvilken mappe filen befinder
sig i og på den måde finde ud at hvad det er for et program.

- Jeg kender ikke iagent, så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

> Under generelt står der iøvrigt, at den starter "avanceret". Er der nogen
> grund til det? Kan jeg ikke bare lade den starte normalt?

Jeg mener at den starter "avanceret" når du har været inde at definere
hvilke programmer der skal/skal ikke
starte. - hvis du vælger "normal" mener jeg at de valg du har foretaget,
f.eks. din mixer bliver sat til
"normal" igen ... altså lige som før du pillede i indstillingerne under
fanen "start"

Håber at dette hjælper dig

Neo.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-12-02 13:04

Hi Pernille og Kennet, du skriver:

> Fantastisk. Nu er der så kun et problem. Hvordan kan jeg vide, hvilke
> programmer jeg skal vælge fra.Eks en der hedder iagent. Nå, men nu er
> jeg da et stykke af vejen.

Her er en liste hvor du kan se hvad der gemmer sig bag de programmer der
starter op sammen med windows
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm#S

Karsten Jensen

Ved svar pr. email, fjern et.
When replying by email, remove one.

Fra : Henrik

Dato : 24-12-02 10:53

> Men
> kan jeg ikke selv bestemme, hvilke programmer der starter? Jeg har også et
> mixer program der starter, som jeg egentlig ikke har noget brug for.

Jo, kør msconfig, vælg fanebladet: start, fjern afkrydsningen ud for de programmer, du ikke ønsker startet.

Mvh

Henrik

Fra : René Prebendorf

Dato : 24-12-02 11:52

"Pernille og Kennet" <pernille.kenneth@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu prøvet det, og det har hjulpet. Nu er ydelsen oppe på 83%. Men
> kan jeg ikke selv bestemme, hvilke programmer der starter? Jeg har også et
> mixer program der starter, som jeg egentlig ikke har noget brug for.

start>kør>skriv msconfig>under fanen start kan du bestemme hvilke
programmer der skal starte.

--
Venligst René
Remove xxx

Fra : Peter T.

Dato : 24-12-02 12:37

Pernille og Kennet wrote:

> også et mixer program der starter, som jeg egentlig ikke har noget

Jeg har selv mixer.exe under processes og det er (svjv) en del af softwaren
til mit lydkort. Jeg har dog aldrig tænkt over, hvad det egentlig bruges
til.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Lars Klintholm

Dato : 26-12-02 16:16

Madsen skrev:

> AdAware er ganske rigtigt ikke blevet opdateret siden d.
24/9.
> Spybot bliver opdateret noget oftere.

Hmmm....

http://www.spywareinfo.com/newsletter/archives/december-2002/12252002.php

Tror jeg skifter til Spybot

--
Mvh.
LarsK

Fra : Madsen

Dato : 26-12-02 20:24

Lars Klintholm skrev:

> http://www.spywareinfo.com/newsletter/archives/december-2002/12252002.php
>
> Tror jeg skifter til Spybot

Jeg har både Spybot og AdAware installeret, men tror også at jeg
vælger at afinstallere AdAware, for version 5.x er åbenbart opgivet.

Læs evt.:
<http://www.lavasoftsupport.com/index.php?act=ST&f=1&t=1868&s=47c186d23f13783ebd22d83cccd05cb4>

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-12-02 01:06

Den 26 dec 2002 skrev Madsen i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har både Spybot og AdAware installeret, men tror også at jeg
> vælger at afinstallere AdAware, for version 5.x er åbenbart
> [...]

Godt, lad os se om der kommer en 6er

OT:
Hvordan får du Xnews til ikke at ombryde URLs. Jeg kan kun finde ud af,
at slå wrap fra i editoren, men så gælder det også for den øvrige
tekst. Er der et trick, eller har du slået wrap fra og ombrudt teksten
manuelt?

LarsK

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 01:22

Lars Klintholm skrev:

> [...]
> ud af, at slå wrap fra i editoren, men så gælder det også for den
> øvrige tekst. Er der et trick, eller har du slået wrap fra og

Nogle gange slår jeg wrap fra og ombryder manuelt. Det gjorde jeg i
<news:Xns92F0CF8EF12DC.thomas@madsen.tdcadsl.dk> i hvert tilfælde,
men det kommer lidt an på hvor meget tekst der er at skrive og citere.
Normalt lader jeg KorrNews ordne det. Hvis jeg skriver linket sådan
her: OL:<link># så vil KorrNews sørge for at det ikke bliver ombrudt.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/oneliner.png>

XFUT til: <news:dk.edb.internet.software.mail+news>

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-12-02 10:07

Den 27 dec 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> skrive og citere. Normalt lader jeg KorrNews ordne det. Hvis jeg
> skriver linket sådan her: OL:<link># så vil KorrNews sørge for at

Takker for svaret, men det er måske lige bøvlet nok, da jeg endnu ikke
har korrnews installeret. Indtil dette sker må klare jeg mig som i
<news:auf6ge$6s1kq$1@ID-136923.news.dfncis.de>, dvs. skifter til OE

LarsK

Fra : Dino

Dato : 27-12-02 19:05

Den 27-12 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]

Skriv hele meddelelsen, klik på Rewrap, slå Wrap fra og rediger URL(s)...

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren

<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-12-02 19:23

Den 27 dec 2002 skrev Dino i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Skriv hele meddelelsen, klik på Rewrap, slå Wrap fra og rediger
> URL(s)...

Takker

LarsK