Medicin
Fra : KatjaStrofen

Dato : 23-12-02 12:52

Er der nogle krav til medicin - omkring fiskesygdomme!

Jeg er så uheldig at mine regnbuebasser har fået "hvide pletter" - ja trist
er det.. fik fisk i fredags.. og igår søndag og allerede nu.. et udbrud af
sygdom! - nå men.. sådan kan det jo gå!

Jeg tøffer så glad?! ned i dyrhandleren - grundet kulden er man doven og
tager den tætteste!

Her mumler jeg noget om jeg har fået hvide pletter.. og at jeg gerne vil
have et middel mod disse og hinter lidt efter Faunamor. Det forhandler de
ikke! - nå siger jeg så.. lettere iritabel.. hvad har i så! - og her er det
så sælgeren kommer op i manden.. og han får mig prakket et produkt på!

Noget om de selv laver det, og det absolut bedste osv.. og jeg opgiver at
brokke mig og siger så hit med det! [Sidst jeg købte noget.. som var
forretningens bedste - dog i en anden kæde - kom jeg hjem med noget jeg
egentlig ikke kunne bruge - som var mere destruktivt end meningen]

Nu kommer så selve spørgsmålet.. er det okay at sælge et medicament.. som
kun indeholder dette.. af oplysninger -->

Golden Flower
Ichtycid

Et særdeles virksomt middel mod ichthyopthirius multifiliis (hvide pletter),
hos akvariefisk.

Dosering: 1 milliliter pr. 20 liter vand, første og tredie dag.

Efter endt behandling bør man udskifte 1/3 vand.

50 ml
Fr J.O. Pedersen telefon... XXXXXXXX DK

Dette er alt hvad der står på flasken..

Det kan godt være det er rigeligt ? - jeg finder det dog absolut
mangelfuldt! - men findes der krav til.. at skrive mere osv ?

Katja

Og er der forresten nogle som har kendskab til dette tvivlsomme produkt ?

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 23-12-02 19:47

Tror det fjerner pletterne med salt. Det er det eneste "medicin" jeg
nogensinde har brugt - med stor succes, og det kan kurere stort ligeså meget
som kamille the kan, og det er ikke så lidt.

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 28-12-02 01:26

Thomas Schreiber - stall.dk <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:au7lnc$250$1@sunsite.dk...
> [...]
meget
> som kamille the kan, og det er ikke så lidt.

Ja det der middel.. har kun formået at fjerne en del, der er stadig hvide
pletter!

det er dog så mange år siden jeg sidst havde den "sygdom" blandt mine fisk..
at jeg ikke helt ved om jeg skal give det lidt tid

hvis jeg skal bruge saltmetoden.. hvad vil du så foreslå af salt.. i et 240
liters ?

katja