Netgear-dimser til trådløst ADSL-netværk m~
Fra : Jan Viegand

Dato : 23-12-02 15:10

Hej alle

Jeg skal have installeret ADSL på mit kontor, nok TDC Internet eller
Teledanmark Bredbånd. Jeg skal lave et lille trådløst netværk, hvor nogle få
bærbare skal kobles på, og der skal to printere på.

Jeg har tænkt på at købe Netgear FM114P, som er access point, switch,
print-server og firewall i én enhed. Den ene printer (står lige ved siden
af) bliver koblet til via en parallel-port. Den anden (HP Color Laserjet
8500) står et andet rum, og jeg tænker på at købe en simpel print-server fx
Netgear PS 101 for at koble den til switchen.

Jeg går ud fra at FM114P kan kobles direkte til ADSL-modemmet.

Er det en god sammensætning og gode produkter? Er firewallen OK, og er det
bedre end software-firewall? Andre forslag, andre bedre mærker?

På forhånd tak.

Jan

Fra : Mark Urup

Dato : 23-12-02 17:57

En HW firewall er næsten altid bedre end en SW firewall.

Netgear laver normalt nogle meget gode produkter, der er driftsikre og
stabile. Dog har jeg ikke prøvet deres gateway eller print server serie (kun
NIC's og AP's)

/Mark