Hvilken mobiltelefon?
Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 23-12-02 15:25

Hej.

Da min Nokia 6210 opfører sig så skabagtigt at jeg efterhånden ikke
gider det mere, skal jeg have mig en ny telefon. Mine ønsker/krav er

* God lydkvalitet
* God forbindelse
* Hurtig navigation i menuerne (jeg finder 6210 ret sløv)
* Robust design, jeg går altid med den i lommen, og det skal den kunne
holde til.
* Evt. GPRS og infrarød, men det er ikke livsnødvendigt
* Vibrator

Udover det, har jeg nogle lidt specielle ønsker, som jeg ikke aner om
kan honereres. Da jeg får vigtige alarmer som SMS-beskeder, ville det
være kanon, om man kan definere særlige notifikationstyper for et
specifikt telefonnummer. Hvis fx telefonen er sat på lydløs når man er
i biografen, skal den stadig vibrere, når den modtager SMS fra dette
specifikke nummer. Og når jeg sover, skal den ligeledes være tavs når
den modtager SMS beskeder, undtagen når det er fra det specifikke
nummer. Her skal den til gengæld kunne skabe sig udover alle kanter.

Så foretrækker jeg at undlade at vise nummer, når jeg ringer fra min
mobil. Men overfor bestemte numre ville det være rart, om man altid
kunne vise nummer, når man ringer til dem. Det smarteste jeg lige kan
se, ville være hvis man simpelthen i telefonbogen kunne vælge, at
pågældende nummer skal der vises A-nummer overfor.

Findes der overhovedet nogle telefoner på markedet der kan honerere
alle mine ønsker? Ting som kamera, radio og den slags gejl har jeg
absolut ikke brug for. Jeg har altid været vant til Nokia, men
efterhånden synes jeg ikke at de leverer en særlig fremragende
kvalitet (her tænker jeg på at de ofte er smækfyldte med
softwarefejl). Umiddelbart vil jeg være ganske åben overfor fx
Ericsson eller Siemens.

Jeg har selvfølgelig gjort mig forskellige overvejelser og undersøgt
div. produkter, men jeg synes egentlig efterhånden at markedet er
lettere uoverskueligt. Konkrete erfaringer med produkter ville jo
heller ikke være af vejen.

På forhånd tak for evt. respons.

/Daniel

Fra : MaRk

Dato : 23-12-02 18:28

Hej

Jeg tror evt. en sonyericsson T68I kunne være noget for dig, ved ikke om den
har de specielle ting du gerne vil have, men den har ihvertfald et kik hver.
Ellers kunne ensiemens S55 måske være noget.

Mvh
Mark

Fra : Christian

Dato : 23-12-02 21:54

Har du prøvet at spørge i en butik som forhandler mobilos ???
De lever af at finde en til telefon til netop dit behov !

Mvh Christian

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 08-01-03 15:12

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumling.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Da min Nokia 6210 opfører sig så skabagtigt at jeg efterhånden ikke
> gider det mere, skal jeg have mig en ny telefon. Mine ønsker/krav er

Siemens M50 fx vibrator, filtrering af opkald, gprs.
De fleste Siemens telefoner har programmerbare taster så du fx kan slå
A-nummervisning til/fra ved at holde en valgfri tast nede - hurtigt og
praktisk.

Siemens har også modeller, der er indkapslet i gummi så de er støv- og
stænktætte. Tag et kig på www.my-siemens.com

mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
www.unlock.dot.nu med garanti :)