Joe Strummer er død :-((((
Fra : Stampe

Dato : 23-12-02 12:39

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-12-02 15:18

"Stampe" <nomail@tele.dk> wrote

> Desværre ikke en dårlig joke:

Men en anledning til et genlyt med en af senhalvfjerdsernes
bedste udgivelser, London Calling.

En række af perler, blandt mine favoritter er Brand New Cadillac
og Jimmy Jazz.

Ole Thomsen

Fra : zcully

Dato : 24-12-02 12:45

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> [...]
> bedste udgivelser, London Calling.
>
> En række af perler, blandt mine favoritter er Brand New Cadillac

Rock the Casbah var også fed.

/Zcully

Fra : Ole Thomsen

Dato : 24-12-02 15:54

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote

> Rock the Casbah var også fed.

Helt sikkert, bare ikke fra den skive jeg nævnte

Ole Thomsen

Fra : Peter G

Dato : 03-01-03 22:05

> [...]

>bedste udgivelser, London Calling.
>
>En række af perler, blandt mine favoritter er Brand New Cadillac

Må jeg være her. Det ultimative bedste nummer på den plade må være
Afghan Whigs cover af "Lost In The Supermarket/Stand By Me/Train In
Vain" ;)

Jeg vil varmt anbefale dig at få hørt det cover (på den ene eller anden
måde).

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-01-03 10:12

"Peter G" <PeterNOSPAMPedal@gmx.net> wrote

> Må jeg være her. Det ultimative bedste nummer på den plade må være
> Afghan Whigs cover af "Lost In The Supermarket/Stand By Me/Train In
> Vain" ;)

Whatever

> Jeg vil varmt anbefale dig at få hørt det cover (på den ene eller anden
> måde).

Jeg tror vi tidligere snakkede AW, du anbefalede mig et
sted at starte. Desværre ser det ud som om du har blokeret
for Google groups i din newsreader, så jeg kunne ikke finde
indlægget igen.

Nå, men jeg rykkede to tilfældige ned fra hylden i butikken,
Gentlemen og 1965. Den første har endnu ikke fænget her,
men den sidste er ret fed, specielt synes jeg rytmesektion og
kor rykker.

Jeg har kigget lidt efter Clash covers, og kan kun finde Lost
In The Supermarket fra Burning London, en Clash tribute
med VA. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tro om No Doubt
og Clash, men f.eks. Rancid plejer at være goe (de ligger jo
også ret tæt op ad originalerne i forvejen).

Ole Thomsen

Fra : Peter G

Dato : 04-01-03 13:51

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote:

>"Peter G" <PeterNOSPAMPedal@gmx.net> wrote

>Whatever

Der er bestemt intet "Whatever" over Afghan Whigs! Kætter!

>Jeg tror vi tidligere snakkede AW, du anbefalede mig et
>sted at starte. Desværre ser det ud som om du har blokeret
>for Google groups i din newsreader, så jeg kunne ikke finde
>indlægget igen.

"Such is life".

Jeg anbefalede dig sikkert 1965, Gentlemen og Black Love i den
rækkefølge. (plus utallige af deres covers som findes på diverse
lydspor, singler EP'er)
Såsom:
Can't Get Enough Of Your Love (Barry White)
Be For Real (Knight)
My World I Empty Without You / I Hear A Symphony (Supremes)
Creep (TLC)
If Only I Had A Heart ("Wizard Of Oz")
Come See About Me (Supremes)
Beware (Al Green)
Revenge (Patti Smith)
Hele "Backbeat"-lydsporet
m.fl.

>Nå, men jeg rykkede to tilfældige ned fra hylden i butikken,
>Gentlemen og 1965. Den første har endnu ikke fænget her,
>men den sidste er ret fed, specielt synes jeg rytmesektion og
>kor rykker.

Yes, han er ved at blive konverteret. Jeg vil nu stadig anbefale dig
at give Gentlemen en chance hvis du engang bliver ladt alene af en
træsk kvinde. Ren karthasis.

Yup, Susan Marshall (kor) er dejlig. Desuden er hun rødhåret, men jeg
ved ikke hvor relevant det er for musikken.

Jeg mindes lige pludselig det øjeblik ved slutningen af deres koncert i
Lille Vega 1998.
De er ved at nå slutingen af "Omerta" med mantraet "Yeah Yeah Yeah" fra
koret, inkorporerer Beatles' "She Loves You" foran og kører derudad
stille og roligt med en forførende soul så tyk at man kan smage den.
Så træder Greg i karakter, siger med et djævelsk smil og glimt i øjet
efter et "She loves you" fra koret: "And girls ... if he doesn't love
you, you can always come backstage", hvorefter de slutter af med en
medrivende "The Vampire Lanois".

Ahhh, _det_ var en koncert!

>Jeg har kigget lidt efter Clash covers, og kan kun finde Lost
>In The Supermarket fra Burning London,

Det er den. Nummeret indeholder elementer af de andre sange. Hør den!
Be' om?

>en Clash tribute
>med VA. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tro om No Doubt
>og Clash, men f.eks. Rancid plejer at være goe (de ligger jo
>også ret tæt op ad originalerne i forvejen).

Det er et stykke tids siden jeg hørte den, men jeg kunne nu godt lide
visse af de (for mig) ukendte numre. D.v.s. stort set resten af pladen.
N.B. jeg har faktisk først hørt "London Calling" for første gang i
denne uge. Til gengæld ligger den i heftig rotation for tiden.