MS Windows
briani 27239
XP adgangskode
Fra : Lars

Dato : 23-12-02 10:15

Hej

Min svigerfar har været så dum at sætte
adgangskode på hans win XP, og nu har
han så præsteret at glemme koden, flot..

Hvordan løser jeg dette problem??
Jeg magter simpelthen ikke en genindstallering,
kan man slet ikke gøre noget??

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 23-12-02 12:19

Hej Lars
Send mig en mail,så skal jeg hjælpe dig.
Mvh.
Jørgen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-12-02 15:01

Jørgen Madsen wrote:
> Send mig en mail,så skal jeg hjælpe dig.

Hvorfor ikke skrive det her, så andre kan gøre brug af evt. hjælp?

/Mikael

Fra : felix

Dato : 23-12-02 16:34

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke skrive det her, så andre kan gøre brug af evt. hjælp?

Man skal gå ind via DOS og slette en bestemt fil, som jeg har navnet på, men ikke må
skrive for Bill Gates

Fra : Lars

Dato : 23-12-02 16:51

> Man skal gå ind via DOS og slette en bestemt fil, som jeg har navnet på,
men ikke må
> skrive for Bill Gates

Hils Bill, og sig TAK.

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Carsten Holck

Dato : 24-12-02 00:18

Lars wrote:

> Hils Bill, og sig TAK.
>
> MVH
>
> Lars
Fundet på nettet
Google med "lost administrator password" giver bl. a.:

http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinNT/Q_10133284.html

Here is it. I would like to post it as an answer if it helped.

You need physical access to the disk. If it is an NTFS disk you can use a
utilty to read and write to NTFS from dos. <www.sysinternals.com>. If it is
plain FAT, just boot under dos.
In the %systemroot%\system32 directory there is a file called logon.scr.
Rename this one to logon.old.
Now copy usrmgr.exe to logon.scr. Reboot your machine and boot NT. Wait for
15 minutes. Now the usrmgr.exe will come up in system mode. That means you
can do anything. So create a new administrator.
After this is done you can change everything back to normal. Copy logon.old
back to logon.scr that is.
To test, you can reduce the time by changing this registry settings.
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
"ScreenSaveTimeOut"="15"
Now the screensaver will come up after 15 seconds.

For NT workstation, you need to copy progman.exe. Now you can start
musrmgr.exe from the File menu using Run.
------------------
btw jeg har IKKE prøvet det så der er ingen garanti for noget som helst ...
/carsten

Fra : complex@pc.dk

Dato : 25-12-02 19:17

filens navn er:
(patch or delete the SAM file in config32\ and can login into Windows
without password).

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 23-12-02 17:24

Start computeren i fejlsikret tilstand-kontrolpanel-slet password-genstart
computeren.

Fra : Lars

Dato : 23-12-02 18:02

> Start computeren i fejlsikret tilstand-kontrolpanel-slet password-genstart
> computeren.

Det er så hermed afprøvet, med det ventede
resultat, at XP ikke kan starte i fejlsikret tilstand
uden adgangskoden.
Det kunne da heller ikke være så nemt...

Mon man kan ringe til Microsoft, hvis man kan
fremvise ægte licens nr. og det hele ??

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-12-02 22:05

Lars wrote:
> Mon man kan ringe til Microsoft, hvis man kan
> fremvise ægte licens nr. og det hele ??

Mig bekendt vil have guld, hvis det er en OEM-version.

mvh
Henning

Fra : M.N.

Dato : 23-12-02 18:12

"Jørgen Madsen" <joergen.madsen@12move.dk> wrote in message
> Start computeren i fejlsikret tilstand-kontrolpanel-slet password-genstart
> computeren.
> Mvh.
> Jørgen

Ha ha ha

Så let går det ikke.

Mogens

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 23-12-02 16:14

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> wrote in message
> [...]
> han så præsteret at glemme koden, flot..
>
> Hvordan løser jeg dette problem??
> Jeg magter simpelthen ikke en genindstallering,

Log ind som Administrator, så kan du ændre det i brugeradministrations
delen...

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 23-12-02 23:48

Hej Lars
Har brugt den metode , som jeg beskrev tidligere,der var sat et password på
selve windows XP,
ikke en Administratorkode.
Har fundet ud af ,at man kan lave en diskette,så man kan nulstille
Administratorkoden, i det tilfælde,
at man har glemt denne. Denne diskette laves også i kontrolpanel i
brugerkonti-computeradministrator.
Har selv testet denne ,den virker.
Mvh.
Jørgen Madsen