Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fyrværkeri - Olympus c-3000 z
Fra : Tine Müller

Dato : 23-12-02 09:25

Jeg har ovenstående kamera og kunne godt tænke mig at tage nogle flotte
billeder Nytårsaften, men er ikke klar over hvordan? Efter at have læst
flere indlæg her i gruppen har jeg forstået at man skal have et stativ,
hvilket jeg ikke har endnu, da jeg har svært ved at finde ud af, hvad det
skal være for et.

Jeg bor på 11. sal i Lyngby http://tine_muller.homepage.dk/div/nysnevejr.jpg
med en fantastisk udsigt og kunne også godt tænke mig på et tidspunkt at
tage nogle panoramafotos af udsigten med de forskellige årstider. Så måske
skal jeg både bruge stativ + et kuglehoved, tror jeg nok det hedder?

Jeg kan lave små movies med dette kamera, men jeg er ikke klar over om de
ville blive ok sådan en aften, måske er det for mørkt?

Håber at der er nogen som har dette kamera og har lyst til at komme med
nogle gode råd. Tak.

http://tinem.hjem.wanadoo.dk/C-3000ZOOM-ENGLISH.pdf

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : U. Pedersen

Dato : 23-12-02 11:01

Tine Müller skrev:

> [...]
>ville blive ok sådan en aften, måske er det for mørkt?
>
>Håber at der er nogen som har dette kamera og har lyst til at komme med

Hej Tine

Flot udsigt du har, men du skal rette horisonten op
Hvad angår. fyrværkeri, er det så ikke beskrevet i din manual til dit
kamera ?

Sony har en fin beskrivelse om hvodan man indstiller sit kamera, og
der skal man bruge -

Dagslys hvid balance:
Til optagelser udendørs, eller optagelser af en solopgang/nedgang,
natsekvenser, neonskilte eller fyrværkeri.

Hvad du skal have af stativ afhænger vist helt af indholdet i din
tegnebog, men omkring 300,- og op får du et rimeligt stativ.

Glædelig jul

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Tine Müller

Dato : 24-12-02 13:56

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> skrev

> fandt du ud af fyrværkeri indstillingen ?

Nej. Jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har prøvet at studere manualen, men
da jeg er nybegynder har jeg utroligt svært ved at finde ud af det.

Jeg sender også dette indlæg ind under mit emne længere nede i trådene med
emnet "Fyrværkeri - Olympus c-3000 z". Jeg har her linket til manualen.
Måske kan du bedre forstå, hvad det er som jeg skal gøre?