Kysthjul?
Fra : Andyman

Dato : 23-12-02 16:19

Hej.
Jeg har allerede spurgt om lidt af det samme, men nu ville jeg lige
spørge, om
der er nogle der ved hvad for et hjul der er bedst: Shimano Sedona RA
4000
med 180 m 0,30 mm line, eller Abu Endeur 280 m 0,28 mm line?
Jeg skal bruge hjulet til kystfiskeri efter havørred og fladfisk.
Og stangen er en Ron Thomson Steelhead 7-25 gr...
Mvh Andreas.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders & Berit

Dato : 23-12-02 17:03

Endeur med 280m 0,28 line lyder som et stort hjul (str. 6 i
fastspoleterminologi). Så i det tilfælde ville jeg vælge Shimanoen som er en
str. 4 (egentlig også rigeligt). Jo mindre hjul, jo mindre trættende at gå
med. Et str. 3 er glimrende allround.

God hjul
Anders