MS Windows
briani 27239
Uninstall af XP og install af win2000
Fra : Lord Nikon

Dato : 23-12-02 12:10

Jeg har lagt xp ind på mine computere, med det håb, at det ville kører godt.
Det gjorde det så ikke, og nu vil jeg gerne tilbage til mit Win2000,
problemet er, hvordan gør jeg det....

Kan ikke få lov at slette mit Xp, eller for den sags skyld formatere drevet.
Hvis jeg kommer i Dos, kan den jo ikke finde mit C Drev, da det er ntfs
format, så herigennem kan jeg heller ikke formatere det. Hvad er mine
muligheder, så jeg kan komme til at ligge 2000 ind. Af en eller anden
mystiske årsag, vil min 2000 cd ikke boote, selvom den står til Boot Cdrom,
a, c i min bios.....

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Fra : Fido-dk

Dato : 23-12-02 12:38

Du kan slette partitionen med fdisk og oprette en ny i fat32, så er xp
væk.....
derefter kan du jo boote med win win2000 disk og installere det... (hvis den
vil boote)
eller kan du jo altid installere den fra dos

--

Fido-dk
Fjern remove i mail adresse hvis du vil maile til mig...

Fra : jens

Dato : 23-12-02 13:02

> [...]
godt.
> Det gjorde det så ikke, og nu vil jeg gerne tilbage til mit Win2000,

W2k er bedre til noget, xp til noget andet.

> [...]
> muligheder, så jeg kan komme til at ligge 2000 ind. Af en eller anden
> mystiske årsag, vil min 2000 cd ikke boote, selvom den står til Boot

Start fra cd med en w98 disc, gå i fdisk og "slet ikke dos partition"
Det rydder disken, lab så en primær part som du aktiverer.
Den nye part. formaterer du med w98 format c: som ligger i [cdrom]\win98.
Kopier derefter smartdrv.exe til c drevet, derefter skriverdu smartdrv.exe i
dos så den starter.
Sæt så w2k i drevet og skift til biblioteket [cdrom]\i386
Skriv "winnt.exe" og w2k install starter.

Det er da nemt ikke ?

mvh Jens